Audijev princip regeneracije
Audijev princip regeneracije
Podroben opis tukaj: https://insideevs.com/audis-two-pedal-e ... ystem/amp/
V kratkem pa, avto spremlja okolico in je večino časa v jadranju... Regen dela samo ko pohodiš zavoro.
Pri 0.3g pojemka in več se vklopijo še diski. To naj bi bil baje najvarčnejši način, verjetno pa ima nekaj zraven tudi dejstvo da so take vožnje ljudje že navajeni in jih močan regen v EV rad zmoti.
V kratkem pa, avto spremlja okolico in je večino časa v jadranju... Regen dela samo ko pohodiš zavoro.
Pri 0.3g pojemka in več se vklopijo še diski. To naj bi bil baje najvarčnejši način, verjetno pa ima nekaj zraven tudi dejstvo da so take vožnje ljudje že navajeni in jih močan regen v EV rad zmoti.
Re: Audijev princip regeneracije
Ne samo da jih zmoti, tudi efektiven je, ker vedno prihaja do izgub. Torej coast je energetsko najmanj potraten sistem.
Outlander ima recimo opcijo regeneracije 0 in potem lahko kontroliraš preko pedal na volanu (ne vem če z zaviranjem tudi, bilo bi skrajno neumno da ne), pa je to tehnologija it leta 2012. Ni tu audi nič novega
Outlander ima recimo opcijo regeneracije 0 in potem lahko kontroliraš preko pedal na volanu (ne vem če z zaviranjem tudi, bilo bi skrajno neumno da ne), pa je to tehnologija it leta 2012. Ni tu audi nič novega
Re: Audijev princip regeneracije
Joj ste eni mahnjeni na izgube Kolk km manj pa narediš zaradi izgube pri regeneraciji? Tudi ne razumem ljudi, ki se močne regeneracije ne navadijo. Zanimivo, da so taki, ki se držijo samo stvari, ki so jih navajeni, sploh šli na EV.
Re: Audijev princip regeneracije
Ali nima ze Kona radarski/dynamic regen? Ce je prazno coasta, ce zazna avto ki se mu priblizijes vklopi max regen kolikor je potrebno.
Re: Audijev princip regeneracije
Ja, ravno sem želel napisati, da ima Kona EV podobno funkcijo (Auto Regen), ki uporablja radar (tudi ko ni vklopljen tempomat) in glede na to, če je kaj pred tabo in kako daleč je, spreminja stopnje regeneracije (nisem preveril, ampak predvidevam, da če nikogar ni pred tabo, je stopnja regeneracije nič, kar je optimalno). Funkcijo vključiš/izključiš tako, da držiš desno "uho" za volanom.matija napisal/-a:Ali nima ze Kona radarski/dynamic regen? Ce je prazno coasta, ce zazna avto ki se mu priblizijes vklopi max regen kolikor je potrebno.
Anglež na Youtube je to označil za najboljšo "skrito" funkcijo.
https://youtu.be/8DPGl8NE8LQ
Re: Audijev princip regeneracije
Ja, Kona ima tako. Že Zoe 2010 (in verjetno že prej leaf in zero) in vsi ostali pa imajo regen tudi na zavori do določene stopnje. Tukaj res Audi izumlja hude novitete Vse kar so naredili novega je omejitev glede na pojemek, medtem ko imajo vsi ostali glede na max. moč polnjenja baterije. Po moje bistveno boljše in učinkovitejše.
Re: Audijev princip regeneracije
okoli 10% pravijo pri outladnerju (v teoriji bi lahko 15%), seveda je tu zelo odvisno od voznika in vožnje.Goran napisal/-a:Joj ste eni mahnjeni na izgube Kolk km manj pa narediš zaradi izgube pri regeneraciji? Tudi ne razumem ljudi, ki se močne regeneracije ne navadijo. Zanimivo, da so taki, ki se držijo samo stvari, ki so jih navajeni, sploh šli na EV.
Re: Audijev princip regeneracije
Kot zanimivost:
Pri koni (verjetno tudi pri IONIQ-u) lahko nastaviš parametre voznih programov in avto že ob nastavitvah pokaže takoimenovai "EKO POTENCIAL". Če nastaviš regeneracijo v določenem režimu vožnje na 0, avto prikaže eko potencial 50%. Če jo nastaviš na 3. stopnjo, pa je Eko potencial 80%. Laik kot sem jaz, bi to razumel, da je vožnja z višjo stopnjo regeneracije bolj ekološka oziroma bolj učinkovita.
Pri koni (verjetno tudi pri IONIQ-u) lahko nastaviš parametre voznih programov in avto že ob nastavitvah pokaže takoimenovai "EKO POTENCIAL". Če nastaviš regeneracijo v določenem režimu vožnje na 0, avto prikaže eko potencial 50%. Če jo nastaviš na 3. stopnjo, pa je Eko potencial 80%. Laik kot sem jaz, bi to razumel, da je vožnja z višjo stopnjo regeneracije bolj ekološka oziroma bolj učinkovita.
Re: Audijev princip regeneracije
Če je ta način "pameten", potem se uči od voznika, in če nekdo ne ve vozit, uporablja sistem "gas bremza", potem mu regeneracija pomaga.
Drugače pa že od sveta ICE avtov velja, da je coasting najbolj učinkovita metoda doseganja nizke porabe, tudi pri priusu so to počeli, ampak to je za AC; pospešit do 110, potem prestaviš v N, glide do 90kmh, pospešit do 110kmh, glide...ponavljat dokler niti v dubrovniku.
Drugače pa že od sveta ICE avtov velja, da je coasting najbolj učinkovita metoda doseganja nizke porabe, tudi pri priusu so to počeli, ampak to je za AC; pospešit do 110, potem prestaviš v N, glide do 90kmh, pospešit do 110kmh, glide...ponavljat dokler niti v dubrovniku.
Re: Audijev princip regeneracije
Taka intervalna vožnja je enako ali manj učinkovita kot konstantna hitrost 100km/h
Re: Audijev princip regeneracije
Nikar ne primerjati zaviranja ICE z regeneracijo EV! V obeh primerih gre sicer za zmanjšanje hitrosti, vendar se pri ICE kinetična energija zavrže v obliki toplote, pri EV pa se ponovno uporabi!
One pedal driving pomeni, da niti Watta energije ne spremeniš v toploto in prah zavornih oblog! Če ga avto omogoča in ga voznik dobro obvlada, je po teoriji to najekonomičnejša vožnja!
One pedal driving pomeni, da niti Watta energije ne spremeniš v toploto in prah zavornih oblog! Če ga avto omogoča in ga voznik dobro obvlada, je po teoriji to najekonomičnejša vožnja!
Re: Audijev princip regeneracije
Sori ampak tule gor, v sosednji temi, laik prebere, da ima regeneracija tolk izgub, da narediš manj km če regeneriraš namesto, da bi jadral.
Re: Audijev princip regeneracije
No, meni to ni logično. Da z regeneracijo izgubljam. Pridem na vrh klanca, dam v N in se peljem po klancu navzdol. Nisem porabil nič. Potem se spustim po istem klancu ampak imam v D, avto zavira in regenerira. Na koncu imam štroma manj .... po vaše.
Re: Audijev princip regeneracije
A spet iste debate
A) Jadranje je boljse kot regeneracija, saj se vozilo kotali naprej in se ustavlja za pojemek kotalnega upora
B) Regeneracija je boljsa kot uporaba zavor, ker ima igubi nekje 50%, zavore pa 100%
C) Uporaba zavor: stiska se kovina ki s trenjem kinetiko pretvarja v toploto, iz stalisca pogona je to 100% izguba
Ce je le mozno A, potem B, potem C.
Se primer: ce vozis kot vecina ljudi po avtocesti, ki so kot novoletne jelke (zavora, gas, zavora gas) in to pocnes z EVjem (regen, gas, regen, gas) potem bos manj efektiven kot ce ne uporabljas regena ter se pac kotalis naprej. Jasno ce se nekdo izsili, kar je redno, potem regeneas in se raje ne zaletis vanj
A) Jadranje je boljse kot regeneracija, saj se vozilo kotali naprej in se ustavlja za pojemek kotalnega upora
B) Regeneracija je boljsa kot uporaba zavor, ker ima igubi nekje 50%, zavore pa 100%
C) Uporaba zavor: stiska se kovina ki s trenjem kinetiko pretvarja v toploto, iz stalisca pogona je to 100% izguba
Ce je le mozno A, potem B, potem C.
Se primer: ce vozis kot vecina ljudi po avtocesti, ki so kot novoletne jelke (zavora, gas, zavora gas) in to pocnes z EVjem (regen, gas, regen, gas) potem bos manj efektiven kot ce ne uporabljas regena ter se pac kotalis naprej. Jasno ce se nekdo izsili, kar je redno, potem regeneas in se raje ne zaletis vanj
Zadnjič spremenil matija, dne 19 Dec 2018, 12:18, skupaj popravljeno 2 krat.
Re: Audijev princip regeneracije
@goran
V določenih pogojih je res tako Predvsem na blagih klancih je učinkovitejše jadranje, na hudih pa regen.
V določenih pogojih je res tako Predvsem na blagih klancih je učinkovitejše jadranje, na hudih pa regen.
Re: Audijev princip regeneracije
No ampak še zmeri ne štekam. Prosim za komentar mojega primera. Spust po klancu z regen ali z jadranjem. Kakšen je rezultat na koncu klanca? Me ne bo noben prepričal, da mam z regen na koncu klanca manj % z regen kot z jadranjem.
Re: Audijev princip regeneracije
Ni pomembno koliko energije imaš v bateriji, pomembno je kako daleč se bo avto ustavil. In ja, pri nizkih hitrostih se bo peljal dlje brez regeneracije.
Če napišem bolj direktno. V idealnih pogojih.
Avto z regen bo na dnu klanca imel 70% potencialne energije v bateriji in bo s to energijo prevozil še 500 metrov po ravnini.
Avto bo z jadranjem imel na dnun klanca 100% potencialne energije v obliki kinetične energije in bo s to energijo naredil še 600 metrov.
Če napišem bolj direktno. V idealnih pogojih.
Avto z regen bo na dnu klanca imel 70% potencialne energije v bateriji in bo s to energijo prevozil še 500 metrov po ravnini.
Avto bo z jadranjem imel na dnun klanca 100% potencialne energije v obliki kinetične energije in bo s to energijo naredil še 600 metrov.
Re: Audijev princip regeneracije
Jao teorija Ajde po klancu se peljem z 90. Boš reku, da imam z regeneracijo minus v primerjavi z jadranjem? A bi pol moral doplačati, da dobim avto, ki ne regenerira?
Re: Audijev princip regeneracije
Mogoče dručačna situacija. Približujem se semaforju, kjer bom 100% moral ustaviti. Torej naj raje jadram in na koncu bremzam namesto, da toliko popustim gas, da z regen ustavim brez bremzanja?