Grelec ali TC
Grelec ali TC
Ali lahko napisete, koliko km (kwh) vam pobere grelec oziroma tc za gretje avta?
Po moznosti podatek v kwh/100km
Vem da bo konkretna razlika ali se grejes pri 10 ali -10 ampak, firbec me matra kako nujna je tc. Z vidika dosega, iziroma z vidika ekonomicnosti. (Ob polnjenju vecinoma na lastni elektrarni)
Ocitno klimi ne znajo/zmorejo obrnit sistem delovanja, da bi grela namesto hladila.
To omogoca vsaka hisna klima za 500 evrov. Ali se kdo vozi na okoli bolj ali manj z gretjem sedeza (in volana)?
Po moznosti podatek v kwh/100km
Vem da bo konkretna razlika ali se grejes pri 10 ali -10 ampak, firbec me matra kako nujna je tc. Z vidika dosega, iziroma z vidika ekonomicnosti. (Ob polnjenju vecinoma na lastni elektrarni)
Ocitno klimi ne znajo/zmorejo obrnit sistem delovanja, da bi grela namesto hladila.
To omogoca vsaka hisna klima za 500 evrov. Ali se kdo vozi na okoli bolj ali manj z gretjem sedeza (in volana)?
Re: Grelec ali TC
Verjetno je precej odvisno od avta do avta kako ima izvedeno gretje brez TČ.Hanzi napisal/-a: ↑20 Nov 2021, 03:28 Ali lahko napisete, koliko km (kwh) vam pobere grelec oziroma tc za gretje avta?
Po moznosti podatek v kwh/100km
Vem da bo konkretna razlika ali se grejes pri 10 ali -10 ampak, firbec me matra kako nujna je tc. Z vidika dosega, iziroma z vidika ekonomicnosti. (Ob polnjenju vecinoma na lastni elektrarni)
Ocitno klimi ne znajo/zmorejo obrnit sistem delovanja, da bi grela namesto hladila.
To omogoca vsaka hisna klima za 500 evrov. Ali se kdo vozi na okoli bolj ali manj z gretjem sedeza (in volana)?
Jaz sem samo za i3 gledal kako so to rešli in v bistvu vozim 90% komponent TČ vedno s sabo, ker kompresor je isti, le nekaj ventilov in cevi pride pri TČ dodatno.
Sedaj pa grelec greje vodo in črpalka jo pošilja v kabino.
Vem, da nekateri EV grejejo zrak kot kalorifer doma.
Koliko se pozna pri porabi točno ne vem, prepričan pa sem, da neke hudo grozne življenske razlike ni, še posebaj, če imaš veliko baterijo.
Re: Grelec ali TC
V up-u grelec porabi od okoli 2-3kW dodatno, odvisno zunanje temperature. Na začetku tudi 5, potem pa seveda manj.
Re: Grelec ali TC
Tega podatka pa res ne moreš v kWh na prevoženo razdaljo podajati, saj je tu zelo pomembna tudi hitrost. Lahko podajaš samo v kWh/h, kar pa so seveda okrajšano kilovati oz. moč. Potem pa si sam lahko preračunaš, koliko časa se voziš (ne kako daleč).
Zadnjič spremenil prgrmr, dne 20 Nov 2021, 09:27, skupaj popravljeno 2 krat.
Re: Grelec ali TC
V skoraj 3 letih s kono s toplotno vedno na automatsko in samo preklaplja med hlajenjem in gretjem, povprečna letna poraba kone 14,5 kWh na 100km z okoli 20% avtocest, corsa tudi s toplotno bo ta poraba okoli 17 kWh, vendar brez avtocest...
Ta dilema je ista kot med sušilcem za perilo, s toplotno je nov 2x dražji in porabi 1kWh, brez topolotne je nov 2x cenejši in porabi 3 kWh na sušenje.
Če imaš dovolj zastonj elektrike in velikooo baterijo in ti domet ni problem je kamot brez toplotne, drugače pa fajn toplotna, tudi zaradi ekologije.
Ta dilema je ista kot med sušilcem za perilo, s toplotno je nov 2x dražji in porabi 1kWh, brez topolotne je nov 2x cenejši in porabi 3 kWh na sušenje.
Če imaš dovolj zastonj elektrike in velikooo baterijo in ti domet ni problem je kamot brez toplotne, drugače pa fajn toplotna, tudi zaradi ekologije.
toplotna že 23 let + MSE 7 let in 2022 na 16 kW + BEV Kona 2019 in Corsa 2021
Re: Grelec ali TC
Stvar je enostavno ocenit čez prst oz. napkin math ... ko/če navadn grelec rabi 2 kW, bo toplotna črpalka s COP4, rabila samo četrtino oz prihranila 3/4.
Furaš eno uro in namesto 2kW rabiš samo 500W ... namesto 2kWh boš porabu 0,5 kWh za gretje. Po eni uri vožnmje bo 1,5 kWh manj porabe oz do 10km več preostalega dosega. Kar je mogoče 10% prihranka, prej samo 5%.
Ampak mora bit resno mrzlo, da bo grelec eno uro skupaj kuril iste 2kW, ko njegova poraba pade, padeta tudi poraba in prihranek.
Seveda pa je možno najt scenarij ko se toplotna ful splača in druge, ko se ne sploh.
TČ, ki energijo zajema le iz zunanjega zraka in ne tudi "odpadne" topolote motorja, inverterja, baterije služi predvsem boljši prodaji i.e. nategovanju kupcev.
Furaš eno uro in namesto 2kW rabiš samo 500W ... namesto 2kWh boš porabu 0,5 kWh za gretje. Po eni uri vožnmje bo 1,5 kWh manj porabe oz do 10km več preostalega dosega. Kar je mogoče 10% prihranka, prej samo 5%.
Ampak mora bit resno mrzlo, da bo grelec eno uro skupaj kuril iste 2kW, ko njegova poraba pade, padeta tudi poraba in prihranek.
Seveda pa je možno najt scenarij ko se toplotna ful splača in druge, ko se ne sploh.
TČ, ki energijo zajema le iz zunanjega zraka in ne tudi "odpadne" topolote motorja, inverterja, baterije služi predvsem boljši prodaji i.e. nategovanju kupcev.
govindam ādi-puruṣaṁ tam ahaṁ bhajāmi
- MIRANRR
- EV ambasador
- Prispevkov: 1138
- Kraj: MB okolica
- Avto: Nissan je preživel 5. svečko, ter opravil 189 kkor
-
10461422
Re: Grelec ali TC
Saj poznate ta vic, kako vidiš na daleč kateri avto je električni. Pozimi ima stric kapo in rokavice, poleti odprta okna.
Že dobra tri leta uporabljam, klimo pozimi in poleti, ne opazim koliko se mi zmanjša domet. Ko vključiš klimo, ti avto popravi domet nekje za 10 - 15 km.
Na prikazu porabe različnih porabnikov, je prikazana poraba pri klimi poleti in pozimi nekje 1,5-3 kW, ko je avto ogret ohlajen na 23 stopinj. Torej ni tako pomembno, da bi se omejeval. Se bolj pozna na AC ko greš iz 110 na 130. Torej? Kaj bomo naredili, če želimo biti malo varčni, ne zaradi nas, zaradi okolja.
Že dobra tri leta uporabljam, klimo pozimi in poleti, ne opazim koliko se mi zmanjša domet. Ko vključiš klimo, ti avto popravi domet nekje za 10 - 15 km.
Na prikazu porabe različnih porabnikov, je prikazana poraba pri klimi poleti in pozimi nekje 1,5-3 kW, ko je avto ogret ohlajen na 23 stopinj. Torej ni tako pomembno, da bi se omejeval. Se bolj pozna na AC ko greš iz 110 na 130. Torej? Kaj bomo naredili, če želimo biti malo varčni, ne zaradi nas, zaradi okolja.
Vedno za:
VESNO zeleno stranko!
VESNO zeleno stranko!
Re: Grelec ali TC
Soul, ko zalaufam gretje - TČ okoli 3 kW - 3,5 kW čez čas pade na 0,3 do 0,4 kW
Po moje TČ nima ne vem kako velikega pomena, večja je baterija, manši pomen ima TČ oz poraba energije za ogrevanje.
Po moje TČ nima ne vem kako velikega pomena, večja je baterija, manši pomen ima TČ oz poraba energije za ogrevanje.
VARNOSTNI-PAS.si https://navijaski-komplet.si/
Re: Grelec ali TC
Mogoče bi začeli kupovati stvari v mal večji embalaži, da bo recimo pol manj plastičnega odpada?Kaj bomo naredili, če želimo biti malo varčni, ne zaradi nas, zaradi okolja.
Pollitrske šampone namesto 2dcl, 2l cocacole/radenske namesto 3dl plastenk.
Mogoče bi šli v štacuno samo vsak drug dan, namesto vsak dan. Mogoče bi šli v štacuno sproti ob vračanju iz službe namesto kasneje nazaj. Itd.
Šparanje je nečesa ne naredit sploh, ne pa dvakrat več zadeve ki je 10% bol "učinkovita".
Grize nas penny wise, pound foolish ...
govindam ādi-puruṣaṁ tam ahaṁ bhajāmi
Re: Grelec ali TC
Za svojo kono s TČ sem računal, da mi celoletno ogrevanje/hlajenje morda pobere 3-5% energije iz baterije?! Pri grelcu je verjetno največ do trikrat toliko če sploh? Ta odstotek energije porabljene za to zadevo je tako majhen, da nima smisla, da se s tem preveč obremenjuješ.
-
- EV entuziast
- Prispevkov: 452
- Kraj: Slovenska bistrica
- Avto: Renault ZOE
-
1931725
Re: Grelec ali TC
Sploh pa na ogrevanje vplivajo dnevne relacije. Če so te zelo kratke, potem pade na ogrevanje lahko tudi 50% kapacitete, ker na začetku je ogrevanje požrešno z ali brez toplotne. Pri daljših relacijah, ko je avto enkrat segret pa je ogrevanje zanemarljivo.
Re: Grelec ali TC
Drži, sam za 50% moraš imet pa tako kratke vsakodnevne relacije, da si hitreje peš
Re: Grelec ali TC
Ali mogoče kdo ve kako je rešeno ogrevanje kabine pri ID3, seveda če avto nima toplotne črpalke?
In kako je rešeno ogrevanje in hlajenje baterije?
Ali toplota baterije in motorja ogreva tudi kabino med vožnjo?
In kako je rešeno ogrevanje in hlajenje baterije?
Ali toplota baterije in motorja ogreva tudi kabino med vožnjo?
Re: Grelec ali TC
TČ v avtu ima verjetno cob 4 , ko je zunaj 10 stopinj, takrat še ne rabiš neke pretirane energije za ogrevanje, ko je zunaj -5 pa cob zagotovo pade v bližino navadnega grelca tako da...
Re: Grelec ali TC
Verjetno si imel v mislih COP - Coefficient Of Performance/Koeficient izkoristka naprave
Re: Grelec ali TC
Že nekaj časa nazaj sem napisal tole:
viewtopic.php?p=54982#p54982
Takrat je bilo v zapisanem kar nekaj teorije, ker EV-ja še nisem imel oz. uporabljal.
Po skoraj letu in pol pa lahko iz lastnih izkušenj zanesljivo trdim:
Daleč največje prihranke pri porabi energije oz. podaljšanju dometa se doseže z "lahko nogo".
In drži tudi: bolj ko je hladno ozračje in bolj ko bi potrebovali podporo TČ, manj je od nje koristi.
Ko pri določeni temperaturi povsem preneha z delovanjem, je celo nepotreben dodaten tovor (teža).
Sam se zanjo nisem odločil in mi tudi ni žal. Imam ogromno krajših voženj, kjer TČ sploh ne pride do izraza.
Se je pa v skoraj 33.000 prevoženih km že tudi enkrat zgodilo, da sem pri daljši vožnji, ko je šlo že zelo "na tesno" in ni bilo druge možnosti, ogrevanje enostavno izklopil - in prav nobene tragedije ni bilo!
viewtopic.php?p=54982#p54982
Takrat je bilo v zapisanem kar nekaj teorije, ker EV-ja še nisem imel oz. uporabljal.
Po skoraj letu in pol pa lahko iz lastnih izkušenj zanesljivo trdim:
Daleč največje prihranke pri porabi energije oz. podaljšanju dometa se doseže z "lahko nogo".
In drži tudi: bolj ko je hladno ozračje in bolj ko bi potrebovali podporo TČ, manj je od nje koristi.
Ko pri določeni temperaturi povsem preneha z delovanjem, je celo nepotreben dodaten tovor (teža).
Sam se zanjo nisem odločil in mi tudi ni žal. Imam ogromno krajših voženj, kjer TČ sploh ne pride do izraza.
Se je pa v skoraj 33.000 prevoženih km že tudi enkrat zgodilo, da sem pri daljši vožnji, ko je šlo že zelo "na tesno" in ni bilo druge možnosti, ogrevanje enostavno izklopil - in prav nobene tragedije ni bilo!
Re: Grelec ali TC
Skozi celo leto od 19 do 22. Če navadna ventilacija ne doseže željenega učinka, potem vklopim klimo. Gretje sedežev sem uporabil mogoče 10x v zadnjih 10 letih; ostali sopotniki ga uporabljajo pogosteje.
Vedno se počutim udobno, brez jakne/bunde. Za porabo mi dol visi glede temperature.
Vedno se počutim udobno, brez jakne/bunde. Za porabo mi dol visi glede temperature.
Re: Grelec ali TC
Gretje sedežev je uporabno v primeru rekreacije pozimi. Ko se vrneš prešvican do avta, zunaj pa je hladno sploh če piha veter te namrazi in takrat je gretje zicev super. Enako velja za tiste, ki delajo na terenu in pa verjetno za tiste, ki nimajo avta v garaži. Drugače pa večinoma to ni uporabna zadeva in če bi jo moral ekstra plačati, bi se temu najlažje odpovedal.
-
- Similar Topics
- Odgovori
- Ogledi
- Zadnji prispevek