Tesla 4680
Tesla 4680
Hi,
je kdo zasledil podatek o kapaciteti 4680 baterije v Ah?
5x energy je edini podatek - torej glede na 18650 z 3,0mAh je to 15Ah - napetost je tako enaka?
Nekaj mi ne gre skupaj, ker (teoretični) volumen 4680 je 8x volumen 18650.
Ima kdo boljše podatke o kapaciteti?
je kdo zasledil podatek o kapaciteti 4680 baterije v Ah?
5x energy je edini podatek - torej glede na 18650 z 3,0mAh je to 15Ah - napetost je tako enaka?
Nekaj mi ne gre skupaj, ker (teoretični) volumen 4680 je 8x volumen 18650.
Ima kdo boljše podatke o kapaciteti?
Re: Tesla 4680
Dvomim da so primerjali s 18650 saj majo že nekaj časa 2170. Pa tudi nevem če so primerjali glede per cell ampak na celoten pack...
Re: Tesla 4680
2170 je 4,8Ah - torej bi nova bila 24Ah pri cca 5,5x povečanju teoretičnega volumna.
Bo treba počakat na konkretne podatke, če pa kdo ve pa prosim.
Bo treba počakat na konkretne podatke, če pa kdo ve pa prosim.
Re: Tesla 4680
Nekaj narobe računam
Torej starih je 4416 kosov x 5Ah x 4V = 88,3kWh
Novih je 960 kosov x 9Ah x 4V - 35,5kWh
?
Torej starih je 4416 kosov x 5Ah x 4V = 88,3kWh
Novih je 960 kosov x 9Ah x 4V - 35,5kWh
?
Re: Tesla 4680
9Ah na celico ziher ni pravi podatek. Celica je konkretno večja in naj bi imela 5x kapaciteto kot 2170. Torej okrog 25 Ah.
Izračun je torej nekaj takega:
Stare: 4416 * 3,6 V * 5Ah = 79 kWh
Nove: 960 * 3,6 V * 25 Ah = 86 kWh
Ampak ta dva paketa ni nujno da zasedata enak volumen (masa pa sploh vprašanje), ker obljubljali so 15% večji range, kapaciteta je pa "samo" 9% večja.
Kar je bilo bolj kot ne zamolčano je pa to, da bo specifična moč (in verjetno tudi polnjenje) na celico povečana za 6x. Torej če je stari paket zmožen polnjenja s 150 kW (na pamet), bo novi 9% večji paket zmožen polnjenja s 195 kW (150 kW / 4416 * 6x * 960), kar je pa 30% povečanje.
Izračun je torej nekaj takega:
Stare: 4416 * 3,6 V * 5Ah = 79 kWh
Nove: 960 * 3,6 V * 25 Ah = 86 kWh
Ampak ta dva paketa ni nujno da zasedata enak volumen (masa pa sploh vprašanje), ker obljubljali so 15% večji range, kapaciteta je pa "samo" 9% večja.
Kar je bilo bolj kot ne zamolčano je pa to, da bo specifična moč (in verjetno tudi polnjenje) na celico povečana za 6x. Torej če je stari paket zmožen polnjenja s 150 kW (na pamet), bo novi 9% večji paket zmožen polnjenja s 195 kW (150 kW / 4416 * 6x * 960), kar je pa 30% povečanje.
Re: Tesla 4680
Na battery day so predstavili več različnih tehnologij, niso pa povedali v kakšni meri in kako hitro bo katera od teh na voljo. Zgornji izračun velja samo zaradi designa celice in tabless elektrod, kemija ista. Glede na govorice bo ta tabless večja celica prva stvar ki bo v proizvodnji.
Vse ostale izboljšave so pa ocenjene tako:
Veliko se pričakuje z dodatnim silicijem v anodi, trenutno so prilezli do nekje 10%, ampak se ne ve točno kje so. Grafitna anoda predstavlja strošek nekje $10/kWh in maso 1kg/kWh, kar sicer ni veliko. 10% silicija pomeni, da je materiala za anodo samo še ~0,7kg/kWh (zasledil sem tudi samo 0,5 kg), pri 20% procentih prideš do nekje največjega benefita, glede na to da je silicij vseeno kar problematičen glede na vzdržljivost baterije. Tole pišem po spominu, bolj v podrobnosti gre v tem videu:
https://www.youtube.com/watch?v=0ktsgwzUh3A
Video je bil posnet pred Tesla battery day. Še ena zanimiva stvar je to da so na Battery day malo zamolčali eno največjih prednosti Si anode, hitro polnjenje. To je razloženo v tem videu:
https://www.youtube.com/watch?v=CKhtjdCPNj4
V glavnem ko bo QuantumScape leta 2025 prišel ven z omejeno proizvodnjo svojih solid state celic in se bodo hvalili, da je njihova največja prednost hitrost polnjenja (15 min do 80%, kar je okoli 3C), ne bo to nič kaj posebnega.
Vse ostale izboljšave so pa ocenjene tako:
Veliko se pričakuje z dodatnim silicijem v anodi, trenutno so prilezli do nekje 10%, ampak se ne ve točno kje so. Grafitna anoda predstavlja strošek nekje $10/kWh in maso 1kg/kWh, kar sicer ni veliko. 10% silicija pomeni, da je materiala za anodo samo še ~0,7kg/kWh (zasledil sem tudi samo 0,5 kg), pri 20% procentih prideš do nekje največjega benefita, glede na to da je silicij vseeno kar problematičen glede na vzdržljivost baterije. Tole pišem po spominu, bolj v podrobnosti gre v tem videu:
https://www.youtube.com/watch?v=0ktsgwzUh3A
Video je bil posnet pred Tesla battery day. Še ena zanimiva stvar je to da so na Battery day malo zamolčali eno največjih prednosti Si anode, hitro polnjenje. To je razloženo v tem videu:
https://www.youtube.com/watch?v=CKhtjdCPNj4
V glavnem ko bo QuantumScape leta 2025 prišel ven z omejeno proizvodnjo svojih solid state celic in se bodo hvalili, da je njihova največja prednost hitrost polnjenja (15 min do 80%, kar je okoli 3C), ne bo to nič kaj posebnega.
Re: Tesla 4680
Sicer gre v določeni meri za špekulacije, ampak kot celota super informativno: https://www.youtube.com/watch?time_cont ... e=emb_logo
Re: Tesla 4680
Prioriteta jim je proizvodnja učinkovitost, šele nato bodo pilili energijsko gostoto.
Re: Tesla 4680
Ena izmed bulšit idej je, da so baterije preslabe, da nucamo boljše, ki so skoraj že tu ampak ne še čist, je treba še par let počakat da bodo. Za vmes vam se bol splača vzet samopolnilni hibrid, bluetec, ecotec, klintek klinc ...
Baterije danes imajo samo en problem: proizvodnja kapaciteta je nekaj velikostnih rangov manjša od minimalne nujne.
Nove proizvodne kapacitete imajo (denarano in časovno) ceno, ki ni na tehnološkem miminumu.
Manj kopleksen proces je cenejši od bol kompleksnega.
Ergo je potrebno izdelavo celic simplificirat.
S tem bo šla dodatna proizvodna kapaciteta hitreje gor, cena celic pa hitreje dol.
Baterije danes imajo samo en problem: proizvodnja kapaciteta je nekaj velikostnih rangov manjša od minimalne nujne.
Nove proizvodne kapacitete imajo (denarano in časovno) ceno, ki ni na tehnološkem miminumu.
Manj kopleksen proces je cenejši od bol kompleksnega.
Ergo je potrebno izdelavo celic simplificirat.
S tem bo šla dodatna proizvodna kapaciteta hitreje gor, cena celic pa hitreje dol.
govindam ādi-puruṣaṁ tam ahaṁ bhajāmi
Re: Tesla 4680
Kaj je problem?
Niso prave barve? Prehladen občutek v roki al kaj?
Niso prave barve? Prehladen občutek v roki al kaj?
govindam ādi-puruṣaṁ tam ahaṁ bhajāmi
Re: Tesla 4680
Tesla adds apparent 4680 Model Y to design studio
https://www.teslarati.com/tesla-4680-mo ... goes-live/
https://www.teslarati.com/tesla-4680-mo ... goes-live/
Tesla’s 4680 cells are a critical part of the company’s strategy to improve battery efficiency and reduce its vehicles’ production costs. First unveiled at Tesla’s Battery Day in September 2020, the 4680 cells have more energy and are cheaper to produce. During Battery Day, executives such as CEO Elon Musk noted that Tesla’s 4680 cells could very well become a difference-maker in the company’s long-term goals.
govindam ādi-puruṣaṁ tam ahaṁ bhajāmi
Re: Tesla 4680
2023
Tesla 4680 244 wh/kg = 10 let pred vsemi
CATL qilin 350 wh/kg = kitajska jajca
Gotion L600 LMFP 240 wh/kg = kitajska jajca
2024
CATL 500 Wh/kg
Tesla
Tesla 4680 244 wh/kg = 10 let pred vsemi
CATL qilin 350 wh/kg = kitajska jajca
Gotion L600 LMFP 240 wh/kg = kitajska jajca
2024
CATL 500 Wh/kg
Tesla
Re: Tesla 4680
Pa brez da bi vsakodnevno gledal spontane vžige avtomobilov po cestah, kot se zadnje čase dogaja na Kitajskem ...
Je treba gledat več dimenzij kot zgolj Wh/kg.
NHTSA sedaj v ZDA pripravlja mega vpoklic za 64 milijonov prožilnikov airbagov, kar bo udarilo cel kup avto proizvajalcev.. In to za avte, ki so zdavnaj čez garancijo. Pa ne gre za Takato. Takata je že v stečaju od mega vpoklica desetletje nazaj.
Sedaj si zamislite, da to sproži čez nekaj let za cel kup električnih vozil, ker se preveč pretvarjajo v dim. Masovni stečaj industrije EV v roku 24 ur, od Tesle, pa do Kitajcev.
Tako, da s temi zadevami ni heca. Kitajci pa itak imajo svojo perspektivo in toleranco. Dokler gre. Ali pa dokler se šalabajzerizem ne prelije recimo v ZDA, tam pa regulatorji udarijo. Ko udarijo v ZDA, se zbudijo pa še drugod po svetu in je zgodbe konec v parih dneh.
Je treba gledat več dimenzij kot zgolj Wh/kg.
NHTSA sedaj v ZDA pripravlja mega vpoklic za 64 milijonov prožilnikov airbagov, kar bo udarilo cel kup avto proizvajalcev.. In to za avte, ki so zdavnaj čez garancijo. Pa ne gre za Takato. Takata je že v stečaju od mega vpoklica desetletje nazaj.
Sedaj si zamislite, da to sproži čez nekaj let za cel kup električnih vozil, ker se preveč pretvarjajo v dim. Masovni stečaj industrije EV v roku 24 ur, od Tesle, pa do Kitajcev.
Tako, da s temi zadevami ni heca. Kitajci pa itak imajo svojo perspektivo in toleranco. Dokler gre. Ali pa dokler se šalabajzerizem ne prelije recimo v ZDA, tam pa regulatorji udarijo. Ko udarijo v ZDA, se zbudijo pa še drugod po svetu in je zgodbe konec v parih dneh.
Re: Tesla 4680
Kdor lahko, dela.
Kdor ne more, gobca.
k'nede gidooo?
Kdor ne more, gobca.
k'nede gidooo?
govindam ādi-puruṣaṁ tam ahaṁ bhajāmi
-
- Similar Topics
- Odgovori
- Ogledi
- Zadnji prispevek