Je prihodnost res električna?
Re: Je prihodnost res električna?
EVji v gas-pedalu nimajo potenciometra (spremenljiv upor) ampak hall-senzor (seznor magnetnega polja).
govindam ādi-puruṣaṁ tam ahaṁ bhajāmi
Re: Je prihodnost res električna?
Reče se "stopalka za plin", tako kot se tudi štedilniku še vedno reče štedilnik, četudi ni njegov namen varčevanje z drvmi, marveč kuhanje.
Tudi za flašo knjižna slovenščina nima ustreznice, zato zelo logična besedna zveza "plastična steklenica".
Tudi za flašo knjižna slovenščina nima ustreznice, zato zelo logična besedna zveza "plastična steklenica".
Re: Je prihodnost res električna?
Pa še nekaj o mobilnosti. Čaka nas nekoliko dražji osebni prevoz: https://pmm.finance.si/9012950/Dusan-Lu ... voz?src=Nx
Re: Je prihodnost res električna?
Ja, to je Holcvagnov pogled, da bodo lahko vsako leto dražil avte za 25%. Pa da bodo blokarji požrli polnjenje 0,8 eur na kwh.bvs napisal/-a: ↑17 Maj 2023, 08:46 Pa še nekaj o mobilnosti. Čaka nas nekoliko dražji osebni prevoz: https://pmm.finance.si/9012950/Dusan-Lu ... voz?src=Nx
It ain’t gonna happen.
Re: Je prihodnost res električna?
Jeah, elektrika za bogate: https://siol.net/posel-danes/novice/gos ... alo-606750mlakar napisal/-a: ↑17 Maj 2023, 09:34Ja, to je Holcvagnov pogled, da bodo lahko vsako leto dražil avte za 25%. Pa da bodo blokarji požrli polnjenje 0,8 eur na kwh.bvs napisal/-a: ↑17 Maj 2023, 08:46 Pa še nekaj o mobilnosti. Čaka nas nekoliko dražji osebni prevoz: https://pmm.finance.si/9012950/Dusan-Lu ... voz?src=Nx
It ain’t gonna happen.
Re: Je prihodnost res električna?
Stopalka za plin je izraz, ki vsaj kakih 20 let ni ustrezen niti za ICE vozila...
Od kar obstaja popolnoma elektronsko krmiljen vbrizg s t.i. "fly by wire" pedalom, s tem pedalom ne regulira več direktno "količina plina", ali količina goriva, ali karkoli podobnega temu.
Pedal definira zahtevo po navoru, ki jo želi voznik od avtomobila.
Računalnik potem glede na trenutne razmere preračuna kakšno spremembo vbrizga, pretoka zraka potebujemo, da dosežemo željen navor na gredi motorja. S tem dosežemo da je odziv motorja na pedal bolj predvidljiv, zamaskiramo luknje v krivulji navora itd...
Pri električnih vozilih prav tako s pedalom dajemo zahtevo po navoru.
Razlika je samo to, da računalnik to preračuna v tok, frekvenco, napetost... Da doseže željen navor.
Tako da uradno se tem pedalom v vseh vozilih reče "accelerator pedal" ali še bolj primerno "torque request pedal".
Ali po naše pedal za zahtevo navora/pospeška.
Ne steče pa ravno gladko z jezika.
Re: Je prihodnost res električna?
Ne steče pa ravno gladko z jezika.
Ne, res ne. Še vedno je "gas" tista čarobna beseda za pospešek.
Ne, res ne. Še vedno je "gas" tista čarobna beseda za pospešek.
FV 9 kw, ioniq 38, kmalu tudi deye z 10kwh hranilnik
Re: Je prihodnost res električna?
Če tole drži: https://www.delo.si/mnenja/kolumne/argument-neumnosti/ , potem smo pa res na magarcu. Tega si finančno ne moremo privoščiti. Fizika je pa za vse enaka. Nimamo tolk nafte in plina kot Norvežani, da bi financiral takšno stvar.
Re: Je prihodnost res električna?
Denarja je kot peska. Samo se zagoni za neumnosti.
30 let so politiki zganjali populizem in odlašali z investicijami in se šlepali na tekovine revolucije (investicije še iz časa Jugoslavije). Vsako leto odloga pomeni, da bo reč vsako leto še bolj skokovito dražja, če ne bodo prej redukcije.
V principu je žalostno, da zadnjih 10 let poplavljanja s poceni denarjem nismo izkoristili za to. Sedaj pač prehajamo v obdobje, ko bo denar spet drag in tudi investicije bodo drage. Ampak brez njih bo pa prišla tema in bomo padli na nivo afrike.
30 let so politiki zganjali populizem in odlašali z investicijami in se šlepali na tekovine revolucije (investicije še iz časa Jugoslavije). Vsako leto odloga pomeni, da bo reč vsako leto še bolj skokovito dražja, če ne bodo prej redukcije.
V principu je žalostno, da zadnjih 10 let poplavljanja s poceni denarjem nismo izkoristili za to. Sedaj pač prehajamo v obdobje, ko bo denar spet drag in tudi investicije bodo drage. Ampak brez njih bo pa prišla tema in bomo padli na nivo afrike.
Re: Je prihodnost res električna?
Ma ni tko hudo. Prepričat narod, da sam dela štrom z SE in še za to plača in še enkrat plača omrežnino pa še mal jih omejuješ, da se jim zdi če so dobili požegnano, da so lahk srečni in to lih takrat ko štroma manjka. Premalo je sončnih, prehitro so začeli bremzat. Seveda se rabi nekaj stalnega za pozimi, se strinjam. Ampak če počepne industrija bo tudi štroma kar naenkrat preveč.
Itak je vse prepozno a zaenkrat ni tolk slabo. Francoske nuklearke bodo začele delat, suša bo tudi manjša, cena na trgu bo minimalna, plačevali bomo pa največjo.
Se bo pa na štrom gledalo drugače, se strinjam.
Vi sam upajte da ICE zagrizenci ne začnejo razbivat šip EVjem ali pa jih drsat ker jih bodo mediji prepričali, da smo mi vse krivi.
Itak je vse prepozno a zaenkrat ni tolk slabo. Francoske nuklearke bodo začele delat, suša bo tudi manjša, cena na trgu bo minimalna, plačevali bomo pa največjo.
Se bo pa na štrom gledalo drugače, se strinjam.
Vi sam upajte da ICE zagrizenci ne začnejo razbivat šip EVjem ali pa jih drsat ker jih bodo mediji prepričali, da smo mi vse krivi.
Re: Je prihodnost res električna?
Štedilnik ni slovenska beseda (štediti prihaja z balkana, mi bi kvečjemu rekli lahko varčevalnik), pravilno se mu reče kuhalnik (nove generacije že opuščajo besede štedilnik, nam konzervativnim starcem je pa še vedno domača).
Flaša ni slovenska beseda, pravilno se ji reče steklenica (čeprav smo celo mojo mladost govorili flaša, sem se od svojih, sedaj že odraslih otrocih že skoraj navadil na pravilno izgovorjavo steklenica).
Računalnik je pravilna slovenska beseda, vendar je pomen zgrešen odkar dela tudi druge funkcije ne le računske.
Pedal (pravilno stopalka) za plin je sicer pravilna slovenska beseda, a ima zastarel pomen, pravilno bi temu rekli stoplaka za hitrost ali npr. hitrostnik ali pospeševalnik ali kaj podobnega, vendar smo na svoj jezik premalo ponosni in se nam zdi smešen izraz, zato bomo gotovo raje iznašli/uporabili kako tujo popačneko
Re: Je prihodnost res električna?
Tole je sicer bolj reklamna poteza, jo pa vsekakor podpiram. Že deset let se na podlagi izkušenj trudimo ozaveščati narod, predvsem pa uradnike, da pod moduli vegetacija bolje uspeva tudi brez regulacije svetlobe/vode, če pa bi namensko pokrivali kmetijske površine glede na pridelke pa še toliko bolj. Žal se nikamor ne premakne zakonodaja, ki bi imela posluh za boljši pridelek in hkrati varovanje narave - kaj naj rečem, kot narod smo in hkrati nam vladajo konzervativci, ki nas vlečejo v slabšo prihodnostSimon napisal/-a: ↑21 Maj 2023, 18:08 Pametno Polde, pametno...
https://www.dolenjskilist.si/2023/05/21 ... cookieu=ok
-
- EVSVET donator
- Prispevkov: 454
- Avto: Leaf Z.E. 40kWh, Tesla MY LR
-
448656
Re: Je prihodnost res električna?
To je itak jasno, da bodo Kitajci poplavili svet s cheap šit robo. Preizkušen recept.
Po mojem pa ta kratko ne bo potegnila Tesla, temveč zahodni legacy avto proizvajalci navajeni samo na nabijanje cen.
Bodo pa dolg nos imeli tisti investitorji Tesle, ki špekuliarjo, da bo 2030 slednja imela 270% tržni delež. Če bo 20%, bo veliko.
Itak pa pričakujem, da se bo tistih 27 kitajskih EV znamk konsolidiralo na ene 4 največje.
Trenutno je trg za poceni nezahtevne EVje nezaseden. Z nabijanjem cen zahodnih avto proizvajalcev tu zija ena velika luknja, ki jo lahko Kitajci zafilajo. Torej avtoček dimenzij a la Tojota Karjola z 50 kWh in 350 km dometa za 25 jurjev EUR pred subvencijo.
Po mojem pa ta kratko ne bo potegnila Tesla, temveč zahodni legacy avto proizvajalci navajeni samo na nabijanje cen.
Bodo pa dolg nos imeli tisti investitorji Tesle, ki špekuliarjo, da bo 2030 slednja imela 270% tržni delež. Če bo 20%, bo veliko.
Itak pa pričakujem, da se bo tistih 27 kitajskih EV znamk konsolidiralo na ene 4 največje.
Trenutno je trg za poceni nezahtevne EVje nezaseden. Z nabijanjem cen zahodnih avto proizvajalcev tu zija ena velika luknja, ki jo lahko Kitajci zafilajo. Torej avtoček dimenzij a la Tojota Karjola z 50 kWh in 350 km dometa za 25 jurjev EUR pred subvencijo.
Re: Je prihodnost res električna?
V zadnjih 70 letih so največja avto podjetja komaj prišla preko 10 %, zato močno dvomim da bo Tesla šla preko.
5-10 % je zelo realnih, kaj več pa izredno težko.
Re: Je prihodnost res električna?
Včeraj videl velik pano za MG4 Electric, oglašujejo ceno pod 29k €. Še moj mulc je skapiral, da to je pa poceni glede na to koliko sem jaz dal za Borna. Všeč mu je tudi oranžna barva. Kitajc gor ali dol, nove generacije to ne zanima.
Oni so se rodili v svet, kjer na skoraj vseh izdelkih piše Made in China.
Mi smo dinozavri.
Oni so se rodili v svet, kjer na skoraj vseh izdelkih piše Made in China.
Mi smo dinozavri.
Re: Je prihodnost res električna?
Mis smo dinozavri. Oni si pa tudi kitajskega ne bodo mogli privoščit ker bodo brezposleni.