Nove polnilnice po Sloveniji
Re: Nove polnilnice po Sloveniji
Z 50kW polnico lahko vsak tam polni 1h da komaj kaj napolni. Torej 2-2.5h vožnje in 1h polnjenja. To je ok? 🫠
Na hitri polnilnici vsak nov EV napolni tolko v 30min ali manj…
Na hitri polnilnici vsak nov EV napolni tolko v 30min ali manj…
Re: Nove polnilnice po Sloveniji
Popolnoma se s tabo strinjam, 50kW so prepocasne polnilnice za novejse EV in podaljsajo cas potovanja oz. polnjenja...
Ce pa pogledas iz drugega zornega kota, en ponudnik kot je Petrol, da bi postavil Ultra DC polnilnico, ima dosti
visje obratovalne stroske za njo, posebej kar se tice omreznin & co navlake... in ko potegne crto, je vprasanje
ce se mu racunica izide...tako pac je.
Realno, edini Tesla ima svojo infrastrukturo poslihtano in ce bi hotel uzivati v EV-ju da se ne je**es in raziskujes 50kW polnilnice,
potem si trebal nabaviti Teslo in ne Skodo
Z vsemi non-Tesla EV pa je pac to loto, ko kam potujes bos raziskoval ce je tam kaksna hitrejsa polnilnica in ce ti deluje tista kartica WeCharge na njej ali pa bos moral si kreirati nek account in downloadati app in itd...
Vse ima svoje pluse in minuse.
Re: Nove polnilnice po Sloveniji
Z 1 uro polnenja na 50kW polnilnici prideš 200-300km, kar je za SLO popolnoma dovolj, za tranzit pa so potrebne močnejše polnilnice. Jaz po večini nisem na DC-ju več kot 15 min. S tem se privlečem domov, kjer DC nadomesti domača polnilnica.
Re: Nove polnilnice po Sloveniji
Cilj bi morala biti postavitev ultrahitrih polnilnic 150+ kw na vsakih 30 km avtoceste / glavnih regionalk. Minimalno 6 polnilnih mest. Na določenih glavnih vpadnicah pa po 10 mest. V tem primeru bi elektromobilnost postala realnost za vsakega, bila nestresna, zanesljiva in predvsem s hitrimi postanki. Posledično bi se tudi ljudje množično začeli odločati za EV.
To bi moral biti cilj glede DC omrežja.
AC pa seveda v mestih, na cimvec lokacijah.
To bi moral biti cilj glede DC omrežja.
AC pa seveda v mestih, na cimvec lokacijah.
Re: Nove polnilnice po Sloveniji
Torej 1h v zrak gledanja na 2h vožnje. Še z mahjnimi otroki tega ne delam.
Z Škodo polnim na Ionity, petrol HPC so nezanesljive.
Vseeno jih je premalo, katerihkoli. V nemčiji so postavili 160! HPC na eni lokaciji… vse se da. Mogoče ne težava način kako elektro zaračuna peak moč? Nekaj bo glavno potrebno narediti za prihodnost, ker če bomo tako naprej odpirali eno 50kW polnilnico na leto bo čez 10 let jok in stok
Re: Nove polnilnice po Sloveniji
Ja edino kar lahk narediš je da kupiš učinkovit avto na drugo pač nimaš vpliva, lahk se šopirimo kolker hočemo
Re: Nove polnilnice po Sloveniji
Ali pa kupiš ICE. Jaz imam oba, na daljše proge grem z ICE. Ni nič dražje. Z malimi otroci je res težje.
Re: Nove polnilnice po Sloveniji
Katera je že polepljena, da ta ne deluje. Dans bi mi prav prišla ma tud ok.
Torej @Petrol, what gives?
Re: Nove polnilnice po Sloveniji
Zanima me če lahko polniš na Teslini hitri polnilnici kak drug avto.
Re: Nove polnilnice po Sloveniji
Tole je bilo pred časom objavljeno:
https://e-uprava.gov.si/drzava-in-druzb ... l?id=14676
Vem, veliko je politike in strategije v tem zakonu, ampak vseeno je mogoče začetek nečesa bolj resnega? Če ima kdo kakšen predlog za ponucat, naj pošlje mejl na ministrstvo...
https://e-uprava.gov.si/drzava-in-druzb ... l?id=14676
Vem, veliko je politike in strategije v tem zakonu, ampak vseeno je mogoče začetek nečesa bolj resnega? Če ima kdo kakšen predlog za ponucat, naj pošlje mejl na ministrstvo...
Re: Nove polnilnice po Sloveniji
Če prav razumem in mislim da sem prav rebral, bomo davek plačevali tudi z brezemisijskimi vozili. Kakšen bullshit pa je to. A zdaj bom za soseda plačeval prispevek, da bo zamenjal za brezogljicen avto?! Višek stanja...
Re: Nove polnilnice po Sloveniji
Raje kot se za to in podobno sekirat in jezit, dajmo raje plesat...
Re: Nove polnilnice po Sloveniji
Jaz pa bolj razumem ta davek kot vir za financiranje mreže polnilnic, ki jo bo gradila država oz. njen operater...kdorkoli že to bo.
Re: Nove polnilnice po Sloveniji
In potem ta operater bo od našega denarja gradil omrežje in imel ceno polnjenja 0,50 EUR/kWh ali več, saj podjetje dela za dobiček in ne za ugodno vožnjo državljanov (vlagateljev).
Ko državljani finansirajo potem je sistem kot v socializmu, ko pa državljani pričakujejo ugodno ponudbo storitev podjetja katerega so finansirali potem to tako več ne gre, ker podjetje mora delati za dobiček in smo takoj v najhujšem kapitalizmu.
Ko državljani finansirajo potem je sistem kot v socializmu, ko pa državljani pričakujejo ugodno ponudbo storitev podjetja katerega so finansirali potem to tako več ne gre, ker podjetje mora delati za dobiček in smo takoj v najhujšem kapitalizmu.
Re: Nove polnilnice po Sloveniji
Se strinjam. Za privatne polnilnice sofinancirati je mal leva, sploh po takih cenah in kasneje stekanju kapitala v privat roke. Lahko sofinancira ampak potem je tudi cena socialistična in brez dobičkov.
Se pa tukaj sofinancira tudi ostala goriva tako da ne gre samo za baterije.
Razumem da je potrebno najti nov vir prihodka ampak pobirati pri ljudeh ki so prvi ugriznil v jabolko in recimo pri trenutnih cenah kupovali brezogljicne avtomobile potem pa še pobirati od njih za zeleni prehod mi je nepošteno . Jemlje naj se tam kjer se dela problem ne kjer se ga že rešuje .
Se pa tukaj sofinancira tudi ostala goriva tako da ne gre samo za baterije.
Razumem da je potrebno najti nov vir prihodka ampak pobirati pri ljudeh ki so prvi ugriznil v jabolko in recimo pri trenutnih cenah kupovali brezogljicne avtomobile potem pa še pobirati od njih za zeleni prehod mi je nepošteno . Jemlje naj se tam kjer se dela problem ne kjer se ga že rešuje .
Re: Nove polnilnice po Sloveniji
To je sedaj debata, a je bilo prej jajce ali kura. Jasno je, da brez subvencij novih hitrih polnilnic trenutno ne bo.
In tudi ko bodo subvencionirane, so cene pod 0,5 € na kWh sanje, ker podjetja plačujejo samo za strošek elektrike toliko.
Da bodo hitre polnilnice postavljene brez subvencij, mora povpraševanje in poraba na slednjih iti gor, da se denar hitro obrača.
Da bo poceni štrom na voljo, mora pa ponudba poceni elektrike iti gor, trenutno ta kopni. Nuklearke se ugašajo, štancajo pa elektriko za 3 cente. Namesto njih se postavljajo sončnice, ki na lep sončni dan štancajo elektriko za 15 centov, na grdo zimsko nič pa po 1 EUR na kWh, ker ne dajejo nič in je treba zalaufat termo elektrarno na ruski plin.
In tudi ko bodo subvencionirane, so cene pod 0,5 € na kWh sanje, ker podjetja plačujejo samo za strošek elektrike toliko.
Da bodo hitre polnilnice postavljene brez subvencij, mora povpraševanje in poraba na slednjih iti gor, da se denar hitro obrača.
Da bo poceni štrom na voljo, mora pa ponudba poceni elektrike iti gor, trenutno ta kopni. Nuklearke se ugašajo, štancajo pa elektriko za 3 cente. Namesto njih se postavljajo sončnice, ki na lep sončni dan štancajo elektriko za 15 centov, na grdo zimsko nič pa po 1 EUR na kWh, ker ne dajejo nič in je treba zalaufat termo elektrarno na ruski plin.
Re: Nove polnilnice po Sloveniji
Hm, po svoje imata prava, ampak na elektroomrežju ni čisto taka logika. Operater (katerikoli že) bo zagotovil infrastrukturo (torej une debele drate do neke točke na zemljevidu - kako se bodo te določile je drugo). Kdo pa bo tam postavil polnilnico pa se ne ve, ali bo to Tesla ali Petrol ali kdo nov. Upam, da jih tako pride več, da bo izbira in posledično konkurenca. Lahko tudi tako, da bo ena lokacija in 30 polnilnih mest, kjer bodo svoje storitve nudile 3 firme. Torej ne predstavljam si logike kot je sedaj pri gorivih. Lokacija in potem monopol, saj ni to fizično omejeno, kot je npr. pri avtocestah in servisih na AC. Tam je res problem zgradit 1 bencinski servis, ki ga lahko upravlja (in investira 1 firma), pri polnilnicah pa to ne bi smel biti problem.
Je pa razogličenje prometa povezano tudi s polnilno mrežo po Sloveniji. Kot pravi @mlakar , kaj je prej, kura ali jajce. Pač brez dobre mreže polnilnic ne bodo ljudje investirali v avte.
Je pa razogličenje prometa povezano tudi s polnilno mrežo po Sloveniji. Kot pravi @mlakar , kaj je prej, kura ali jajce. Pač brez dobre mreže polnilnic ne bodo ljudje investirali v avte.
- gregimarko
- EV entuziast
- Prispevkov: 321
- Kraj: Ljubljana
-
310154
Re: Nove polnilnice po Sloveniji
Operater ne bo nič zagotovil debele drate in trafo postaje za polnilnice. Razen če boš ti investiral €€€.roki12 napisal/-a: ↑11 Dec 2022, 09:38 Hm, po svoje imata prava, ampak na elektroomrežju ni čisto taka logika. Operater (katerikoli že) bo zagotovil infrastrukturo (torej une debele drate do neke točke na zemljevidu - kako se bodo te določile je drugo). Kdo pa bo tam postavil polnilnico pa se ne ve, ali bo to Tesla ali Petrol ali kdo nov. Upam, da jih tako pride več, da bo izbira in posledično konkurenca. Lahko tudi tako, da bo ena lokacija in 30 polnilnih mest, kjer bodo svoje storitve nudile 3 firme. Torej ne predstavljam si logike kot je sedaj pri gorivih. Lokacija in potem monopol, saj ni to fizično omejeno, kot je npr. pri avtocestah in servisih na AC. Tam je res problem zgradit 1 bencinski servis, ki ga lahko upravlja (in investira 1 firma), pri polnilnicah pa to ne bi smel biti problem.
Je pa razogličenje prometa povezano tudi s polnilno mrežo po Sloveniji. Kot pravi @mlakar , kaj je prej, kura ali jajce. Pač brez dobre mreže polnilnic ne bodo ljudje investirali v avte.
Pri trenutnih cenah električne energije bo elektromobilnost malo počakala na lepše čase. Energetika ima preveč drugih problemov.
Na primer, kako energetsko preživeti januar-februar 2023 brez redukcij.
Vozili se bodo samo tisti, ki imajo EV+SE, se pravi premožnejši.
-
- Similar Topics
- Odgovori
- Ogledi
- Zadnji prispevek
-
- 106 Odgovori
- 4854 Ogledi
-
Zadnji prispevek Napisal/-a Veseljak123
-
- 5 Odgovori
- 580 Ogledi
-
Zadnji prispevek Napisal/-a BL_EV
-
- 8 Odgovori
- 2540 Ogledi
-
Zadnji prispevek Napisal/-a alfy
-
- 11 Odgovori
- 473 Ogledi
-
Zadnji prispevek Napisal/-a darjan
-
- 21 Odgovori
- 3114 Ogledi
-
Zadnji prispevek Napisal/-a niko6