Novi e-Up

BL_EV
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2932
Avto: 2019 Model S
1668
1126

Re: Novi e-Up

Odgovor Napisal/-a BL_EV »

amaterB napisal/-a: 07 Maj 2021, 11:01 137 gre po števcu, a vse do te hitrosti spodobno pospešuje. To RES ni problem, sploh pa ne za vožnjo v službo, ko je večinoma veliko prometa.
Torej števec laže za 7 pri 130 km/h, ne pomeni da gre dejansko toliko. Itak pa ni VW (mojstri za številke na papirju sicer, zato se temu ni čuditi :giggle: ) edini proizvajalec ki mu števci odstopajo (običajno je za kakih 3-4 km/h pri 130). Pri toyoti (lexus) laže pri hibridih in (PH)EV laže števec enako oz. celo malo več kot pri VW. Tudi novi mali lexus EV (björnov video), tam celo razdalja za 1 % napačna, 1010 km po števce je 1000 km.
November
EV začetnik
EV začetnik
Prispevkov: 75
Kraj: Novo mesto
Avto: e-up, ID.3
101
72

Re: Novi e-Up

Odgovor Napisal/-a November »

Gasper napisal/-a: 07 Maj 2021, 10:38 Če si že Up-a kupila rabljenega in ti to ne predstavlja kakšnih težav, morda poglej za rabljenim Zoe ZE 40, najcenejši so tam nekje 15k € z baterijo, oz. 9k € z najemom baterije.
Ali je možna takšna oblika najema za določen čas za fizične osebe? Vem, da imajo podjetja neke operativne lizinge, za posameznike pa ne poznam. Vem, da ne bom zdržala dolgo takšnih voženj, tako da jemljem to situacijo kot začasno. Najraje pa bi obdržala tega Up-a, ker ni bolj praktičnega avtomobila za razvažanje otrok po treningih. Na pol zastonj vožnje, na pol zastonj servisi. Glede na to, da sem vzela rabljenega pa me tudi ne bo konec, če bi morala čez pet let menjati baterijo. Enostavnost vožnje, okretnost v mestu in zabava pa itak odtehtajo vse ekonomske in ekološke vidike :giggle: . Zoe vozim enkrat mesečno po ves dan. Mi je kar všečen avto, seveda ponuja dosti več kot moj Up, a način rekuperacije me pri Up-u veliko bolj navdušuje. Vem, da je nenavadno, ker je še lažje voziti samo z uporabo stopalke za plin, a nekaj me ves čas moti, ko začne Zoe sam zavirat :nod: .
Denis_
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 277
Kraj: Sežana
Avto: Citigo eIV
194
276

Re: Novi e-Up

Odgovor Napisal/-a Denis_ »

Ker imam citigo iv lahko rečem sem voznik ki ne gleda da bi šparal 20% magistrala 80%avtocesta na avtocesti tempomat cca 125km/h.
Pozimi poraba 20kw/100 kar pomeni cca 150km dometa
Sedaj ko je cirka 18 stopinj zunaj je poraba cca 15kw/100 kar znese 200km
Možno je narediti tudi več ampak z pazljivo nogo na pedalu.

Osebno v kolikor bi moral narediti 200km na dan bi gledal sigurno avto s kateri brez problema v zimskem času prevozim to razdaljo citigo al up sigurno nista v tem rangu.
November
EV začetnik
EV začetnik
Prispevkov: 75
Kraj: Novo mesto
Avto: e-up, ID.3
101
72

Re: Novi e-Up

Odgovor Napisal/-a November »

Pozdravljeni
Sem poskusila en mesec v službo s starim Up-om, a vidim, da ne gre. Tisto skoraj zagotovljeno polnjenje se je izkazalo za javno polnilnico v bližini, kar pa ni dovolj udobno zame (razvajena na domačo šuko vtičnico). Vožnja po avtocesti sicer noben problem, pač v klance ne tiščim na polno. Pa vendar je razdalja le prevelika za takšno kapaciteto baterije :cry: .
Če koga zanima, prodajam e-Up, letnik 2015, cca. 178.000 km, brezhiben. Doseg v lepem vremenu 120 km, pozimi 80 km, cena verjetno pod 8.000 eur. Upam, da ga še danes prilepim na avtonet.
warpedone, Ogo, FV-EV
Uporabniški avatar
warpedone
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 8337
Kraj: LJ
Avto: Tesla Model 3 LR 2019, 140k
5397
3528

Re: Novi e-Up

Odgovor Napisal/-a warpedone »

Osebno v kolikor bi moral narediti 200km na dan bi gledal sigurno avto s kateri brez problema v zimskem času prevozim to razdaljo citigo al up sigurno nista v tem rangu.
"Brez problema" pomeni vsaj 50% rezerve i.e. iz 80% na 30% ie. vsaj 2x max dosega.
govindam ādi-puruṣaṁ tam ahaṁ bhajāmi
November
EV začetnik
EV začetnik
Prispevkov: 75
Kraj: Novo mesto
Avto: e-up, ID.3
101
72

Re: Novi e-Up

Odgovor Napisal/-a November »

Če te procente pretvorim v kilometre... a to pomeni, da potrebujem 400km realnega dosega za razdaljo 200km/dan?
mikrohard
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1229
Avto: ID.3
652
18

Re: Novi e-Up

Odgovor Napisal/-a mikrohard »

ID.3 s srednjo baterijo, ki ima reklamiran WLTP do 420km ima pozimi na avtocesti v najslabših razmerah doseg okoli 250km. Tako da ja... če ne želiš biti vedno na limitu, je x2 dokaj realna zahteva. Seveda to velja za vožnjo na avtocesti po omejitvah. Če se boš vozil po regionalnih cestah, ali pa na avtocesti v koloni s tovornjaki, lahko gledaš tudi manjše baterije.
Ogo
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3374
Avto: Tesla Model 3 LR
1849
1937

Re: Novi e-Up

Odgovor Napisal/-a Ogo »

Odvisno koliko rezerve hočeš.
Matematika je pa lahko hitro neizprosna.
Upad dometa pozimi : -30% = faktor 0,7
Degradacija baterije (v primeru da avto imaš dokler se ne razpade): faktor 0,7

Zmnožiš oboje in dobiš bogih 0,49 ali manj kot pol.

Ali pa bolj realno:
Zima: 0,7
Degradacija -10%: 0,9
Max cikel polnjenja-praznjenja za dolgoživost baterije (80% SOC) : 0,8
Zmnožiš skupaj: 0,504

Kakor koli obrneš, če ne kupiš avta z WLTP dometom vsaj x2 glede na dnevno furo, znaš dolgoročno tenko piskat.
Lahko sicer pozimi voziš za tovornjaki z ugasnjenim ogrevanjem ipd, samo to ni to.
jernejpro
Uporabniški avatar
jernejpro
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 207
153
66

Re: Novi e-Up

Odgovor Napisal/-a jernejpro »

Ja, dobro je imeti x2, da si za ziher na rezervi, kot piše Ogo. Zato sem jaz čakal na avto, ki bo imel občutno večje domete, kot so jih imeli pred nekaj leti (med prvimi je bila potem Kona).

To je seveda pod predpostavko, da se velik del poti voziš po AC in ne cincaš potem po 100-110km/h. Brez AC to po moje ni potrebno in so dometi enaki kot pri WLTP (pri normalnih temperaturah še višji, pozimi pa nekaj manjši).
Ogo
Uporabniški avatar
DGJ
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3015
Kraj: Kamnik
Avto: TESLA Y LR
3803
6420

Re: Novi e-Up

Odgovor Napisal/-a DGJ »

Dragi "ziheraši", ker tako razmišljate in delite take ideje se ne čuditi, da se elektromobilnost ne razširja hitreje.
Veliko je odvisno od možnosti dopolnjevanja na postankih.
Jaz recimo praktično nimam rednih dnevnih relacij in super "shajam" z EV z za vaše pojme premajhno baterijo za dnevno relacijo 100km.

Se oproščam za off-topic.
Sebastijan
mikrohard
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1229
Avto: ID.3
652
18

Re: Novi e-Up

Odgovor Napisal/-a mikrohard »

Jaz ne širim nobenih idej... napisal sem samo dejstva. Ne vem, zakaj bi nekomu prikrival dejstva samo zato, da si kupi EV in bo potem preklinjal, ker pozimi ne bo mogel v enem dnevu prevoziti 200km brez postankov. Sicer ne poznam veliko ljudi, ki potrebujejo toliko dometa dnevno... ampak če ga nekdo potrebuje, naj bo seznanjen z dejstvi. 100km in 200km je pa velika razlika... za 100km dnevno je dober praktično vsak EV, ki ima baterije ranga 30kWh.
Ogo
Uporabniški avatar
warpedone
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 8337
Kraj: LJ
Avto: Tesla Model 3 LR 2019, 140k
5397
3528

Re: Novi e-Up

Odgovor Napisal/-a warpedone »

Nekaj je teorija, drugo pa praksa:
http://evsvet.eu/viewtopic.php?p=93721& ... bbd#p93721

Q.E.D.
govindam ādi-puruṣaṁ tam ahaṁ bhajāmi
Ogo
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3374
Avto: Tesla Model 3 LR
1849
1937

Re: Novi e-Up

Odgovor Napisal/-a Ogo »

DGJ, to je za nas mnoge kruta realnost.
Nekateri delamo veliko kilometrov dnevno. In jih moramo delat tudi če stisne do -20 stopinj Celzija in tudi ko avto ni več nov ter avtov ne menjujemo vsake dve leti. Ni tukaj zajebancije. Nimamo luksuza zabijat dodatne pol ure dnevno za vožnjo za tovornjaki.

Za se furat na drugi konec mesta na šiht, je pa matematika druga. Lahko gledaš večjo baterijo kot luksuz, da greš lažje nekam daleč na izlet.

In tudi jaz sem začel gledat EVje šele, ko so se za zmerne denarce pojavili modeli z WLTP dometom več kot 400 km.
Do te točke sem se pa samo slinil. So bili lušnti avtočki, samo zame v praksi neuporabni.

Poleti je vse super, tudi s Kono lahko dosegam 13 kWh/100 km. Ma pozimi se borim imet 18 kW/100km s tem, da umirim vožnjo, znižam hitrost za 10-15 km/h. Za šleparji vozit se mi pa res ne da. Sem za štos probal enkrat in zdržal samo 10 minut. :D
dunda
mikrohard
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1229
Avto: ID.3
652
18

Re: Novi e-Up

Odgovor Napisal/-a mikrohard »

warpedone napisal/-a: 18 Jul 2021, 11:18 Nekaj je teorija, drugo pa praksa:
http://evsvet.eu/viewtopic.php?p=93721& ... bbd#p93721

Q.E.D.
e-Up 2015 ima 16kWh neto kapacitete... če res naredi 80km pozimi, je že veliko.

Na avtocesti bi jih naredil še manj... https://ev-database.org/car/1041/Volkswagen-e-Up
Uporabniški avatar
DGJ
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3015
Kraj: Kamnik
Avto: TESLA Y LR
3803
6420

Re: Novi e-Up

Odgovor Napisal/-a DGJ »

Ne poznam primera, ko bi imel nekdo "dnevno relacijo" krožno pot, da dejansko potrebuje baterijo tako veliko za narediti vse v enem kosu.
Dnevna relacija pomeni za 99% navadnih smrtnikov relacija dom-služba-dom in vmes je avto nepremičnina. Zato sem napisal: "Veliko je odvisno od možnosti dopolnjevanja na postankih".
Vsi tisti, ki se niste pripravljeni prilagoditi takemu načinu razmišljanja ste še svetlobna leta od sprejemanja car-sharing zadev, avtonomnih prevoznih načinov ipd.
Ogo
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3374
Avto: Tesla Model 3 LR
1849
1937

Re: Novi e-Up

Odgovor Napisal/-a Ogo »

Večina ljudi, ki se recimo iz vukojebin pelje v službo v Ljubljano, ne more polnit v službi. Ko gre na malco, pa je to morda 1 ura max, če tedaj javna polnilnica ni zasedena.
Skratka, vsaj zaenkrat pač rabiš konkreten domet. Ker pač nismo v fazi kot je Apple v Cupertinu, ki ima urjeno parkirišče za zaposlene, kjer so nameščeni priključki za polnjenje EVjev. Celo par hitrih polnilnic imajo. To bo tudi za 2030 za Slovenijo verjetno utopija.
mikrohard
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1229
Avto: ID.3
652
18

Re: Novi e-Up

Odgovor Napisal/-a mikrohard »

DGJ napisal/-a: 18 Jul 2021, 12:43 Vsi tisti, ki se niste pripravljeni prilagoditi takemu načinu razmišljanja ste še svetlobna leta od sprejemanja car-sharing zadev, avtonomnih prevoznih načinov ipd.
Vsekakor... če ne živiš v mestu, car sharing takoj odpade. Prava avtonomna vožnja je pa še desetletja v prihodnosti.
Uporabniški avatar
FV-EV
EVSVET donator
EVSVET donator
Prispevkov: 5306
Kraj: Slovenija
Avto: MY RWD in eKona 64 impression
6164
4035

Re: Novi e-Up

Odgovor Napisal/-a FV-EV »

Preveč vsak sklepa na podlagi lastnih potreb in isto priporoča drugemu. Vsak ima neke druge relacije, nekateri bolj avtoceste, drugi manj, eni vsak dan isto drugi vsak dan druga relacija. Vsak naj si najprej pogleda svoje dejanske potrebe v 90% voženj in nato pogleda kakšne hitrosti bo imel v povprečju na tej relaciji, ter šele nato išče ustrezen EV. Pa tudi pri EV je pomembno kakšna je njegova poraba v konkretno njegovem primeru (ni isto ali porabiš 12 ali 15 ali 18kWh za isto relacijo in hitrost).

Lahko povem za primer, da imata Kona in T3 približno podobne domete, vendar je Tesla od Kone varčnejša na avtocesti predvsem pri visokih hitrostih (100-150km/h), medtem ko je na neki lokalni cesti pri hitrosti 50km/h bolj varčna Kona od T3.

Torej vsak naj si sam razjasni svojo situacijo in jo šele nato primerja z drugimi uporabniki, ne pa kar preslikat isto.
prgrmr
November
EV začetnik
EV začetnik
Prispevkov: 75
Kraj: Novo mesto
Avto: e-up, ID.3
101
72

Re: Novi e-Up

Odgovor Napisal/-a November »

mikrohard napisal/-a: 18 Jul 2021, 09:32 ID.3 s srednjo baterijo, ki ima reklamiran WLTP do 420km ima pozimi na avtocesti v najslabših razmerah doseg okoli 250km. Tako da ja... če ne želiš biti vedno na limitu, je x2 dokaj realna zahteva. Seveda to velja za vožnjo na avtocesti po omejitvah. Če se boš vozil po regionalnih cestah, ali pa na avtocesti v koloni s tovornjaki, lahko gledaš tudi manjše baterije.
Točno za tem avtom se trenutno oziram, čeprav bi si raje luknjo v koleno zvrtala kot toliko denarja namenila avtomobilu. Joj, no, pa jaz rabim samo doseg. Ne pa vsa tista fancy krama za 35 jurjev. Samo avto, ki me varno in zanesljivo pripelje od A do B, saj ne bom živela v notri. Me prav zanima, kako se bom odločila, glede na to, da že dva tedna vsak dan najdem drug avto, ki bi kahko prišel v poštev.
Simon
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2811
Kraj: Ljubljana
Avto: ZOE R135
1440
1270

Re: Novi e-Up

Odgovor Napisal/-a Simon »

November napisal/-a: 18 Jul 2021, 18:07
mikrohard napisal/-a: 18 Jul 2021, 09:32 ID.3 s srednjo baterijo, ki ima reklamiran WLTP do 420km ima pozimi na avtocesti v najslabših razmerah doseg okoli 250km. Tako da ja... če ne želiš biti vedno na limitu, je x2 dokaj realna zahteva. Seveda to velja za vožnjo na avtocesti po omejitvah. Če se boš vozil po regionalnih cestah, ali pa na avtocesti v koloni s tovornjaki, lahko gledaš tudi manjše baterije.
Točno za tem avtom se trenutno oziram, čeprav bi si raje luknjo v koleno zvrtala kot toliko denarja namenila avtomobilu. Joj, no, pa jaz rabim samo doseg. Ne pa vsa tista fancy krama za 35 jurjev. Samo avto, ki me varno in zanesljivo pripelje od A do B, saj ne bom živela v notri. Me prav zanima, kako se bom odločila, glede na to, da že dva tedna vsak dan najdem drug avto, ki bi kahko prišel v poštev.
Če rabiš samo doseg, pol je Zoe z 52 kWh neto baterije bistveno bolj cenovno konkurenčen, ob skoraj enakem dosegu kot ID.3 z 58kWh baterijo…
FV-EV
Odgovori
  • Similar Topics
    Odgovori
    Ogledi
    Zadnji prispevek

Vrni se na “e-Up”