Audijev princip regeneracije

Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 6390
Avto: Kona in Zoe
4910
5974

Audijev princip regeneracije

Odgovor Napisal/-a CRF »

Podroben opis tukaj: https://insideevs.com/audis-two-pedal-e ... ystem/amp/

V kratkem pa, avto spremlja okolico in je večino časa v jadranju... Regen dela samo ko pohodiš zavoro.
Pri 0.3g pojemka in več se vklopijo še diski. To naj bi bil baje najvarčnejši način, verjetno pa ima nekaj zraven tudi dejstvo da so take vožnje ljudje že navajeni in jih močan regen v EV rad zmoti.
darjan
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 5268
Kraj: Maribor
Avto: Skrivnostna MS ;)
1229
2580

Re: Audijev princip regeneracije

Odgovor Napisal/-a darjan »

Ne samo da jih zmoti, tudi efektiven je, ker vedno prihaja do izgub. Torej coast je energetsko najmanj potraten sistem.

Outlander ima recimo opcijo regeneracije 0 in potem lahko kontroliraš preko pedal na volanu (ne vem če z zaviranjem tudi, bilo bi skrajno neumno da ne), pa je to tehnologija it leta 2012. Ni tu audi nič novega
Goran
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 978
Kraj: Ljubljana
Avto: Nemška jajca
765
59

Re: Audijev princip regeneracije

Odgovor Napisal/-a Goran »

Joj ste eni mahnjeni na izgube Kolk km manj pa narediš zaradi izgube pri regeneraciji? Tudi ne razumem ljudi, ki se močne regeneracije ne navadijo. Zanimivo, da so taki, ki se držijo samo stvari, ki so jih navajeni, sploh šli na EV.
Robie
Uporabniški avatar
matija
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 4581
Kraj: Slovenia
Avto: Tesla MY | VW eGolf
5861
7875

Re: Audijev princip regeneracije

Odgovor Napisal/-a matija »

Ali nima ze Kona radarski/dynamic regen? Ce je prazno coasta, ce zazna avto ki se mu priblizijes vklopi max regen kolikor je potrebno.
SimonZed, darjan
SimonZed
EVSVET donator
EVSVET donator
Prispevkov: 2917
2218
3476

Re: Audijev princip regeneracije

Odgovor Napisal/-a SimonZed »

matija napisal/-a:Ali nima ze Kona radarski/dynamic regen? Ce je prazno coasta, ce zazna avto ki se mu priblizijes vklopi max regen kolikor je potrebno.
Ja, ravno sem želel napisati, da ima Kona EV podobno funkcijo (Auto Regen), ki uporablja radar (tudi ko ni vklopljen tempomat) in glede na to, če je kaj pred tabo in kako daleč je, spreminja stopnje regeneracije (nisem preveril, ampak predvidevam, da če nikogar ni pred tabo, je stopnja regeneracije nič, kar je optimalno). Funkcijo vključiš/izključiš tako, da držiš desno "uho" za volanom.

Anglež na Youtube je to označil za najboljšo "skrito" funkcijo.
https://youtu.be/8DPGl8NE8LQ
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 6390
Avto: Kona in Zoe
4910
5974

Re: Audijev princip regeneracije

Odgovor Napisal/-a CRF »

Ja, Kona ima tako. Že Zoe 2010 (in verjetno že prej leaf in zero) in vsi ostali pa imajo regen tudi na zavori do določene stopnje. Tukaj res Audi izumlja hude novitete Vse kar so naredili novega je omejitev glede na pojemek, medtem ko imajo vsi ostali glede na max. moč polnjenja baterije. Po moje bistveno boljše in učinkovitejše.
SimonZed, Stromcek
darjan
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 5268
Kraj: Maribor
Avto: Skrivnostna MS ;)
1229
2580

Re: Audijev princip regeneracije

Odgovor Napisal/-a darjan »

Goran napisal/-a:Joj ste eni mahnjeni na izgube Kolk km manj pa narediš zaradi izgube pri regeneraciji? Tudi ne razumem ljudi, ki se močne regeneracije ne navadijo. Zanimivo, da so taki, ki se držijo samo stvari, ki so jih navajeni, sploh šli na EV.
okoli 10% pravijo pri outladnerju (v teoriji bi lahko 15%), seveda je tu zelo odvisno od voznika in vožnje.
BoBa
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 387
Kraj: Ptuj
Avto: Mach-E
703
32

Re: Audijev princip regeneracije

Odgovor Napisal/-a BoBa »

Kot zanimivost:
Pri koni (verjetno tudi pri IONIQ-u) lahko nastaviš parametre voznih programov in avto že ob nastavitvah pokaže takoimenovai "EKO POTENCIAL". Če nastaviš regeneracijo v določenem režimu vožnje na 0, avto prikaže eko potencial 50%. Če jo nastaviš na 3. stopnjo, pa je Eko potencial 80%. Laik kot sem jaz, bi to razumel, da je vožnja z višjo stopnjo regeneracije bolj ekološka oziroma bolj učinkovita.
darjan
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 5268
Kraj: Maribor
Avto: Skrivnostna MS ;)
1229
2580

Re: Audijev princip regeneracije

Odgovor Napisal/-a darjan »

Če je ta način "pameten", potem se uči od voznika, in če nekdo ne ve vozit, uporablja sistem "gas bremza", potem mu regeneracija pomaga.

Drugače pa že od sveta ICE avtov velja, da je coasting najbolj učinkovita metoda doseganja nizke porabe, tudi pri priusu so to počeli, ampak to je za AC; pospešit do 110, potem prestaviš v N, glide do 90kmh, pospešit do 110kmh, glide...ponavljat dokler niti v dubrovniku.
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 6390
Avto: Kona in Zoe
4910
5974

Re: Audijev princip regeneracije

Odgovor Napisal/-a CRF »

Taka intervalna vožnja je enako ali manj učinkovita kot konstantna hitrost 100km/h
BoBa
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 387
Kraj: Ptuj
Avto: Mach-E
703
32

Re: Audijev princip regeneracije

Odgovor Napisal/-a BoBa »

Nikar ne primerjati zaviranja ICE z regeneracijo EV! V obeh primerih gre sicer za zmanjšanje hitrosti, vendar se pri ICE kinetična energija zavrže v obliki toplote, pri EV pa se ponovno uporabi!
One pedal driving pomeni, da niti Watta energije ne spremeniš v toploto in prah zavornih oblog! Če ga avto omogoča in ga voznik dobro obvlada, je po teoriji to najekonomičnejša vožnja!
crunchy, DGJ, kt57
Goran
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 978
Kraj: Ljubljana
Avto: Nemška jajca
765
59

Re: Audijev princip regeneracije

Odgovor Napisal/-a Goran »

Sori ampak tule gor, v sosednji temi, laik prebere, da ima regeneracija tolk izgub, da narediš manj km če regeneriraš namesto, da bi jadral.
darjan
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 5268
Kraj: Maribor
Avto: Skrivnostna MS ;)
1229
2580

Re: Audijev princip regeneracije

Odgovor Napisal/-a darjan »

Meni je to logično. AMPAK, zelo odvisno od poti in voznika.
Goran
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 978
Kraj: Ljubljana
Avto: Nemška jajca
765
59

Re: Audijev princip regeneracije

Odgovor Napisal/-a Goran »

No, meni to ni logično. Da z regeneracijo izgubljam. Pridem na vrh klanca, dam v N in se peljem po klancu navzdol. Nisem porabil nič. Potem se spustim po istem klancu ampak imam v D, avto zavira in regenerira. Na koncu imam štroma manj .... po vaše.
BoBa
Uporabniški avatar
matija
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 4581
Kraj: Slovenia
Avto: Tesla MY | VW eGolf
5861
7875

Re: Audijev princip regeneracije

Odgovor Napisal/-a matija »

A spet iste debate

A) Jadranje je boljse kot regeneracija, saj se vozilo kotali naprej in se ustavlja za pojemek kotalnega upora
B) Regeneracija je boljsa kot uporaba zavor, ker ima igubi nekje 50%, zavore pa 100%
C) Uporaba zavor: stiska se kovina ki s trenjem kinetiko pretvarja v toploto, iz stalisca pogona je to 100% izguba

Ce je le mozno A, potem B, potem C.

Se primer: ce vozis kot vecina ljudi po avtocesti, ki so kot novoletne jelke (zavora, gas, zavora gas) in to pocnes z EVjem (regen, gas, regen, gas) potem bos manj efektiven kot ce ne uporabljas regena ter se pac kotalis naprej. Jasno ce se nekdo izsili, kar je redno, potem regeneas in se raje ne zaletis vanj
Zadnjič spremenil matija, dne 19 Dec 2018, 12:18, skupaj popravljeno 2 krat.
talker2, crunchy
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 6390
Avto: Kona in Zoe
4910
5974

Re: Audijev princip regeneracije

Odgovor Napisal/-a CRF »

@goran
V določenih pogojih je res tako Predvsem na blagih klancih je učinkovitejše jadranje, na hudih pa regen.
crunchy
Goran
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 978
Kraj: Ljubljana
Avto: Nemška jajca
765
59

Re: Audijev princip regeneracije

Odgovor Napisal/-a Goran »

No ampak še zmeri ne štekam. Prosim za komentar mojega primera. Spust po klancu z regen ali z jadranjem. Kakšen je rezultat na koncu klanca? Me ne bo noben prepričal, da mam z regen na koncu klanca manj % z regen kot z jadranjem.
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 6390
Avto: Kona in Zoe
4910
5974

Re: Audijev princip regeneracije

Odgovor Napisal/-a CRF »

Ni pomembno koliko energije imaš v bateriji, pomembno je kako daleč se bo avto ustavil. In ja, pri nizkih hitrostih se bo peljal dlje brez regeneracije.

Če napišem bolj direktno. V idealnih pogojih.
Avto z regen bo na dnu klanca imel 70% potencialne energije v bateriji in bo s to energijo prevozil še 500 metrov po ravnini.
Avto bo z jadranjem imel na dnun klanca 100% potencialne energije v obliki kinetične energije in bo s to energijo naredil še 600 metrov.
Goran
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 978
Kraj: Ljubljana
Avto: Nemška jajca
765
59

Re: Audijev princip regeneracije

Odgovor Napisal/-a Goran »

Jao teorija Ajde po klancu se peljem z 90. Boš reku, da imam z regeneracijo minus v primerjavi z jadranjem? A bi pol moral doplačati, da dobim avto, ki ne regenerira?
Goran
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 978
Kraj: Ljubljana
Avto: Nemška jajca
765
59

Re: Audijev princip regeneracije

Odgovor Napisal/-a Goran »

Mogoče dručačna situacija. Približujem se semaforju, kjer bom 100% moral ustaviti. Torej naj raje jadram in na koncu bremzam namesto, da toliko popustim gas, da z regen ustavim brez bremzanja?
Odgovori

Vrni se na “Audi”