Urnik polnjenja
Re: Urnik polnjenja
To naj bi bil AC/DC pretvornik, glede na tip ohišja, ki nima vidnih hladilnih reber ali ventilatorja lahko sklepam da je dober izkoristek? Žal ne najdem podatka.
https://www.bosch-mobility-solutions.co ... converter/
https://www.bosch-mobility-solutions.co ... converter/
Re: Urnik polnjenja
Tiste dva črna priključka ti lahko povesta da rabi vodno hlajenje Tako kot vsi polnilci na ev-jih. Sem probal zloudat pdf, nikjer ni tehničnih podatkov.
Re: Urnik polnjenja
Res ni podatkov ampak za DC/DC navajajo 95% in če primerjaš da Solaredge inverter DC/AC, naj bi imel 95+% bo že nekaj na tem.
Re: Urnik polnjenja
Iskreno ta funkcija nastavljanja časa odhoda je meni bolj smiselna za predgretje baterije in ogrevanje ali hlajenje notranjosti avta. Saj taka zadeva se lahko enostavno sprogramira, pač zadeva mora začeti delovati kakih 20 ali 30 minut pred nastavljeni časom odhoda.
Da bi se ta funkcija uporablja tudi za polnjenje baterije po meni sploh nima smisla, saj avto ne more vedeli ali je polnilnica dinamična ali ne, s katero močjo bo polnilnica polnila, ali se bo moč polnjenja spreminjala, ali bo slučajno prišlo do kakega izklopa elektrike, kako se po spreminjala temperatura okolice (baterije) in koliko energije bo šlo med polnjenjem za hlajenje ali ogrevanje baterije. Mislim, da je preveč neznank pri takem polnjenju in posledično pride do tega da avto ni napolnjen do nastavljenega procenta napolnjenosti.
Po meni je najbolj pomembno, da pravilno sprogramirajo in da pravilno deluje urnik polnjenja. Da pač avto začne takoj na polno moč katero določa polnilnica (dinamična ali ne) polnit od 22:00 uri in do 6:00 skoraj vsak avto bo ziher poln saj mislim da je vsakem 8 ur polnjenja dovolj da se napolni ob vseh zgoraj naštetih pogojih kateri vplivajo na polnjenje saj noben ne polni avta od 0% do 100% ampak se v večini primer avto polni od 20% do 80%.
Da bi se ta funkcija uporablja tudi za polnjenje baterije po meni sploh nima smisla, saj avto ne more vedeli ali je polnilnica dinamična ali ne, s katero močjo bo polnilnica polnila, ali se bo moč polnjenja spreminjala, ali bo slučajno prišlo do kakega izklopa elektrike, kako se po spreminjala temperatura okolice (baterije) in koliko energije bo šlo med polnjenjem za hlajenje ali ogrevanje baterije. Mislim, da je preveč neznank pri takem polnjenju in posledično pride do tega da avto ni napolnjen do nastavljenega procenta napolnjenosti.
Po meni je najbolj pomembno, da pravilno sprogramirajo in da pravilno deluje urnik polnjenja. Da pač avto začne takoj na polno moč katero določa polnilnica (dinamična ali ne) polnit od 22:00 uri in do 6:00 skoraj vsak avto bo ziher poln saj mislim da je vsakem 8 ur polnjenja dovolj da se napolni ob vseh zgoraj naštetih pogojih kateri vplivajo na polnjenje saj noben ne polni avta od 0% do 100% ampak se v večini primer avto polni od 20% do 80%.
Re: Urnik polnjenja
Sam imam tri leta EV pa še nikoli nisem imel potrebe po timerju?! Timer je ena taka pomožna zadeva, za tiste, ki nimajo dinamične polnilnice in pa za tiste, ki preveč komplicirajo s polnjenjem. So še tretji, ki uporabljajo cenejšo tarifo, ampak to si nastaviš timer na hišni polnilnici za stalno in ne vsak dan sproti. Kdo bo to preračunaval koliko rabiš, pa da bo ravno ob odhodu poln? Enostavno ga takoj daš polnit in to je to.
Timer je uporaben kvečjemu tistim, ki parkiraju zunaj pozimi, da ogrejejo avto tik pred odhodom.
Timer je uporaben kvečjemu tistim, ki parkiraju zunaj pozimi, da ogrejejo avto tik pred odhodom.
Re: Urnik polnjenja
Za mene kateri živim v bloku in nimam sončno elektrarno (enotarifni števec, NetMetering) je časovna nastavitev primernega časa za polnjenje obvezna. Saj če že imam dvotarifni števec zakaj nebi polnil po najcenejši možnosti. Tisto, da se čas polnjenja nastavi enkrat in pozabi ni glih res saj ko moraš nekam nenačrtovano včasih prav pride da lahko dopolniš tudi zunaj načrtovanega urnika polnjenja. V avtu (primer ID3) za to spremembo potrebuješ narediti dva klika.
- MIRANRR
- EV ambasador
- Prispevkov: 1138
- Kraj: MB okolica
- Avto: Nissan je preživel 5. svečko, ter opravil 189 kkor
-
10461422
Re: Urnik polnjenja
Ja moj ima prav tako tri leta. Polnim ga z "ročno" nastavitvijo časa.
Vedno ga polnim v drugi tarifi (pomoč elektro sistemu).
Ker se dnevno različno izprazni, uporabim matematiko, koliko procentov mi manjka do 80, vem koliko se urno napolni torej od X-ure do 6 ure.
Seveda se mi to ne bi enostavno izšlo, če bi bila dinamična polnilnica. Mogoče kdaj v prihodnosti bo težje, če bi ponudil EES, da se moč polnjenja prilagaja sistemu. Jaz sem pripravljen, EES še ni.
Vedno za:
VESNO zeleno stranko!
VESNO zeleno stranko!
Re: Urnik polnjenja
Sem pozabil, da nekateri proizvajalci niso v sw v EVju dali opcije da se polnjenje ustavi pri določenih procentih. Jaz imam nastavljeno da se:MIRANRR napisal/-a: ↑23 Nov 2021, 17:29Ja moj ima prav tako tri leta. Polnim ga z "ročno" nastavitvijo časa.
Vedno ga polnim v drugi tarifi (pomoč elektro sistemu).
Ker se dnevno različno izprazni, uporabim matematiko, koliko procentov mi manjka do 80, vem koliko se urno napolni torej od X-ure do 6 ure.
Seveda se mi to ne bi enostavno izšlo, če bi bila dinamična polnilnica. Mogoče kdaj v prihodnosti bo težje, če bi ponudil EES, da se moč polnjenja prilagaja sistemu. Jaz sem pripravljen, EES še ni.
- DC vedno polni do 100%, ker itak nikoli ne polnim na DC, če pa že pa itak le par procentov v tujini pa tja do 75%, ker je potem vse skup prepošasno zame.
- AC vedno polni le do 90%, razen kadar vem, da grem naslednji dan na ekstra dolgo vožnjo (2x mesečno), takrat prestavim na 100%.
Zdaj razumem, zakaj je nekaterim tako pomemben urnik polnjenja in tista ročna kalkulacija vsak dan da bo ravno prav - čisto nepotrebni feler proizvajalca, da tega ne omogača.
Re: Urnik polnjenja
Moj nasvet, če želite biti prijazni do omrežja potem nastavite da se polnjenje avta začne kako minuto po 22:00 uri, ker za omrežje je najhujše če se v trenutku spremeni razmerje med proizvodnjo in porabo električne energije (padec napetosti, padec frekvence). Nastavite čas začetka polnjenja ob 22:15, 22:20, 22:30 v odvisnosti koliko energije že imate v bateriji. Če samo dopolnjujete avto za 60% potem bo dovolj tudi 7 ur časa da se avto napolni tudi če začnete polniti ob 23:00 uri (če imate doma trifazno AC polnilnico).
Re: Urnik polnjenja
Od 22:00 do polnoči so ljudje še pokonci, tako, da če želiš pomagati omrežju nastavi polnjenje 00:30-4:30, ko je dejansko največji presežek EE -> to je tudi nižja tarifa v VB, kjer so par korakov pred nami…
https://octopus.energy/go/
https://octopus.energy/go/
Re: Urnik polnjenja
Koliko se vi sekirate za omrežje, vmes miljoni majnajo bitcoine in trošijo gigavatne ure ...
Tistih nekaj tisoč EVjev v Sloveniji ne potegne štroma za burek, tudi če vsi vklopijo polnjejenje 11 kW ob 12ih za kosilo, se ne bo poznalo.
Drugače sem pa tudi jaz kompulzivno obsesiven s temi neumnostmi in če ne rabim preveč štroma imam nastavljeno polnjenje med 23:00 in 05:00, v resnici je pa efekt trenutno nikakav, sploh ker sam polnim doma le eno fazo 16A.
Tistih nekaj tisoč EVjev v Sloveniji ne potegne štroma za burek, tudi če vsi vklopijo polnjejenje 11 kW ob 12ih za kosilo, se ne bo poznalo.
Drugače sem pa tudi jaz kompulzivno obsesiven s temi neumnostmi in če ne rabim preveč štroma imam nastavljeno polnjenje med 23:00 in 05:00, v resnici je pa efekt trenutno nikakav, sploh ker sam polnim doma le eno fazo 16A.
Re: Urnik polnjenja
Rudarjenje kripto valut je neprekinjeno delo s približno enako obremenitvijo omrežja skozi cel dan.
Na enem forumu sem prebral dolgo nazaj kako so se v Srbiji domislili glede časa začetka poceni tarife. Pač državo so razdelili na nekaj območji in se poceni tarifa povsod različno mora začeti med 22:00 in 24:00 uro in trajati 8 ur. Problem je bil v tem, da je veliko ljudi namesto tiste lučke v stanovanju katera pove katera je tarifa aktivna imelo kontaktor za bojler tople sanitarne vode ali za termoakumulacijsko peč po zimi. In baje je to zelo vplivalo na omrežje.
Na enem forumu sem prebral dolgo nazaj kako so se v Srbiji domislili glede časa začetka poceni tarife. Pač državo so razdelili na nekaj območji in se poceni tarifa povsod različno mora začeti med 22:00 in 24:00 uro in trajati 8 ur. Problem je bil v tem, da je veliko ljudi namesto tiste lučke v stanovanju katera pove katera je tarifa aktivna imelo kontaktor za bojler tople sanitarne vode ali za termoakumulacijsko peč po zimi. In baje je to zelo vplivalo na omrežje.
Re: Urnik polnjenja
Tako mimogrede, ID3 ima tudi problem, če se vmes prekine polnenje da pri naslednjem polnenju ne vklopi predgretja avta? Ker pri uP-u to še niso odpravili in verjetno nikoli ne bodo.
Re: Urnik polnjenja
Glede na to, da ID.3 za predgretje ne potrebuje biti priklopljen na polnilnico, ne vidim razloga, da bi prekinjeno polnjenje preprečilo predgretje.
Re: Urnik polnjenja
Exactly. Moj prispevek k omrezju se je nehal tocno na tisti dan, ko so nam lastnikom mFE poskusili obesiti dvojno omreznino, potrditev pa je bila tudi zajebancija s strani SODO, ko je nasa mFE precej casa bila le kup neuporabnega zelezja na strehi. Tudi sicer gre politicno podprta smer elektro poizvodnje v smer, kjer se bo dalo lepo pokrasti milione, resitev pa bo suboptimalna. To bomo/bodo spoznali cez 20 let, ampak takrat bo stanje taksno kot danes s TEŠ6 - denar zabit, vir pa drag, iskalo se bo drugo resitev. Preseneceni bodo vsi, razen tistih s figami v zepu ter vilami po jadranu.Ogo napisal/-a: ↑24 Nov 2021, 21:41 Koliko se vi sekirate za omrežje, vmes miljoni majnajo bitcoine in trošijo gigavatne ure ...
Tistih nekaj tisoč EVjev v Sloveniji ne potegne štroma za burek, tudi če vsi vklopijo polnjejenje 11 kW ob 12ih za kosilo, se ne bo poznalo.
Drugače sem pa tudi jaz kompulzivno obsesiven s temi neumnostmi in če ne rabim preveč štroma imam nastavljeno polnjenje med 23:00 in 05:00, v resnici je pa efekt trenutno nikakav, sploh ker sam polnim doma le eno fazo 16A.
Sedaj priklopim takrat ko mi najbolj pase, cetudi je to ob 17:00 in z avtom ter ostalimi porabniki dosegam 15-17kW nekaj ur skupaj, not giving a flying fuck.
Seveda, kolega je na navaden Gorenje bojler s 3kW priklopil stikalno uro, ki je aktivna le v casu MT. Racun za elektriko se mu je znizal za dobrih 30€. Vsi vemo kaj bi to pomenilo na globalni ravni drzave pa gre le za 1 bojler (ne celotna TC, avtomobili, industrija, ...). Nasa elektro omrezja niso pretirano pametna, ker do danes potrebe po tem ni bilo. Vseeno je kdaj se zazene kotel za kurjenje v termoelektrarni. Elektro sistem se bo korenito spremenil, tisti ki ne bodo sledili bodo enormno lobirali, nato propadli. Kako mocno bo lobiranje si lahko predstavljamo ze po tem, kar vidimo zadnja leta s strani fosilne industrije.McDuck napisal/-a: ↑25 Nov 2021, 00:23 Rudarjenje kripto valut je neprekinjeno delo s približno enako obremenitvijo omrežja skozi cel dan.
Na enem forumu sem prebral dolgo nazaj kako so se v Srbiji domislili glede časa začetka poceni tarife. Pač državo so razdelili na nekaj območji in se poceni tarifa povsod različno mora začeti med 22:00 in 24:00 uro in trajati 8 ur. Problem je bil v tem, da je veliko ljudi namesto tiste lučke v stanovanju katera pove katera je tarifa aktivna imelo kontaktor za bojler tople sanitarne vode ali za termoakumulacijsko peč po zimi. In baje je to zelo vplivalo na omrežje.
Re: Urnik polnjenja
Na žalost za moj kraj ob povečevanju števila EV to verjetno ne bo veljalo. V zadnjih letih je vedno več hiš ogrevanih na TČ, tudi starejše, veliko jih ima TČ za sanitarno vodo. Električni avtomobili so se začeli pojavljati. Celoten okoliš se enormno hitro razvija, kar je v sodobnem času enačaj za porabo (elektrike in vsega drugega). Posledica so velika nihanja električne moči - trenutni popolni izklopi, samostojno ugašanje in prižiganje aparatov, kaos s timerji, premetavanje pralnega stroja, razsvetljava pa uprizarja pravi light show.
- gregimarko
- EV entuziast
- Prispevkov: 321
- Kraj: Ljubljana
-
310154
Re: Urnik polnjenja
Ja nič, dopis na distribucijo, da kot plačnik omrežnine, zahtevate meritve Kakovosti dobavljene električne energije, po standardu EN50160.November napisal/-a: ↑26 Nov 2021, 08:00Na žalost za moj kraj ob povečevanju števila EV to verjetno ne bo veljalo. V zadnjih letih je vedno več hiš ogrevanih na TČ, tudi starejše, veliko jih ima TČ za sanitarno vodo. Električni avtomobili so se začeli pojavljati. Celoten okoliš se enormno hitro razvija, kar je v sodobnem času enačaj za porabo (elektrike in vsega drugega). Posledica so velika nihanja električne moči - trenutni popolni izklopi, samostojno ugašanje in prižiganje aparatov, kaos s timerji, premetavanje pralnega stroja, razsvetljava pa uprizarja pravi light show.
Re: Urnik polnjenja
V teoriji se to zelo lepo sliši - dopis na distribucijo in se bo uredilo ...
Sem vse to probal - niti rezultatov tedenskega monitoringa ne pokažejo, odgovor je le, da je kakovost znotraj standarda (napetost znotraj +- 10%).
Na podeželju je teh težav ogromno. To predstavlja oviro tudi za priklope SE. Minister vpije o pospešitvi zelenega preboja, ljudje z denarjem čakajo, distributerji pa zavračajo vedno več soglasij.
@November, mogoče je vzrok tvojih težav s prenosno polnilnico nihanje omrežja.
Sem vse to probal - niti rezultatov tedenskega monitoringa ne pokažejo, odgovor je le, da je kakovost znotraj standarda (napetost znotraj +- 10%).
Na podeželju je teh težav ogromno. To predstavlja oviro tudi za priklope SE. Minister vpije o pospešitvi zelenega preboja, ljudje z denarjem čakajo, distributerji pa zavračajo vedno več soglasij.
@November, mogoče je vzrok tvojih težav s prenosno polnilnico nihanje omrežja.
- gregimarko
- EV entuziast
- Prispevkov: 321
- Kraj: Ljubljana
-
310154
Re: Urnik polnjenja
Vem, EN50160 je precej ohlapen, dovoljuje kar nekaj flikerjev (utripanje luči), upadov in izpadov na letnem nivoju.
Nisem hotel zbijati morale, da se nič ne da. Treba je težiti distribuciji...
Se pa absolutno premalo, oz. nič ne ulaga v distribucijsko omrežje in bo vsako leto slabše.
Nisem hotel zbijati morale, da se nič ne da. Treba je težiti distribuciji...
Se pa absolutno premalo, oz. nič ne ulaga v distribucijsko omrežje in bo vsako leto slabše.
Re: Urnik polnjenja
Lokalni generator frekvence, izravnava sinusa in pokrivanje manjkov bodo v prihodnosti (izven slovenije tudi v vecjih obsegih ze danes) pokrile hisne baterije. Vprasanje je le, kdaj bodo to "razumeli" v politiki in vrh energetike ter zaceli hisne bateije tudi pri nas subvencionirati. Morda nikoli, saj je tu malo moznosti za individualne zasluzke.
-
- Similar Topics
- Odgovori
- Ogledi
- Zadnji prispevek
-
- 0 Odgovori
- 61 Ogledi
-
Zadnji prispevek Napisal/-a crunchy