Katere zimske gume, dimenzije, za EV ali ne ipd.?

Razprave o vsem, kar se tiče električnih vozil, pa ne sodi v nobeno drdugo kategorijo
Odgovori
litera
EV začetnik
EV začetnik
Prispevkov: 34
22
14

Katere zimske gume, dimenzije, za EV ali ne ipd.?

Odgovor Napisal/-a litera »

Moj Enyaq ima po homologaciji 235 gume spredaj in 255 gume zadaj. 19, 20 ali 21 col.

Vprašanje 1: Ali bi bilo za zimske razmere bolj pametno imeti tudi zadaj 235, kljub navzkrižju s homologacijo, ker šibkejši model Enyaq ima lahko zadaj tudi 235 dimenzijo?

Poleg tega gledam gume z nižjim kotalnim uporom zaradi dosega, ki je pozimi že tako ali tako manjši. Ampak ko gledam te oznake (fuel, wet, noise) BBB, CBB, BAB ipd... so za iste pnevmatike na različnih spletnih mestih različne oznake in se včasih razlikujejo od tistih, ki so na EPREL strani.

Ali je velika procentualna razlika v dosegu s pnevmatikami, ki imajo kotalni upor B in tistimi, ki imajo C? Zimske pnevmatike namreč nobene nimajo A. Nekje sem zasledil da kotalni upor načeloma ni isto kot "grip". Kar pomeni, da so kljub nizkemu kotalnemu uporu lahko gume dobre.

Potem pa še znamke. Prav zaradi teh razlik v oznakah mi ni jasno katere kupiti. Izbiram med:
  • Bridgestone Blizzak LM005
  • Continental Winter Contact TS870P
  • Goodyear Ultragrip Performance +
  • Pirelli Scorpion Winter Elect (namenske električne)
  • Hankook i*Cept iOn X (namenske električne)
  • Nokian WR SUV 4
Po karakteristikah je Nokian slabši kar se tiče fuel efficiency od navadnih recimo, pa so namensko narejen za električna vozila. Večina ne razmišlja in izbere med prvimi tremi. Vprašanje 3: Zanima me pa kakšne so dejanske izkušnje.

In še zadnje vprašanje 4: Nekatere imajo pri isti dimenziji in enakem indeksu obremenitve tudi oznako SUV. V česm so potem sploh drugačne, če imajo prav tako enak indeks obremenitve in identične dimenzije? Nekatere imajo celo posebne oznake, da so AO, VM, MO ipd. Skratka za izbrano znamko avtomobilov. Ali so sploh kaj drogačne od tistih, ki takšnih oznak nimajo?
Zadnjič spremenil litera, dne 28 Nov 2022, 09:08, skupaj popravljeno 1 krat.
Uporabniški avatar
warpedone
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 8338
Kraj: LJ
Avto: Tesla Model 3 LR 2019, 140k
5397
3528

Re: Katere zimske gume in dimenzije?

Odgovor Napisal/-a warpedone »

>> Vprašanje 1: Ali bi bilo za zimske razmere bolj pametno imeti tudi zadaj 235, kljub navzkrižju s homologacijo, ker šibkejši model ima lahko zadaj tudi 235?

Ne.

>> Ali je velika procentualna razlika v dosegu s pnevmatikami, ki imajo kotalni upor B in tistimi, ki imajo C? Zimske pnevmatike namreč nobene nimajo A.

Med B in C je med 3% do 4% razlike.

>> Vprašanje 3: Zanima me pa kakšne so dejanske izkušnje.

https://www.tyrereviews.com/Tyre/

>> Ali so sploh kaj drogačne od tistih, ki takšnih oznak nimajo?

Oznaka SUV ni tip gume ampak del komercialnega imena. Vse za čimveč prodaje.
govindam ādi-puruṣaṁ tam ahaṁ bhajāmi
Andy
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 338
Kraj: Maribor
Avto: ID.4
109
156

Re: Katere zimske gume, dimenzije, za EV ali ne ipd.?

Odgovor Napisal/-a Andy »

Sam sem za ID.4, vzel kar tako kot je v homologaciji 235 spredaj in 255 zadaj 19". Se nisem kaj dosti s tem obremenjeval, ker se glede na povprečne zimske razmere, enkrat letno najde sneg na cesti. Vzel sem Hankook W330, od zgoraj napisanih bi sedaj izbral Pirelli ali Hankook, ki sta namenski EV. Drugače se pa pozna pri porabi, koliko ti težko rečem, ker je več faktorjev, guma, mraz, gretje baterije,.. vse skupaj pa kar nanese.
litera
EV začetnik
EV začetnik
Prispevkov: 34
22
14

Re: Katere zimske gume in dimenzije?

Odgovor Napisal/-a litera »

warpedone napisal/-a: 28 Nov 2022, 09:06 Med B in C je med 3% do 4% razlike.
Ok. Tudi med A in B je načeloma enaka razlika. Moje letne Hankook so EV in so po specifikaciji v razredu A glede porabe goriva. Če kupim C, potem pomeni to v najslabšem primeru 8%. Če imam pri 80% pozimi doseg kot mi ga kaže avto nekje 325km, potem to pomeni cca 25-30km max. Ok. Ni tako zelo bistveno torej. Sem menil, da je razlika večja. V tem primeru se lahko odločim celo za Hankook i*Cept EVO3 X, ki so prav tako zelo v redu pnevmatike, ampak reda CBB. Razlika v ceni v primerjavi z recimo Goodyear, Bridgestone, Pirelli je 10-15% nižja, kar odtehta razliko v porabi goriva.

Ali narobe razmišljam?
litera
EV začetnik
EV začetnik
Prispevkov: 34
22
14

Re: Katere zimske gume, dimenzije, za EV ali ne ipd.?

Odgovor Napisal/-a litera »

Andy napisal/-a: 28 Nov 2022, 09:12 Sam sem za ID.4, vzel kar tako kot je v homologaciji 235 spredaj in 255 zadaj 19". Se nisem kaj dosti s tem obremenjeval, ker se glede na povprečne zimske razmere, enkrat letno najde sneg na cesti. Vzel sem Hankook W330, od zgoraj napisanih bi sedaj izbral Pirelli ali Hankook, ki sta namenski EV. Drugače se pa pozna pri porabi, koliko ti težko rečem, ker je več faktorjev, guma, mraz, gretje baterije,.. vse skupaj pa kar nanese.
Bom tudi jaz naročil 235 in 255, 19", kot po homologaciji. Feltne so že na poti, ker imam letne gume 20". Tudi sam gledam namenske zimske gume za EV, ampak nisem tako zelo prepričan, da bodo bolj varčne od navadnih. Vsaj ne po klasifikaciji. Pirelli so ravno tako BBB kot recimo Goodyear/Bridgestone/Conti. Prav tako so vse XL (extra load in 105/107 index nosilnosti, kar je vrh glave). Ok. Navadne najbrž niso tako dobre pri navorih, kot jih imajo EV-ji in tukaj je najbrž največja razlika med njimi. Vsaj pri zimskih.
Andy
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 338
Kraj: Maribor
Avto: ID.4
109
156

Re: Katere zimske gume, dimenzije, za EV ali ne ipd.?

Odgovor Napisal/-a Andy »

Drži, je pa navor pri tej MEB platformi tudi v normalnih mejah, in ga ne razganja od viška.
litera
Avrelij
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1001
Kraj: Zasavje
630
909

Re: Katere zimske gume, dimenzije, za EV ali ne ipd.?

Odgovor Napisal/-a Avrelij »

litera napisal/-a: 28 Nov 2022, 09:01 Moj Enyaq ima po homologaciji 235 gume spredaj in 255 gume zadaj. 19, 20 ali 21 col.

....

In še zadnje vprašanje 4: Nekatere imajo pri isti dimenziji in enakem indeksu obremenitve tudi oznako SUV. V česm so potem sploh drugačne, če imajo prav tako enak indeks obremenitve in identične dimenzije? Nekatere imajo celo posebne oznake, da so AO, VM, MO ipd. Skratka za izbrano znamko avtomobilov. Ali so sploh kaj drogačne od tistih, ki takšnih oznak nimajo?
Namenske pnevmatike za SUV-e so drugačne od tistih za običajne osebne avtomobile. Po navadi je razlika v razmerju širine/višine kjer je slednja večja pri SUV-ih. To vpliva predvsem na bočne obremenitve, zaradi česar so le-te pri SUV-ih ojačane drugače. Če jih proizvajalec označuje s SUV, gre za take namenske pnevmatike. Razlike se opazijo predvsem v skrajnih pogojih rabe, kjer neustrezna guma ne bo ostala znotraj varnostnih toleranc zmogljivosti. To je na primer dolgotrajna vožnja pri visoki hitrosti v zelo visokih temperaturah, ki se zaključi z nenadnim zaviranjem in spremembo smeri vožnje kot pri losov-em testu. Zaradi deformacij bočnice se lahko tudi naležna površina pnevmatike naguba in zmanjša s kvadrature kakšne dopisnice proti kvadraturi poštne znamke.

Če jih je proizvajalec vozila izbral za nek avto, je to z namenom zagotovitve ustreznosti pri vseh skrajnih pogojih, v nasprotnem tvega pravne penale in terjatve. To tudi napiše v navodila za vzdrževanje ali uporabo in se s tem reši odgovornosti.

V zmernih pogojih rabe pa ni nujno da se opazi razlika in nekomu res lahko izgleda da je to samo zaradi molzenja kupca.
Odgovori
  • Similar Topics
    Odgovori
    Ogledi
    Zadnji prispevek

Vrni se na “Splošne debate o EV”