SEAT el-Born
Re: SEAT el-Born
Poraba mora biti zelo podobna z ID.3. Jaz imam približno 80% avtoceste. Zadnjih 7000km imam povprečje 18kWh/100km. Zadnji mesec nekje med 16 in 17kWh/100km. Pozimi pa nekje med 21-22kWh/100km. Po voznem pasu vozim okoli 120km/h. Po prehitevalnem 130+km/h. Ob gužvi pač toliko, kolikor dopušča promet (zadnje čase počasneje, zato nižja poraba).
Re: SEAT el-Born
Kolikšna je vaša povprečna hitrost pri teh 7.000km? Namreč porabo pri povprečni hitrosti 50 imam tudi samo 14 ali celo manj, pri 90 pa najmanj 24, pozimi je bilo hitro 27. Seveda govorim o več tisoč prevoženih kilometrih, pri par 100km se mi ne zdi dovolj primerljivo. To je tako gromozanska razlika, da je z mojega stališča eden največjih nategov prodaja električnih avtomobilov samo s podatkom WLTP. Komu so pred nakupom povedali, da je pri hitrosti 90km/h enkrat višja poraba?
Re: SEAT el-Born
>> Komu so pred nakupom povedali, da je pri hitrosti 90km/h enkrat višja poraba?
Dobro jutro.
To tumbam ves čas pa v odziv dobim le telečje poglede in blebetanje o "realnem dosegu".
WLTP je uporaben za primerjavo različnih avtomobilov med sabo.
Ne pove pa skoraj nič o tvoji porabi.
Tvoja poraba je DIVJE odvisna od TVOJE hitrosti s katero voziš.
Spodnji graf ni za VW ampak se bojim da VW ne zna čarat in je podvržen isti fiziki ergo ima podobne krivulje
Dobro jutro.
To tumbam ves čas pa v odziv dobim le telečje poglede in blebetanje o "realnem dosegu".
WLTP je uporaben za primerjavo različnih avtomobilov med sabo.
Ne pove pa skoraj nič o tvoji porabi.
Tvoja poraba je DIVJE odvisna od TVOJE hitrosti s katero voziš.
Spodnji graf ni za VW ampak se bojim da VW ne zna čarat in je podvržen isti fiziki ergo ima podobne krivulje
govindam ādi-puruṣaṁ tam ahaṁ bhajāmi
- Robertos664
- EV začetnik
- Prispevkov: 79
- Kraj: Ptuj
- Avto: Cupra Born
-
116108
Re: SEAT el-Born
Ne moreš verjet, ampak avto je v SLO (koper), ta teden prodam svoj i3 , rešimo finančne zadeve, drugi teden pa upam da bo born moj.. dober teden od izdelave do prihoda ni slabo, glede na to da nemci čakajo po 4-8tednov samo za transport
Cupra Born 58kWh, 20" Blizzard Paket M+,Tech L,Dinamica grey,HUD,Beats
Re: SEAT el-Born
Če nekaj tumbaš ves čas, pomeni, da posiljuješ s svojim mnenjem in ne preneseš, da ima še kdo kaj besede. Tumbanje o WLTP pa lahko že opustiš, saj verjetno vsi na tem forumu vemo, kaj pomeni in se tudi strinjamo s tabo.
Nisem govorila o tem, kaj pomeni WLTP, ampak o tem, da so električni avtomobili nov izdelek (ki se ne prodaja za 200eur, temveč skoraj v vrednosti nepremičnine) in zato stranka ne more vedeti, da bo imel njegov avto na njegovi redni relaciji do službe enkrat višjo porabo od WLTP, saj je imel doslej izkušnje le z ICE avtomobili, kjer je bil vajen precej manjšega odstopanja.
Pa prosim ne zdaj pisat, da je imel tudi Passat enkrat višjo porabo, ko si ga teral v klanec, kar sem slišala pri prodajalcih. Kot prvo ima BEV 7x višjo porabo, ko ga teraš v klanec, kot drugo pa govorimo o porabi na naših vsakodnevnih vožnjah.
Re: SEAT el-Born
Pri EV-jih so odstopanja logično precej večja, saj je sam izkoristek visok. ICE-ji imajo pa že v osnovi tako nizek izkoristek, da ima hitrost in stil vožnje manjši vpliv na celotno porabo.
Poenostavljeno rečeno (številke so izmišjene)... če hitrost dvigneš za 10%, se zračni upor dvigne za 20%.
1.) EV-ju, ki ima izkoristek 80%, bo poraba zrastla za 16% (0.2*0.8)
1.) ICE-ju, ki ima izkoristek 30%, bo poraba zrastla za 6% (0.2*0.3)
Poenostavljeno rečeno (številke so izmišjene)... če hitrost dvigneš za 10%, se zračni upor dvigne za 20%.
1.) EV-ju, ki ima izkoristek 80%, bo poraba zrastla za 16% (0.2*0.8)
1.) ICE-ju, ki ima izkoristek 30%, bo poraba zrastla za 6% (0.2*0.3)
Re: SEAT el-Born
Mi je všeč, ker razložiš na tak način, da lahko razumem. Je pa res, da o tem ne razmišlja povprečen kupec avtomobila. Še posebej pa ne ena baba. Kupec rabi samo porabo. Da ve, ali bo prišel na šiht, ali pa bo moral nazaj grede polnit na hudičevo dragi Petrol hitri polnilnici. Tu pa je odgovornost prodajalca, da pove dejstva. Ne pa da bluzi o 400km dosega. Zato pravim, da so nategovali vse po vrsti.
Re: SEAT el-Born
>> Če nekaj tumbaš ves čas, pomeni, da posiljuješ s svojim mnenjem in ne preneseš, da ima še kdo kaj besede
Fizika ni moje mnenje.
>> Zato pravim, da so nategovali vse po vrsti.
Ko se fizika ne strinja z mnenjem, boli.
Fizika ni moje mnenje.
>> Zato pravim, da so nategovali vse po vrsti.
Ko se fizika ne strinja z mnenjem, boli.
govindam ādi-puruṣaṁ tam ahaṁ bhajāmi
Re: SEAT el-Born
WLTP testni cikel po imenu WLTC (Worldwide harmonized Light-duty vehicles Test Cycles) zajema 4 razlicne hitrostne razrede, med katerimi je tudi test pri max.hitrosti 131.1 km/h, torej AC pogoji. Cca. 52% testa se izvede v urbanih okoljih in 48% izven urbanih okolij/podezelju). Gre torej za precej uravnotezen testni postopek katerega cilj je zajeti najvecji mozni % bodocih lastnikov in uporabnikov vozil in jim dati kar se da realno oceno dosega vozila. In pri marsikaterem EVju se tem stevilkam da priblizati tudi v realnosti. YT je poln reportov tovrstnih poskusov.November napisal/-a: ↑21 Jun 2022, 14:34 Mi je všeč, ker razložiš na tak način, da lahko razumem. Je pa res, da o tem ne razmišlja povprečen kupec avtomobila. Še posebej pa ne ena baba. Kupec rabi samo porabo. Da ve, ali bo prišel na šiht, ali pa bo moral nazaj grede polnit na hudičevo dragi Petrol hitri polnilnici. Tu pa je odgovornost prodajalca, da pove dejstva. Ne pa da bluzi o 400km dosega. Zato pravim, da so nategovali vse po vrsti.
Torej, zdaj bom verjetno vtrl sol v rano, ampak to, da je vasa poraba tako visoka kaze na to, da se vozite po "ruti", ki za EVje ni najbolj primerna, zal. Ste to prodajalcu povedali pred nakupom vozila - da se boste vozili po AC in z visjo povprecno hitrosjo? Pa je ob tem se vedno zatrjeval, da bo doseg 400km?
Ce ja, potem je zavajal.
Ce ne, je le oddelal svoje delo in reklamiral/prodal izdelek skladno z katalogom in navodili, ki jih je prejel.
- Robertos664
- EV začetnik
- Prispevkov: 79
- Kraj: Ptuj
- Avto: Cupra Born
-
116108
Re: SEAT el-Born
jaz imam takšen profil mojih dnevnih voženj, da z lahkoto dosežem navedene porabe s strani proizvajalca, večinoma sem dosti pod to vrednostjo. tako pri ICE kot tudi pri EV. tako da pri meni dosečt WLTP ni težko po moje bom Borna vozil nad 400km vsako polnjenje..
je pa tudi odvisno kako voziš, nenehno zaganjanje in potem bremzanje ne koristi ravno ugodni porabi.. treba vozit s predvidevanjem in čimbolj tekoče..
je pa tudi odvisno kako voziš, nenehno zaganjanje in potem bremzanje ne koristi ravno ugodni porabi.. treba vozit s predvidevanjem in čimbolj tekoče..
Cupra Born 58kWh, 20" Blizzard Paket M+,Tech L,Dinamica grey,HUD,Beats
- Robertos664
- EV začetnik
- Prispevkov: 79
- Kraj: Ptuj
- Avto: Cupra Born
-
116108
Re: SEAT el-Born
pri bencinarju sem imel. Evja si še nisem lastil pozimi, tako da ne vem.
drugače pa vsak ve, da bo imel pozimi manjši doseg. pač tak je.. razen če nimaš ogrevane garaže, potem je verjetno boljše:)
Cupra Born 58kWh, 20" Blizzard Paket M+,Tech L,Dinamica grey,HUD,Beats
Re: SEAT el-Born
Mojo relacijo so poznali do kilometra natancno in tudi odseke cest. To sem posebej poudarjala. Odgovor je bil, da bom imela porabo 15, ker znam vozit BEV ze od prej. Z E-Up sem podirala rekorde. Res pa je bila moja sluzba takrat 10km primestne voznje stran. Ljubega Up sem zamenjala samo zaradi nove sluzbe.
Dvomim, da so prodajalci komurkoli povedali, da bodo imeli ze z voznjo 90km/h pol manj dosega od WLTP. Drugace se teh nekaj navdusencev, kar nas je, takrat ne bi kupilo BEV.
Dvomim, da so prodajalci komurkoli povedali, da bodo imeli ze z voznjo 90km/h pol manj dosega od WLTP. Drugace se teh nekaj navdusencev, kar nas je, takrat ne bi kupilo BEV.
Re: SEAT el-Born
@November, a imaš potem težavo z dosegom že pri zimski enodnevni furi do službe in nazaj? Saj si že opisovala, ampak se ne spomnim zdajle - imaš 45 kWh baterijo?
- Robertos664
- EV začetnik
- Prispevkov: 79
- Kraj: Ptuj
- Avto: Cupra Born
-
116108
Re: SEAT el-Born
To da imaš porabo 24 pri 90 je nekaj narobe z avtom ali pa s tvojim načinom vožnje. Jaz nimam tolko pri 130
Cupra Born 58kWh, 20" Blizzard Paket M+,Tech L,Dinamica grey,HUD,Beats
Re: SEAT el-Born
Tako je. Pri razdalji 222, od tega 190 po AC. Baterija 58. Rada takšne podatke delim na tem forumu, ker folk mora vedeti, kaj kupuje. Pri trgovcih, podkupljenih avtomobilističnih člankih in you-tuberjih pač tega ne bodo našli. ID.3 je v mnogih pogledih čisto soliden avto, a za dolge poti po AC (sploh pozimi), nikakor ne.
Dandanes je človek vsakodnevno preslepljen s strani ponudnikov izdelkov in storitev, zato mora iskat informacije vsepovsod drugod. Pa še pri tem mora biti zelo pozoren, kaj prebere. Ko npr. nekdo napiše, da ima porabo 24 pri hitrosti 130, se je potrebno najprej vprašati, kje je možno doseči povprečno hitrost 130, potem šele uvrstiti to informacijo med koristno ali zavajujočo.
Re: SEAT el-Born
To je pozimi za ta režim vožnje, realna poraba. Tudi pri drugih EVjih ni dosti drugačna. Tudi s kono 64kWh pozimi ni teorije, da s takšnim režimom narediš kaj dosti več kot 250km.November napisal/-a: ↑21 Jun 2022, 21:20Tako je. Pri razdalji 222, od tega 190 po AC. Baterija 58. Rada takšne podatke delim na tem forumu, ker folk mora vedeti, kaj kupuje. Pri trgovcih, podkupljenih avtomobilističnih člankih in you-tuberjih pač tega ne bodo našli. ID.3 je v mnogih pogledih čisto soliden avto, a za dolge poti po AC (sploh pozimi), nikakor ne.
Dandanes je človek vsakodnevno preslepljen s strani ponudnikov izdelkov in storitev, zato mora iskat informacije vsepovsod drugod. Pa še pri tem mora biti zelo pozoren, kaj prebere. Ko npr. nekdo napiše, da ima porabo 24 pri hitrosti 130, se je potrebno najprej vprašati, kje je možno doseči povprečno hitrost 130, potem šele uvrstiti to informacijo med koristno ali zavajujočo.
Re: SEAT el-Born
@November Enkrat sem na tem forumu nasel link do kalkulatorja, kako si izracunas kaksno baterijo potrebuje tvoj EV za tvoje dnevne potrebe, te formule sedaj ne najdem, pa ce me ubijes...ampak sem precej preprican, da bi za tvoj primer pokazala, da ID.3 zate ni primeren EV.
Ko sem sam po tisti formuli racunal sem prisel do rezultata, da je 58 kWh baterija na spodnji meji za moje potrebe, pa delam 180km dnevno z komaj 20km AC. Super bi bila Kona 64, idealna pa M3 ampak kaj, ko se mi Kona niti slucajno ne dopade, Tesla pa je navkljub vsemu too expensive...je pa eMokka odpadla recimo zaradi preslabe baterije, kot prvi izbor, ID.3 pa zaradi slabih sedezev in notranjosti.
Ko sem sam po tisti formuli racunal sem prisel do rezultata, da je 58 kWh baterija na spodnji meji za moje potrebe, pa delam 180km dnevno z komaj 20km AC. Super bi bila Kona 64, idealna pa M3 ampak kaj, ko se mi Kona niti slucajno ne dopade, Tesla pa je navkljub vsemu too expensive...je pa eMokka odpadla recimo zaradi preslabe baterije, kot prvi izbor, ID.3 pa zaradi slabih sedezev in notranjosti.
Re: SEAT el-Born
Zanimiv primer imaš @November. Verjetno je to, da ti je prej poraba bila toliko nižja zaradi načina vožnje in dolžine poti pri Up-u. Si potem logično prenesla da bo enako na avtocesti in toliko večjih razdaljah. Ne da bom sedaj pametoval ali koga opravičeval ampak... A ne testirate avtov preden jih kupite? Če mi vozila trgovec ne posodi za vsaj 24ur, ga pač ne bom kupil. Govorimo konec koncev o sorazmeroma velikem nakupu. Bi takrat ja videla da je poraba za tvoje potrebe precej višja.
Mene je naprimer zelo presenetila poraba pri priganjanju v hrib (cca 1000m razlike v nadmorski) kjer sem iz 150km ranga prišel na rezervo in opozorila naj dam polnit. Še bolj pa me je presenetilo ko sem se spustil nazaj v dolino (po isti poti in žlajfal 90% z regeneracijo) ter na koncu imel enako dosega kot ko sem štartal.
Drugo pa so trgovci. Ti bodo pač brali podatke iz reklamnega gradiva. Trgovcem (za kakršnokoli stvar) ne zaupam že od moje mladosti. Vedno malo nakladajo. Vsi, neodvisno od področja. To sem prepričan da je splošno znano. Potem pa imamo še en faktor in sicer da trgovci v večini primerov niti ne vejo realnih dosegov ker teh avtov sami nimajo. Tako jim ostane samo branje iz brošure.
Mene je naprimer zelo presenetila poraba pri priganjanju v hrib (cca 1000m razlike v nadmorski) kjer sem iz 150km ranga prišel na rezervo in opozorila naj dam polnit. Še bolj pa me je presenetilo ko sem se spustil nazaj v dolino (po isti poti in žlajfal 90% z regeneracijo) ter na koncu imel enako dosega kot ko sem štartal.
Drugo pa so trgovci. Ti bodo pač brali podatke iz reklamnega gradiva. Trgovcem (za kakršnokoli stvar) ne zaupam že od moje mladosti. Vedno malo nakladajo. Vsi, neodvisno od področja. To sem prepričan da je splošno znano. Potem pa imamo še en faktor in sicer da trgovci v večini primerov niti ne vejo realnih dosegov ker teh avtov sami nimajo. Tako jim ostane samo branje iz brošure.