
Po podatkih, ki jih dobimo, če pobrskamo po slovenskih zbirkah polnilnih postaj je le teh dobrih 100. Število hitrih polnilnic pa je precej manjše. Pa poglejmo kakšno je trenutno stanje in bližnja prihodnost.
V evrpskem projektu CEGC, ki ga kot partner v Sloveniji zastopa operater distribucijskega omrežja SODO, se še ne dogaja veliko. V mreži hitrih polnilnic od Münchna do Zagreba je sicer v načrtu tudi 16 počivališč ob slovenskih avtocestah, kjer naj bi bilo skupno 26 polnilnih mest. V projektu sodeluje 14 partnerjev, med drugim proizvajalci avtomobilov Renault, BMW, Nissan in Volkswagen, kot partner lokacij pa tudi avstrijski koncern OMV in slovenski Petrol. Poleg omenjenih so del projekta še slovaški dobavitelj električne energije ZSE, slovenska vlada in družba SODO.
Prvi dve polnilnici naj bi bili postavljeni v juliju, vendar zaradi birokratskih težav še vedno ne obratujeta. Za preostalih 24 lahko le upamo, da vse skupaj steče hitreje in se projekt do konca leta res zaključi.
12 lokacij bo prispeval OMV, nekaj pa jih bo na Petrolovih servisih. Petrol je v zadnjem letu posodobil vse svoje polnilnice na bencinskih servisih na moč 22kW. Teh je sedaj 14 z 28 polnilnimi mesti. Na njih so zaenkrat zabeležili dobrih 2000 polnjenj, ki so zaenkrat brezplačna. Pri Petrolu sicer pravijo da bo tako še kar nekaj časa.
Ne gre pa računali le na bencinske servise in javne subvencionirane polnilne postaje v lasti države ali občin. Velik del bodo zagotovo prispevala podjetja z zasebnimi polnilnicami za svoje stranke in obiskovalce. Postavitev hitre polnilne postaje z dvema priključkoma moči 22kW, stane namreč le 4000 EUR.Petrol napisal/-a:Predvidevamo, da bo tako vsaj še nekaj časa, saj je v takšno področje najprej treba vložiti veliko sredstev, da se postavijo temelji ter se razširi prepoznavnost in razumevanje prednosti električne mobilnosti. Pozneje se bomo zgledovali po že obstoječih dobrih praksah iz tujine in usmeritvah države, zagotovo pa bo moral biti strošek kilometra, prevoženega z električnim avtomobilom, manjši od stroška kilometra, prevoženega z bencinskim oziroma dizelskim gorivom. Ob polnjenju električnega avtomobila na javni infrastrukturi bo uporabnik plačal storitev polnjenja, ki bo sestavljena iz več različnih dejavnikov, ne le dobavljene električne energije.
In kakšne načrte imajo po naših večjih občinah?
Mestna občina Ljubljana napisal/-a:V projekte širitve mreže P+R smo vključili tudi ukrepe, povezane z elektromobilnostjo, saj bodo po novem tam nameščene polnilnice za električna vozila. Štiri električna polnilna mesta bodo za avtodome, tri polnilna mesta z dvema priključkoma za električna vozila na P+R Dolgi most in tri polnilna mesta z dvema priključkoma za električna vozila na P+R Barje.
Mestna občina Maribor napisal/-a:V prihodnje želimo spodbujati vožnjo z električnimi vozili tudi pri izvajanju dostave v peš coni z ugodnostmi, vezanimi na pogoje dostopa, spodbujati električno mobilnost tudi v javnih podjetjih, postopoma pa preizkusiti tudi električna vozila v javnem prometu.
Občina Kranj napisal/-a:Letos občina postavitev ne načrtuje, za naslednje proračune pa bomo na podlagi omenjene celostne trajnostne prometne strategije poskušali zagotoviti sredstva postavitve polnilnic. V Kranju imamo trenutno eno polnilnico, ki jo je postavilo podjetje Elektro Gorenjska,
Občina Postojna je dvakrat kandidirala v programu IPA SI-HR za gradnjo polnilnic za avtomobile. Načrtovali so dve, in sicer pri letališču Postojna in v središču mesta, vendar kot pravijo v kabinetu župana:Občina Celje napisal/-a:Glede na to, da uporaba električnih vozil v Sloveniji še ni razširjena in so vozila redka, se Mestna občina Celje še ne odloča za postavitev večjega števila polnilnih mest. Razlog za to, da vozil na električni pogon ni več, je v zelo visoki osnovni ceni, visokih stroških vzdrževanja, manjšem dosegu, predvsem pa negotovosti, ali je takšna vrsta pogona dovolj vzdržljiva.
Ne najbolj vzpodbudni in ambiciozni načrti torej. Zagotovo pa bo napredek hitrejši, ko bo kritična masa voznikov vozil na električni pogon, začela izbirati destinacije prav na podlagi polnilnih zmogljivosti. Takrat pa bodo v največji prednosti prav tisti, ki si bodo že sedaj zagotovili najboljše lokacije.Žal projekt nikoli ni bil potrjen, trenutno pa ni aktivnosti na tem področju. Kakšnih posebnih pobud glede tega tudi nismo prejeli