Lithium Iron Phosphate baterije
-
- EV ambasador
- Prispevkov: 2257
- Kraj: Cerklje na Gorenjskem
- Avto: Nissan Leaf 2.zero 40 kWh, Tesla Y RWD
-
16682197
Lithium Iron Phosphate baterije
Tole bi lahko bila zanimiva zadeva.
https://amp.theguardian.com/environment ... ging-times
Na prvi pogled so karakteristike zelo dobre. Vprašanje pa je kako bo s pravo "industrializacijo". Upam, da jim uspe. Več možnosti razvoja baterij, bolje. Spodaj je tudi slika, ki sem jo "snel" iz znanstvene publikacije (ni prosto dostopna).
https://amp.theguardian.com/environment ... ging-times
Na prvi pogled so karakteristike zelo dobre. Vprašanje pa je kako bo s pravo "industrializacijo". Upam, da jim uspe. Več možnosti razvoja baterij, bolje. Spodaj je tudi slika, ki sem jo "snel" iz znanstvene publikacije (ni prosto dostopna).
Re: Lithium Iron Phosphate baterije
Ja res je. In tudi nature oz nature energy je kar ok medij.crunchy napisal/-a: ↑21 Jan 2021, 07:36 Tole bi lahko bila zanimiva zadeva.
https://amp.theguardian.com/environment ... ging-times
Na prvi pogled so karakteristike zelo dobre. Vprašanje pa je kako bo s pravo "industrializacijo". Upam, da jim uspe. Več možnosti razvoja baterij, bolje. Spodaj je tudi slika, ki sem jo "snel" iz znanstvene publikacije (ni prosto dostopna).
LiFeP_01b.png
Re: Lithium Iron Phosphate baterije
Specifična energija gre že proti 200wh/kg in višje, na primer tule en članek. Kitajci delajo z LFP tehnologijo velik napredek. Upam, da se novo gradnje v EU tudi osredotočajo na kemijsko sestavo baterij, ki uporablja lahko dostopne materiale. Kaj veliko podrobnosti Nortvolt, Britishvolt itd. sicer ne objavljajo. Je pa Renault kot prvi v EU napovedal uporabo LFP, upam, da bodo ostali kmalu sledili. Večja specifična energija, manjši volumen, nižja cena, več cilkov in manj temperaturnega vpliva so vse zmage napram NCM.
OVE, OVE, OVE
-
- EV ambasador
- Prispevkov: 2257
- Kraj: Cerklje na Gorenjskem
- Avto: Nissan Leaf 2.zero 40 kWh, Tesla Y RWD
-
16682197
Re: Lithium Iron Phosphate baterije
Zanima me kako bi se izkazal v zgornjem grafu? Upam, da ne bi blestel samo pri energijski gostoti ampak tudi na drugih področjih. V vsakem primeru menim, da bo razvoj pri baterijah še zanimiv!rgornik napisal/-a: ↑21 Jan 2021, 09:17 Specifična energija gre že proti 200wh/kg in višje, na primer tule en članek.
Re: Lithium Iron Phosphate baterije
Evo nekaj poudarkov, ki te zanimajocrunchy napisal/-a: ↑21 Jan 2021, 09:29Zanima me kako bi se izkazal v zgornjem grafu? Upam, da ne bi blestel samo pri energijski gostoti ampak tudi na drugih področjih. V vsakem primeru menim, da bo razvoj pri baterijah še zanimiv!rgornik napisal/-a: ↑21 Jan 2021, 09:17 Specifična energija gre že proti 200wh/kg in višje, na primer tule en članek.
2020: 212 Wh/kg (191 Wh/kg at pack level with JTM)
2021: 230 Wh/kg (207 Wh/kg at pack level with JTM)
2022: 260 Wh/kg (234 Wh/kg at pack level with JTM)
Being an inherently safe battery chemistry, battery packs made with LFP (LiFePO4) cells don’t require much safety equipment, such as metal firewalls between cells or a complex TMS (Thermal Management System). This means that the GCTPR (gravimetric cell-to-pack ratio) for this battery chemistry is higher than what we have with NCM or NCA battery packs.
Guoxuan uses the JTM (Jelly roll-to-module) technology to achieve a record-breaking GCTPR of 90 %.
Torej cena nekje na rangu $100 na kwh,Hypothetical battery pack 3
Configuration: 136s3p
Energy: 71,8 kWh
Weight (cells): 339 kg
Weight (pack): 376 kg (estimated from a GCTPR of 90 %)
Cost: 5.745 euros (estimated with 80 euros per kWh)
gostota 212wh/kg (trenutno), (volumen žal ni napisan)
malo izgub gostote zaradi potrebe po TMS
pod črto - baterija v približnih dimenzijah te iz Zoe ima 17kWh več, je cenejša, varnejša in vzdržljivejša
OVE, OVE, OVE
Re: Lithium Iron Phosphate baterije
Tale Thermaly Managed LFP blade battery, je zelo zanimiv koncept. V sami celici je folija iz niklja, ki skrbi za to, da lahko baterijo res hitro ogreješ. Na tak način lahko baterijo greješ za 1°C na sekundo, kar pomeni da tudi -30° lahko ogreješ baterijo na na 60° v 90 s (z močjo ~240 kW). Ker je ta folija res tanka prispeva samo 1,3% dodatne teže. Ni čisto jasnega podatka koliko energije vržeš stran za gretje, ampak navajajo da za dvig temperature za 10° pokuriš 1,35% SOC. Nekaj potem sigurno gre še za to, da baterijo držiš na temperaturi, ker sama od sebe ne bo ostala na 60°, če je zunaj -20°.
V glavnem zanimiva rešitev, ampak se je treba zavedati, da je to vseeno določena potrta energije, pa 60° se zdi malo pretirano. Verjetno bo na koncu nek kompromis, pa tudi kolikor vidim v Nature članku gre za 100% grafitne anode. Z dodatnim silicijem v anodi, se ti dvigne tudi charge rate (LFP s Si Anodami so Kitajci že dosegli 212 Wh/kg, na trgu bodo v roku 3 let).
V glavnem zanimiva rešitev, ampak se je treba zavedati, da je to vseeno določena potrta energije, pa 60° se zdi malo pretirano. Verjetno bo na koncu nek kompromis, pa tudi kolikor vidim v Nature članku gre za 100% grafitne anode. Z dodatnim silicijem v anodi, se ti dvigne tudi charge rate (LFP s Si Anodami so Kitajci že dosegli 212 Wh/kg, na trgu bodo v roku 3 let).
Re: Lithium Iron Phosphate baterije
Potrata gre na to, kako hitro želiš polnit. Če želiš 300 kW na Ionityu, je pač treba baterijo konkretno ogret, da se lahko doseže maksimalne polnilne tokove brez poškodb celic med polnjenjem. Po polnjenju pa baterijo shladiš (spet gredo kWh papa).
Če že daješ 0,8 EUR na kWh, boš pa tudi 20% izgub požrl (efektiva 1EUR na kWh). Luksuz se plača.
Skratka, odvisno od tega, a želiš ovce ali novce. Oboje skupaj trenutno ne gre. Morda nekoč neka tehnologija baterij, ki bo požrla visoke polnilne tokove brez poškodb tudi pri nizkih temperaturah ...
Če že daješ 0,8 EUR na kWh, boš pa tudi 20% izgub požrl (efektiva 1EUR na kWh). Luksuz se plača.
Skratka, odvisno od tega, a želiš ovce ali novce. Oboje skupaj trenutno ne gre. Morda nekoč neka tehnologija baterij, ki bo požrla visoke polnilne tokove brez poškodb tudi pri nizkih temperaturah ...
Re: Lithium Iron Phosphate baterije
V zgornjem linku je naprej povezava do Nature članka priporočam branje, marsikaj novega notri.
Poleg tega kar sem že pisal glede gretja, je zanimivo tudi to da je bila visoka temperatura vedno nezaželena, ker naj bi povzročala veliko degradacijo, ampak piše notri da je ta visoka temperatura bolj povezana s časom, kot pa s samo uporabo. Torej če je baterija vroča samo med vožnjo je to sorazmerno malo časa (3,5%) v celotni dobi baterije in naj ji nebi kaj dosti škodilo. Po drugi strani pa hladna baterija in polnjenje povzroča tvorbo solid–electrolyte interphase (SEI) na grafitni anodi, kar je veliko večji problem kar se tiče staranja LFP baterij. Morda je to specifika LFP, ampka kolikor mi je znano Tesla za tiste Ludicrous načine tudi prisilno greje baterijo na 50°, zato da izstisne iz nje max moč. Kolikor sem spremljal LeMans hibridne prototipe so bile tam v začetnih letih delovne temperautre baterije 60°, na koncu so bili že na 80°, kar se zdi kar neverjetno.
Poleg tega kar sem že pisal glede gretja, je zanimivo tudi to da je bila visoka temperatura vedno nezaželena, ker naj bi povzročala veliko degradacijo, ampak piše notri da je ta visoka temperatura bolj povezana s časom, kot pa s samo uporabo. Torej če je baterija vroča samo med vožnjo je to sorazmerno malo časa (3,5%) v celotni dobi baterije in naj ji nebi kaj dosti škodilo. Po drugi strani pa hladna baterija in polnjenje povzroča tvorbo solid–electrolyte interphase (SEI) na grafitni anodi, kar je veliko večji problem kar se tiče staranja LFP baterij. Morda je to specifika LFP, ampka kolikor mi je znano Tesla za tiste Ludicrous načine tudi prisilno greje baterijo na 50°, zato da izstisne iz nje max moč. Kolikor sem spremljal LeMans hibridne prototipe so bile tam v začetnih letih delovne temperautre baterije 60°, na koncu so bili že na 80°, kar se zdi kar neverjetno.
Re: Lithium Iron Phosphate baterije
Pozimi je to lahko prednost saj ti vroča baterija še neki časa lahko greje kabino. Tesla je to že pokazala z tanovim model 3, tko da maš če polniš na hitrih polnilnicah, zraven polne baterije še vročo baterijo katera ti zniža porabo.
Re: Lithium Iron Phosphate baterije
Zbogom in hvala za vse ... nobeno ribo...rgornik napisal/-a: ↑21 Jan 2021, 09:17 Specifična energija gre že proti 200wh/kg in višje, na primer tule en članek. Kitajci delajo z LFP tehnologijo velik napredek. Upam, da se novo gradnje v EU tudi osredotočajo na kemijsko sestavo baterij, ki uporablja lahko dostopne materiale. Kaj veliko podrobnosti Nortvolt, Britishvolt itd. sicer ne objavljajo. Je pa Renault kot prvi v EU napovedal uporabo LFP, upam, da bodo ostali kmalu sledili. Večja specifična energija, manjši volumen, nižja cena, več cilkov in manj temperaturnega vpliva so vse zmage napram NCM.
Vir: BBC, https://www.bbc.com/news/business-64303149UK battery start-up Britishvolt has collapsed into administration, with the majority of its 232 staff made redundant with immediate effect.
govindam ādi-puruṣaṁ tam ahaṁ bhajāmi
-
- Similar Topics
- Odgovori
- Ogledi
- Zadnji prispevek