Eko sklad subvencija za polnilnice
- evpolnilnice
- EV specialist
- Prispevkov: 754
- Avto: KIA eNiro 64kWh, citroen e-jumpy, kangoo e-tech
-
571405
Eko sklad subvencija za polnilnice
Živjo,
za stranko, ki želi pridobiti subvencijo EKO sklada za postavitev polnilnice za električna vozila sem pregledal njihove zahteve. Sam sem mnenja, da so zahteve v kar nekaj točkah nesmiselne. Se mi zelo zdi, da so napisane (prilagojene) enemu domačemu ponudniku. Predvsem pa je precej takšnih zahtev, ki so nesmiselne, če recimo podjetje potrebuje polnilnico za službeno/a vozilo/a. Kakšno je vaše mnenje?
za stranko, ki želi pridobiti subvencijo EKO sklada za postavitev polnilnice za električna vozila sem pregledal njihove zahteve. Sam sem mnenja, da so zahteve v kar nekaj točkah nesmiselne. Se mi zelo zdi, da so napisane (prilagojene) enemu domačemu ponudniku. Predvsem pa je precej takšnih zahtev, ki so nesmiselne, če recimo podjetje potrebuje polnilnico za službeno/a vozilo/a. Kakšno je vaše mnenje?
- Priponke
-
- EKO sklad zahteve.pdf
- (99.42 KiB) Prenešeno 211 krat
-
- EV specialist
- Prispevkov: 570
- Kraj: Ljubljana
- Avto: Kia Soul EV
-
495711
Re: Eko sklad subvencija za polnilnice
Zahteve so sicer visoke, ampak mislim da bodo v nekaj letih postale standard. Všeč mi je, da se zahteva prilagajanje omrežju in proizvodnji OVE. Moramo razumeti, da Eko Sklad mora podpirati nekaj več in s tem skrbeti za razvoj.
Kateri slovenski ponudnik pa zadosti temu?
Kateri slovenski ponudnik pa zadosti temu?
1. SE 2010, TČ 2006, 1. EV 2018, 2. SE 2020, 2. EV 2022
- gregimarko
- EV entuziast
- Prispevkov: 320
- Kraj: Ljubljana
-
310154
Re: Eko sklad subvencija za polnilnice
Sem prebral razpis pred časom in mislim, da nihče ne more ponuditi polnilnice, kot zahteva razpis.
Tudi Etrel ne more ponuditi, kar razpis zahteva, pa so fantje software-sko kar sposobni.
Tudi Etrel ne more ponuditi, kar razpis zahteva, pa so fantje software-sko kar sposobni.
-
- EV specialist
- Prispevkov: 570
- Kraj: Ljubljana
- Avto: Kia Soul EV
-
495711
Re: Eko sklad subvencija za polnilnice
Mislim, da sem slišal za en produkt, ki bi se zelo približal, ampak bi moral Mal raziskati. Je pa zanimivo da etrel nebi mogel tega doseči...
1. SE 2010, TČ 2006, 1. EV 2018, 2. SE 2020, 2. EV 2022
- evpolnilnice
- EV specialist
- Prispevkov: 754
- Avto: KIA eNiro 64kWh, citroen e-jumpy, kangoo e-tech
-
571405
Re: Eko sklad subvencija za polnilnice
Sej vse lepo in prav. Sem za to, da ima polnilnica dinamično prilagajanje moči glede na ostalo porabo, tudi za to, da v primeru več polnilnic se moč porazdeli med vse, tudi glede proizvodnje OVE (sicer ne vem kam se poveže), ...
Ampak, da mora imeti, če se ne zaračunava porabe števec MID (vsaj 100€ dražje), ima ostvetljen zaslon v vsaj SLO in ANG jeziku, prikazuje vsaj polnilno moč, čas polnjenja, količino porabljene energije, obvestila o napakah, varovan dostop s ključem, 3G ali 4G (upam, da je dovolj wifi), ... Ne vem kaj točno mislijo s tem, da omogoča direktno identifikacijo vozila? Vse te stvari so recimo brezveze, če imaš polnilnico samo za službena vozila, oz. omogočiš brezplačno polnjenje svojim zaposlenim.
Ne poznam v popolnosti polnilnic od Etrela, vendar sem bil prepričan, da so se gospodje iz EKO sklada dogovarjali z njimi. Če pa sploh nobena polnilnica ne dosega vseh teh zahtev, potem je tak razpis še toliko bolj brezvezen.
Drugače sem pa imel Etrel v mislih (skupaj z gremo na elektriko), da zadošča vsem tem pogojem. Če temu ni tako, se opravičujem in jemljem nazaj.
Ampak, da mora imeti, če se ne zaračunava porabe števec MID (vsaj 100€ dražje), ima ostvetljen zaslon v vsaj SLO in ANG jeziku, prikazuje vsaj polnilno moč, čas polnjenja, količino porabljene energije, obvestila o napakah, varovan dostop s ključem, 3G ali 4G (upam, da je dovolj wifi), ... Ne vem kaj točno mislijo s tem, da omogoča direktno identifikacijo vozila? Vse te stvari so recimo brezveze, če imaš polnilnico samo za službena vozila, oz. omogočiš brezplačno polnjenje svojim zaposlenim.
Ne poznam v popolnosti polnilnic od Etrela, vendar sem bil prepričan, da so se gospodje iz EKO sklada dogovarjali z njimi. Če pa sploh nobena polnilnica ne dosega vseh teh zahtev, potem je tak razpis še toliko bolj brezvezen.
Drugače sem pa imel Etrel v mislih (skupaj z gremo na elektriko), da zadošča vsem tem pogojem. Če temu ni tako, se opravičujem in jemljem nazaj.
Re: Eko sklad subvencija za polnilnice
Se strinjam, da so zahteve brezpredmene za nejavne polnilnice, torej za zaprt krog uporabnikov ali kjer je brezplačna uporaba. Takšne zahteve so smiselne le za javne polnilnice, kjer se obračunava porabo, torej za profitno dejavnost.
- gregimarko
- EV entuziast
- Prispevkov: 320
- Kraj: Ljubljana
-
310154
Re: Eko sklad subvencija za polnilnice
Sem prosil Etrel za ponudbo skladno z razpisom, pa ne morejo zadostiti vsem zahtevam.
Razpis je res butast.
Razpis je res butast.
Re: Eko sklad subvencija za polnilnice
Elevat oz. Implera je edini ki zadostuje kriterijem. Skoraj vse, če ne celo vse njihove polnilnice so sofinancirane s strani Ekosklada.
Tip je pameten. S pomočjo ekosklada bo postavil mrežo polnilnic in ko bodo EVji dosegli kritično maso, bo začel mastno kasirat. Potrpežljivost in vztrajnost se izplača.
Tip je pameten. S pomočjo ekosklada bo postavil mrežo polnilnic in ko bodo EVji dosegli kritično maso, bo začel mastno kasirat. Potrpežljivost in vztrajnost se izplača.
- Vodokotlic
- EV ambasador
- Prispevkov: 2156
- Kraj: Ljubljana/Vipava
- Avto: Model 3 LR AWD
-
12561044
Re: Eko sklad subvencija za polnilnice
Skoraj tako se sliši kot javno naročilo, ki je pisano na kožo določenemu dobavitelju.
Live long and prosper TESLA popust koda: https://ts.la/dejan44094
- evpolnilnice
- EV specialist
- Prispevkov: 754
- Avto: KIA eNiro 64kWh, citroen e-jumpy, kangoo e-tech
-
571405
Re: Eko sklad subvencija za polnilnice
Implera je postavljal polnilnice še s starim razpisom za območja NATURA 2000. Novi razpis pa je čisto drugačen, za občine pa ga sploh ni, samo za podjetja, s.p.-je, če jaz prav zastopim.Argo napisal/-a:Elevat oz. Implera je edini ki zadostuje kriterijem. Skoraj vse, če ne celo vse njihove polnilnice so sofinancirane s strani Ekosklada.
Tip je pameten. S pomočjo ekosklada bo postavil mrežo polnilnic in ko bodo EVji dosegli kritično maso, bo začel mastno kasirat. Potrpežljivost in vztrajnost se izplača.
Re: Eko sklad subvencija za polnilnice
Možno. Ampak katero mestno središče spada pod Natura 2000? Ena polnilnica s sofinanciranjem ekosklada je bila postavljena pred cca 3 meseci v industrijski coni SB.evpolnilnice napisal/-a:Implera je postavljal polnilnice še s starim razpisom za območja NATURA 2000. Novi razpis pa je čisto drugačen, za občine pa ga sploh ni, samo za podjetja, s.p.-je, če jaz prav zastopim.Argo napisal/-a:Elevat oz. Implera je edini ki zadostuje kriterijem. Skoraj vse, če ne celo vse njihove polnilnice so sofinancirane s strani Ekosklada.
Tip je pameten. S pomočjo ekosklada bo postavil mrežo polnilnic in ko bodo EVji dosegli kritično maso, bo začel mastno kasirat. Potrpežljivost in vztrajnost se izplača.
- evpolnilnice
- EV specialist
- Prispevkov: 754
- Avto: KIA eNiro 64kWh, citroen e-jumpy, kangoo e-tech
-
571405
Re: Eko sklad subvencija za polnilnice
Ne rabi spadati kraj kjer je postavljena polnilnica, občina mora imeti delež v NATURA 2000, to pa imajo skoraj vse občine.
Re: Eko sklad subvencija za polnilnice
Če imam prave podatke, so bile v Kamniku postavljene 4 polnilnice iz tega razpisa (NATURA 2000).
Re: Eko sklad subvencija za polnilnice
Pozdvaljeni, da se še jaz malo oglasim.evpolnilnice napisal/-a:Sej vse lepo in prav. Sem za to, da ima polnilnica dinamično prilagajanje moči glede na ostalo porabo, tudi za to, da v primeru več polnilnic se moč porazdeli med vse, tudi glede proizvodnje OVE (sicer ne vem kam se poveže), ...
Ampak, da mora imeti, če se ne zaračunava porabe števec MID (vsaj 100€ dražje), ima ostvetljen zaslon v vsaj SLO in ANG jeziku, prikazuje vsaj polnilno moč, čas polnjenja, količino porabljene energije, obvestila o napakah, varovan dostop s ključem, 3G ali 4G (upam, da je dovolj wifi), ... Ne vem kaj točno mislijo s tem, da omogoča direktno identifikacijo vozila? Vse te stvari so recimo brezveze, če imaš polnilnico samo za službena vozila, oz. omogočiš brezplačno polnjenje svojim zaposlenim.
Ne poznam v popolnosti polnilnic od Etrela, vendar sem bil prepričan, da so se gospodje iz EKO sklada dogovarjali z njimi. Če pa sploh nobena polnilnica ne dosega vseh teh zahtev, potem je tak razpis še toliko bolj brezvezen.
Drugače sem pa imel Etrel v mislih (skupaj z gremo na elektriko), da zadošča vsem tem pogojem. Če temu ni tako, se opravičujem in jemljem nazaj.
Teo, Implera, razvoj in proizvodnja polnilnic.
Trenutno imamo na EKO skladu prijave za cca 10 naročnikov za te polnilnice iz zadnjega razpisa, ampak od januarja še ni nobenega odgovora.
Gre res za specifičen model z nekaj nenavadnimi zahtevami:
- prepoznava osebnega vozila
- prepoznava stanja napolnjenosti baterije
- MID števec certificiran na 70 stopinj celzija
- identifikacija z RFID karticami
To so tehnične zahteve, ki se zdijo nesmiselne in relativno zahtevne. Predvsem cenovno.
Da ne omenjam nedorečenosti v smislu, kaj to pomeni "zaščiten pristop" oziroma, ali se na njej razen službenih vozil in zaposlenih lahko polnijo obiskovalci..... ???
Kakorkoli, vse polnilnice IMPLERA imajo že nekaj let daljinsko nastavitev moči polnjenja glede na informacije od vzdrževalca omrežja (recimo proizvodnja solarne energije na strehi, ali trenutna cena energije na trgu, obremenitev trafo postaje....), za kar od strani ELES-a, ki skrbi za stabilnost omrežja zaenkrat ni interesa.
To je razlog, da se ta funkcija zaenkrat uporablja bolj za uglaševanje moči polnejnja glede na lokalno solarno elektrarno in lokalne baterije.
Smo pa v zaključni fazi dogovora z enim dobaviteljem energije z bilančo vsoto na Borzenu, ki nam bo posredoval podatke in bomo lahko "vozili moč" polninice glede na dejansko stanje SLO omrežja.
RFID kartice so neumnost, ker že leta uporabljamo brezplačni GSM klic kot avtentikacijo (ob seveda aplikaciji), kar je veliko bolj praktično (ni HW, ne more se pokvariti, zamenjati, pozabiti... manj plastike...), ampak tehnično je to mala malica in smo ponudili tudi RFID čitalec.
Večji izziv je prepoznava vozila.
Ker smo edini proizvajalec DC polnilnic v tem koncu evrope imamo tudi tehnologijo, ki omogoča identifikacijo vozila in stanja baterije pri AC polnejnju, kar seveda tudi dvigne ceno. Je pa to pomemben in uporaben podatek za načrtovanje moči polnjenja - obremenjevanje omrežja. Čakamo odziv EKO sklada, da se lahko odločimo o dražji ali cenejši metodi očitavanja podatkov.
Zakaj MID 70 stopinje v AC polnilnici (ki se ne greje, ker ni pretvorbe energije) ni najbolj jasno, ampak OK - 150€ dodatni strošek....
Zaračunavanje po kWh imamo od začetka - sploh ni problem....
Najbolj nas moti, da predmet razpisa niso DC polnilnice, za katere je največji interes in je regulacija moči polnjenja veliko bolj natančna in hitra....??? Verjetno, ker smo edini proizvajalec na tem trgu?
Zaslonček?
Naše polnilnice imajo 24 in 55 palčne zaslone, za ta model smo pač po razpisu mogi predvideti male, barvne zaslončke... ker tak hoče EKO sklad... Zakaj? Ne vem.
Polnilnice smo prolagodili razpisu, ampak takšno ne bomo prodajali zunaj razpisa, ker je predraga zaradi nepotrebnih funkcij in s tem neprodavljive.
Moje mnenje je, da je ELES sufliral pri razpisu, nimajo pa najbolj razčiščeno, kaj je res pomembno, kaj je sploh možno in so dali not neke nepotrebne zahteve.
Za več vprašanj smo na voljo. info@implera.com
-
- EV specialist
- Prispevkov: 570
- Kraj: Ljubljana
- Avto: Kia Soul EV
-
495711
Re: Eko sklad subvencija za polnilnice
No moramo še zavedati da je namen Eko Sklada, da sofinancira ukrepe, ki pomenijo nek višji standard od osnovnega na področju varčevanja z energijo in OVE. Zato je prav, da gledajo v prihodnost in zahtevajo kakšno zahtevo več kot bi jo trenutno izbral uporabnik.
Zahteva po identifikaciji avtomobila in nivoju baterije se meni zdi ključna, če se gremo dinamično polnjenje. Upam da bo s tem omogočeno, da bo uporabnik povedal kako se mu mudi napolnit baterijo (na primer danes izjemoma ne delam do 16. Ure in imam zobarja ob 12. Uri 100 km stran. Baterija mora biti ob 12. Uri polna in ne šele ob 16. Uri pa še to samo 80%).
Ravno iz tega stališča bi bilo smotrno, da bi bila ena polnilnica v nizu DC..
Zahteva po identifikaciji avtomobila in nivoju baterije se meni zdi ključna, če se gremo dinamično polnjenje. Upam da bo s tem omogočeno, da bo uporabnik povedal kako se mu mudi napolnit baterijo (na primer danes izjemoma ne delam do 16. Ure in imam zobarja ob 12. Uri 100 km stran. Baterija mora biti ob 12. Uri polna in ne šele ob 16. Uri pa še to samo 80%).
Ravno iz tega stališča bi bilo smotrno, da bi bila ena polnilnica v nizu DC..
1. SE 2010, TČ 2006, 1. EV 2018, 2. SE 2020, 2. EV 2022
- gregimarko
- EV entuziast
- Prispevkov: 320
- Kraj: Ljubljana
-
310154
Re: Eko sklad subvencija za polnilnice
Ali ni bolj pošteno do naročnika, da se mu pove, da je trenutni razpis EKO SKLAD-a za subvencioniranje polnilnic bedarija in da je ceneje nabaviti preprostejšo polnilnico brez subvencije?
- pirpy
- EV ambasador
- Prispevkov: 3562
- Kraj: Topolšica
- Avto: ZOE 38 i,leaf 35,e-imt 24,PW 21+15+8 kWh
-
30941613
Re: Eko sklad subvencija za polnilnice
Pozdravljen Teocomteo napisal/-a:
Večji izziv je prepoznava vozila.
Ker smo edini proizvajalec DC polnilnic v tem koncu evrope imamo tudi tehnologijo, ki omogoča identifikacijo vozila in stanja baterije pri AC polnejnju, kar seveda tudi dvigne ceno. Je pa to pomemben in uporaben podatek za načrtovanje moči polnjenja - obremenjevanje omrežja. Čakamo odziv EKO sklada, da se lahko odločimo o dražji ali cenejši metodi očitavanja podatkov.
Lepo, da se tudi pri nas najde nekdo, ki zagrize v razvoj dc polnilnice, upam, da jo izpilite, ker je trenutno na slabem glasu.
Me pa zelo zanima tale prepoznava vozila preko AC polnjenja, kako lahko prepoznate renault zoe, ki nima ccs ali chademo in komunicira s polnilnico samo s pwm signalom po katerem dobi max moč ?
Re: Eko sklad subvencija za polnilnice
pirpy napisal/-a:Pozdravljen Teocomteo napisal/-a:
Večji izziv je prepoznava vozila.
Ker smo edini proizvajalec DC polnilnic v tem koncu evrope imamo tudi tehnologijo, ki omogoča identifikacijo vozila in stanja baterije pri AC polnejnju, kar seveda tudi dvigne ceno. Je pa to pomemben in uporaben podatek za načrtovanje moči polnjenja - obremenjevanje omrežja. Čakamo odziv EKO sklada, da se lahko odločimo o dražji ali cenejši metodi očitavanja podatkov.
Lepo, da se tudi pri nas najde nekdo, ki zagrize v razvoj dc polnilnice, upam, da jo izpilite, ker je trenutno na slabem glasu.
Me pa zelo zanima tale prepoznava vozila preko AC polnjenja, kako lahko prepoznate renault zoe, ki nima ccs ali chademo in komunicira s polnilnico samo s pwm signalom po katerem dobi max moč ?
Podatek o stanju baterije je nujen, da lahko polnilnica na osnovi podatkov o pričakovani prihodnje porabe vozila ter obremenjenosti domačega omrežja in stanja energije v javnem elektro omrežju vedela načrtovati dinamiko polnjenja. To je jasno.
In to je najlažje pri DC polnilnici. Ki ni predmet razpisa. :-D. Sicer z najnovejšimi predpisi in standardi tudi za nova AC vozila type2 ne bo težav.
Novi ZOE ima tudi CCS Combo2. Za starega ZOE smo mogli razviti posebno metodo s katero prepoznamo, da gre za ZOE (par poskusov polnjenja in analiza odziva). S tem postopkom zares vemo le, če gre za ZOE. Ne kaj dosti več. Sicer pa ni veliko vozil, ki bi na AC polnilnici hotela več kot 17A na 3 faze.
CCS vozila pri AC polnjenju trenutno lahko nahecamo, da gre za DC polnjenje, dobimo podatke, kot so VIN številka vozila, stanje napetosti in napolnjenosti baterije ter takrat ponastavimo na AC polnjenje. CHAdeMO in Type1 je večji problem, stari ZOE brez CCS pa še bolj. Ampak standard v EU je CCS in načrtovano je v tej smeri. Tudi Tesla prihaja s CCS.
Rešitev za ZOE in Type1 vozila tudi obstaja, ampak to je informacija, ki mogoče ni ravno za javni forum. ;-) . Zahtevano funkcionalnost iz razpisa lahko zagotovimo in le to je pomembno.
Seveda ne gre za OBD , BT napravo v vozilu, ki se prijavi na polnilnico in javi vse podatke ;-) . Čeprav se v sili lahko tudi to uporabi.
Očitno, da nobeden drugi nima rešitve na mizi, ker je rok za realizacijo pogodbe 2 leti. Po podpisu pogodbe o sofinanciranju z EKO skladom ima kupec 2 leti časa, da realizira projekt. Ni to malo dosti? Računajo, da v 2 letih ne bo več starih vozil?
Slab glas? ;-) Trenutno imamo v upravljanju 422 polnilnih mest (daleč največ od vseh ponudnikov v SLO in vsak dan več) in skoraj 2000 uporabnikov, od katerih jih veliko uporablja polnilnice večkrat tedensko. Kaj pa priporočate, da izpilimo? Izkoristek AC/DC imamo 96% (ABB 95%, Efacec 92%), maksimalna možna moč je več kot 500 kW (v standardnem ohišju 180 kW)...Funkcije so daleč pred tujo konkurenco... Pustimo to nečimrnost :-D, hahaha. Slab glas je relativen pojem. Pri konkurentih celo pričakovan. Tesla je tudi pogosto "na slabem glasu", če bereš medije in forume. Vozniki Tesle pa menijo drugače ;-).
Re: Eko sklad subvencija za polnilnice
Vozil brez CCS ni tako malo. Novi Zoe (CCS ni v osnovni opremi), citigo (takisto), smart, pa sveda večina PHEVov.
- pirpy
- EV ambasador
- Prispevkov: 3562
- Kraj: Topolšica
- Avto: ZOE 38 i,leaf 35,e-imt 24,PW 21+15+8 kWh
-
30941613
Re: Eko sklad subvencija za polnilnice
Slab glas med nami forumaši se je začel tu:
viewtopic.php?f=9&t=1145&hilit=polnilni ... da+zadihaj
Kakšen komentar ?
viewtopic.php?f=9&t=1145&hilit=polnilni ... da+zadihaj
Kakšen komentar ?
-
- Similar Topics
- Odgovori
- Ogledi
- Zadnji prispevek
-
- 21 Odgovori
- 3048 Ogledi
-
Zadnji prispevek Napisal/-a niko6
-
- 12 Odgovori
- 3263 Ogledi
-
Zadnji prispevek Napisal/-a Mado
-
- 10 Odgovori
- 2384 Ogledi
-
Zadnji prispevek Napisal/-a venuciae30
-
- 21 Odgovori
- 3163 Ogledi
-
Zadnji prispevek Napisal/-a Janez
-
- 11 Odgovori
- 671 Ogledi
-
Zadnji prispevek Napisal/-a TribesMan