Grelec ali TC

Razprave o vsem, kar se tiče električnih vozil, pa ne sodi v nobeno drdugo kategorijo
McDuck
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1172
Avto: Volkswagen ID.3 | Tesla Model 3 LR RWD
364
173

Re: Grelec ali TC

Odgovor Napisal/-a McDuck »

Imam ID3 brez toplotne črpalke in me iskreno malo moti prevelika poraba po mrzlem vremenu.
Moj primer, vožnja po regionalni cesti 80 km, povprečna hitrost 60 km/h, skozi mesto in omejitve 60, 70 km/h spoštujem, zunaj mesta vozim več kot je omejitev, tudi prehitim kak avto.
Če je temperatura zraka do 25 stopinj, poletne gume, brez klime pot prevozim v povprečju z 17 do 18% baterije.
Če je temperatura zraka višja od 25 stopinj, poletne gume, klima nastavljena na 21 do 22 stopinj pot prevozim v povprečju 20% baterije.
Če je temperatura zraka okrog 10 stopinj, poletne gume, klima nastavljena na 21 do 22 stopinj pot prevozim v povprečju 24% baterije.
Če je temperatura zraka okrog 5 stopinj, zimske gume, klima nastavljena na 21 do 22 stopinj, ogrevanje volanskega obroča nastavljeno na 1 od 3, pot prevozim od 27% do celo 30% baterije.
Uporabniški avatar
pirpy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3571
Kraj: Topolšica
Avto: Zoe,Leaf
3123
1626

Re: Grelec ali TC

Odgovor Napisal/-a pirpy »

Jaz imam v leaf-u električni grelec 3 kW in TČ 3 kW, ker z njim večinoma delam kratke proge, (5-10km) mi ob zelo mrzlemu vremenu ogrevanje porabi ogromno energije.
Razlog je zelo agresivno ogrevanje kabine. Ko se vsedem v haden avto se vklopi ptc grelec na 3 kW in TČ na 3 kW, To seveda hitro ogreje avto a kaj ko se po parih kilometrih že ustavim, potem pa spet vse znova.
Zato večkrat sploh ne vklopim ogrevanja, tako ali tako imam bundo, vklopim samo ogrevanje volana in tistih nekaj minut sploh ni panike, s tem prihranim ogromno energije.
Seveda je na dolgih progah situacija precej drugačna, na začetku se avto hitro ogreje, potem pa samo malo dogreva.
prijazen, mitjap
darjan
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 5274
Kraj: Maribor
Avto: Skrivnostna MS ;)
1230
2582

Re: Grelec ali TC

Odgovor Napisal/-a darjan »

Ja Leaf brutalno hitro ogreje kabino. Pač udobje. Idealno bi seveda bilo, da bi se lahko ogrelo to na daljavo, in v tem primeru bi avto zagnal samo TČ...
Avrelij
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1001
Kraj: Zasavje
630
909

Re: Grelec ali TC

Odgovor Napisal/-a Avrelij »

ADAC je testiral nekaj EV glede ogrevanja kabine:

https://avto-magazin.metropolitan.si/no ... -s-tezavo/
Uporabniški avatar
matija
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 4582
Kraj: Slovenia
Avto: Tesla MY | VW eGolf
5861
7876

Re: Grelec ali TC

Odgovor Napisal/-a matija »

Najslabše se je odrezala Tesla, ki ni uspela segreti kabine na več kot 15 stopinj Celzija.
Ha ha, res so neverjetni s temle Tesla FUDom ze dobro desetletje. S Teslo smo bili v -25°C brez tezav oziroma bistveno boljse kot nekoc z dizlom. Kabina se ogreje v par minutkah. Tako tista s PTC kot tista s TC.

Letos smo bili na identicni temperaturi kot tale "test", torej -10°C in v avtu je bilo res hitro 28°C. Ne samo da je izredno hitro dvignil temperaturo za slabih 40°C, tudi stalil je sneg iz avta. Tapravi deci z bavarskimi dizli so pa kidali :)

 
Priponke
2.png
1.png
pirpy
Uporabniški avatar
warpedone
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 8338
Kraj: LJ
Avto: Tesla Model 3 LR 2019, 140k
5397
3530

Re: Grelec ali TC

Odgovor Napisal/-a warpedone »

Direktno laganje ni več FUD ampak navadno direktno laganje.

Žal je človeka nategnit bistveno lažje, kot pa mu dopovedat, da ga nategujejo.
govindam ādi-puruṣaṁ tam ahaṁ bhajāmi
bvs
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3035
1083
1328

Re: Grelec ali TC

Odgovor Napisal/-a bvs »

Uporabniški avatar
mlakar
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1669
Avto: Muskvič Model E Quattro
831
805

Re: Grelec ali TC

Odgovor Napisal/-a mlakar »

Jaz domnevam, da je pri Teslah zezancija zaradi steklene strehe in kriterijev testov.
Pač na steklu se puši veliko energije. To je pa pri M3 in MY cela streha. Drugi avti imajo ponavadi izoliran pleh, ali pa strešno okno, ki pa ima spodaj tudi izolacijo / pokrov.
Uporabniški avatar
DeCoRawr
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 6664
Avto: Kona 64_2018
3558
605

Re: Grelec ali TC

Odgovor Napisal/-a DeCoRawr »

Jaz pa mislim da je problem pri izvajalcu testa kater je nemški :)

Če bi bil kašnerkoli problem bi to v kanadi in norveški pogruntali.
darjan, Avrelij, bakki, matija, FV-EV
Uporabniški avatar
warpedone
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 8338
Kraj: LJ
Avto: Tesla Model 3 LR 2019, 140k
5397
3530

Re: Grelec ali TC

Odgovor Napisal/-a warpedone »

V sloveniji je trenuto okrog 1000 lastnikov (plus njihove družine, ožji krog prijatlov, itd) ki znajo ocenit ali se furajo v kabini ogreti na 15 ali 25 stopinj ...
govindam ādi-puruṣaṁ tam ahaṁ bhajāmi
sluk
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1306
Kraj: stajerska
Avto: negovan
770
612

Re: Grelec ali TC

Odgovor Napisal/-a sluk »

saj pri gostilniških debatah velikokrat ujameš stavke ala "... potem pa vidiš vzporedno pri semaforju voznika tesle za volanom v bundi, s šalom in rokavicami kako se trese"
In potem veselo vsi "hahaha"

Jaz se v tako ugodni klimi v avtu, do zdaj še nisem vozil ne poleti in ne pozimi. Bunde in jakne so med vožnjo vedno v prtljažniku.
matija
bvs
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3035
1083
1328

Re: Grelec ali TC

Odgovor Napisal/-a bvs »

Časov, ko smo v SLO imeli -10 praktično ni, s tem tudi izkušenj ni, topla voda se pa še vedno odkriva. -1 ali -10 je velika razlika. Slovenske Tesle niso nič boljše, na Youtube je dosti video vsebine na to temo za vsakega junaka Janeza oz. nejevernega Tomaža. Sicer je pa prav neverjetno, da imamo na forumu tabor T vs. ostali skupaj.
McDuck
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1172
Avto: Volkswagen ID.3 | Tesla Model 3 LR RWD
364
173

Re: Grelec ali TC

Odgovor Napisal/-a McDuck »

Se ne morem strinjati, da teh časov ni. Dva tedna nazaj okrog 20:00 ure sem se vozil na Koroškem po regionalni cesti in mi je v avtu pokazalo zunanjo temperaturo -8°C.
aob01
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2089
Kraj: Metlika
Avto: C3
744
2

Re: Grelec ali TC

Odgovor Napisal/-a aob01 »

Leaf greje zelo hitro, manj kot minuto, e-Up! je porabil par minut, Tesla Y pa ni bistveno zaostajala za Leafom, je pa res, da je tam bilo tudi avtomatsko gretje sedežev, kar pripomore k boljšemu občutku. Še najslabše se obnese stari dizel. Skratka, gretje ni problem pri nas, vsaj tako bi jaz rekel.
Uporabniški avatar
mlakar
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1669
Avto: Muskvič Model E Quattro
831
805

Re: Grelec ali TC

Odgovor Napisal/-a mlakar »

Pri tem testu je treba poznati detajle.
Vse je odvisno kam so postavili notranji senzor temperature. Dovolj je, da je bil postavljen nekje blizu steklene strehe pri Teslah, pa je.
Rubb
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1265
Kraj: Kp
Avto: Vw
784
698

Re: Grelec ali TC

Odgovor Napisal/-a Rubb »

Članek je nekoliko pristranski. Novinarji pač, vedo da se bere če napišejo da so EVji/Tesla slabi. Ljubitelji in nasprotniki bodo vsi poklikali.
Test je pa drugače pomojem precej realen. TY ni najslabši na testu kot je predstavljeno v članku, je pa slabši od nekaterih konkurentov, kar spet ni presenetljivo, tesla ni ravno znana po tem da bi vlagali v izolacijo. Tako hrup kot termika... Preferirajo nižjo težo in kompromis se tukaj pozna.
Še par grafičnih prikazov iz testa...
Priponke
dauer-aufheizen-innenraum-12-15-2022.jpg
heizung-winter-auskuhlung-12-15-2022.jpg
Avrelij
Uporabniški avatar
matija
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 4582
Kraj: Slovenia
Avto: Tesla MY | VW eGolf
5861
7876

Re: Grelec ali TC

Odgovor Napisal/-a matija »

Rubb napisal/-a: 24 Dec 2022, 10:46 tesla ni ravno znana po tem da bi vlagali v izolacijo. Tako hrup kot termika... Preferirajo nižjo težo in kompromis se tukaj pozna.
Trditev izredno dobro drzi za naso 2019 Model 3, nikakor pa ne za 2022 Model Y. Izolacija odlicna, tako piš vetra pri 180km/h kot tudi termicno. Pri Tesli so spremembe mesecno, ne z LCI/FL. Nas eGolf je vsaj po pišu vetra med T 2019 in T 2022 pri 150km/h. Ne vem pa kako je pri Golfu @ 180km/h, toliko ne gre.
pirpy
darjan
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 5274
Kraj: Maribor
Avto: Skrivnostna MS ;)
1230
2582

Re: Grelec ali TC

Odgovor Napisal/-a darjan »

Mogoče za pogledat: https://www.youtube.com/watch?v=4CHF0sKPQiU

Model 3 Heater Race! Heat Pump vs PTC In -20F

Ampak glede na rezultat bi rekel, da ima PTC avto neke probleme, ker to ni možno, da bi tako dolgo ogreval kabino...
Uporabniški avatar
warpedone
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 8338
Kraj: LJ
Avto: Tesla Model 3 LR 2019, 140k
5397
3530

Re: Grelec ali TC

Odgovor Napisal/-a warpedone »

Sicer ni -20, je le -34 ...
Software: 2022.40.200
sunny day but temperature -34/ -36 c
Model Y 20" (came with all season tires) seven seater
Location: Alberta (St Paul to Vegreville supercharger)

Preconditioned at start.
Battery: 59% at start from St paul.
Showed 3.4% on tesla navigation on arrival at Supercharger.
Sunny day but temperature -34/ -36 c
Road conditions: Icy slick, hilly
Sterring mode: chill and rolling regen, off road occasionally if there was some thick snow sheets or packed rocky snow.
(Had more confidence in driving with Off road assist as without that it felt like rear wheel drive and was fighting with traction control sometimes if accelerated or released gas pedal quickly.)
Drove at 90-100kph ,no music, turned off climate only heated seat and steering wheeel were on. Turned on climate for last 20 minutes of the total 70minute drive.

Reached with 11% battery remaining.

Consumption towards:
10% was used to precondition the battery for supercharge
1% was lost due to low tire pressure.
(Heated garage had 42psi but at -36c the pressure was at 37psi)
1%elevation
Rest 37% consumed for the actual drive.

Return trip same day same weather and road condition.
107 km drive.
99% charged.
warmed cabin to hi and kept it at 21c when started drive, streaming music was on at 80% speaker volume.
Battery on arrival was 56% (43% consumed)
No precondition of battery was done.
govindam ādi-puruṣaṁ tam ahaṁ bhajāmi
McDuck
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1172
Avto: Volkswagen ID.3 | Tesla Model 3 LR RWD
364
173

Re: Grelec ali TC

Odgovor Napisal/-a McDuck »

Tri vprašanja imam za vse.
Koliko temperaturo imate nastavljeno v vozilu po zimi, če sploh imate vklopljeno ogrevanje ali pa uporabljate samo ogrevanje sedeža?
Ali imate toplotno črpalko v vozilu za ogrevanje?
In ali mislite da se pozna pri dosegu če imate nastavljeno temperaturo po zimi na 16 ali 17°C namesto 20 ali 21°C?
Odgovori
  • Similar Topics
    Odgovori
    Ogledi
    Zadnji prispevek

Vrni se na “Splošne debate o EV”