FSD je zunaj

Mobilnost, baterije, fotovoltaika
Odgovori
mher
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 178
332
103

Re: FSD je zunaj

Odgovor Napisal/-a mher »

Kot je bilo že zapisano osnovni avtopilot pri Tesli ni nič drugega kot sistem za ohranjanje vožnje znotraj voznega pasu in radarski tempomat. Po moje je precej zavajajoče ime avtopilot.

Delovanje tega t.i. avtopilota je načeloma ok. Ampak mene zelo moti, da je razdalja do spredaj vozečega avtomobila ob enaki stopnji nastavljene razdalje in enaki hitrosti vedno drugačna. Ko avtomobil pred teboj pospeši avto rabi celo večnost, da se odzove na spremembo. Običajno "povozim" avtopilota in sam pospešujem, da skrajšam razdaljo do spredaj vozečega avtomobila. V golfu mk 7.5 radarski tempomat deluje bistveno boljše kot v Tesli. Razdalja funkcionira, lahko nastaviš tudi kako hitro bo avto pospeševal pri ohranjanju razdalje. Pri golfu se mi niti enkrat še ni zgodilo, da bi sam od sebe brez razloga zaviral, pri Tesli se to dogaja.

Sistem za ohranjanje vožnje znotraj voznega pasu deluje načeloma ok. Bi bil pa lahko boljši. V novem BMW serije 3 npr. sistem sam zazna zastoj in začne vzpostavljati sredinski reševalni pas. Poleg tega te sistem opozori, da bo čez x metrov omejitev hitrosti in lahko že pred omejitvijo potrdiš nastavitev na to omejitev. Tesla zavira šele od omejitve naprej. Je pa res, da Tesla po zavitih odsekih bolj suvereno drži smer znotraj voznega pasu kot BMW.

Bom pa zapisal še, da je sistem avtomatskega vklopa brisalcev popolnoma neuporaben. Če še nekako deluje, ko je dan, pa je ob mraku in rahlem dežju neuporaben. A
prgrmr, matija, BL_EV, grnac94, gidooo, Ogo, FV-EV
Uporabniški avatar
warpedone
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 8338
Kraj: LJ
Avto: Tesla Model 3 LR 2019, 140k
5397
3529

Re: FSD je zunaj

Odgovor Napisal/-a warpedone »

>> da bi sam od sebe brez razloga zaviral, pri Tesli se to dogaja.

Očitno že lep časa nisi peljal AP.

Kar izpostavi ključen problem: vsaka verzija AP (se lahko in občasno se) obnaša drugače. S tem vse primerjave in kritike izpred X časa pisane v sedanjiku (i.e. "so"), letijo skozi okno.
govindam ādi-puruṣaṁ tam ahaṁ bhajāmi
Rubb
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1265
Kraj: Kp
Avto: Vw
784
698

Re: FSD je zunaj

Odgovor Napisal/-a Rubb »

@mher no, to je uporaben komentar, ki bo služil tudi realnemu oblikovanju mnenja tako o Tesli kot o asistenčnih sistemih. Takšni prispevki so vedno dobrodošli, pa ne zaradi graje, ampak realnega opisa.

@matija sem te označil zgolj zato, ker me je v tvojem predprejšnjem prispevku zmotilo metanje vseh nas nelastnikov tesle v isti koš, torej ljudi, ki se vpičijo v zgolj en stavek kar je nekdo napisal in to vrtajo dalje, spregledajo pa ostalo zapisano prej ter potem. Sam se namreč nimam za slednjega. Predvsem pa me je to zbodlo ker ravno veliko lastnikov te znamke to počne pri grajah česarkoli povezanega s Teslo. Dober primer je tale warped tip al kaj je že... ki sem ga že dolgo tega blokiral ker so njegovi prispevki zgolj provociranje, pljuvanje po vsem kar ni Tesla in poniževanje vseh ki se z njim ne strinjajo. Z absolutisti je brezveze čas in voljo izgubljat.
Se pa drugače s tvojim zadnjim prispevkom v večini strinjam. Lepo zapisano, le v razmislek bi rekel, da poglej tudi iz druge strani koliko navideznih zidov se postavlja in izključuje vsakršno negativno mnenje o čemerkoli povezanim s Teslo. Stopiti korak nazaj velikokrat širi obzorja.

Drugo kar bi še dodal na to temo pa je pometanje pod preprogo. Predvsem imam občutek da Tesla novice, ki ji niso po godu enostavno prisilno izbriše. Bereš en dan o požaru pa potem novica izgine. Tesla zleti s ceste na avtopilotu, priča voznik, čez teden dni novice ni nikjer več. Pač dozdeva se mi, da se zadeve prisilno pometajo pod preprogo. Je pa to zgolj moj občutek ki osnuje na preteklih "corporate coverups" primerih iz drugih industrij (ni jih malo). Tesla kot vodilni na področju EV pa je sigurno v interesu da ostane neomadeževan, zaradi dobičkov seveda. Zgolj teorija seveda, moj sum. (da ne kdo dobi anevrizme od visokega pritiska) ;)
mher, matija, grnac94, FV-EV
mher
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 178
332
103

Re: FSD je zunaj

Odgovor Napisal/-a mher »

warpedone napisal/-a: 16 Sep 2021, 12:56 >> da bi sam od sebe brez razloga zaviral, pri Tesli se to dogaja.

Očitno že lep časa nisi peljal AP.

Kar izpostavi ključen problem: vsaka verzija AP (se lahko in občasno se) obnaša drugače. S tem vse primerjave in kritike izpred X časa pisane v sedanjiku (i.e. "so"), letijo skozi okno.
AP nazadnje uporabljal danes zjutraj in ja, tudi danes zjutraj je AP zaviral brez potrebe. Če odmislim to nepotrebno zaviranje je cca 40 km AC AP odpeljal suvereno.

Nameščen je 2021.24.5, pred zadnjo posodobitvijo (cca teden dni nazaj) mi je gladko po desnem voznem pasu na AC zapeljal mimo avta na levem pasu, po posodobitvi po desni ne prehiti več.

Opažam razlike v delovanju AP glede na verzijo programske opreme, ampak v zadnjem času ne preveč v pozitivno smer. Odzivnost na spremembe hitrosti spredaj vozečih vozil je slabša, res pa je, da je manj sunkovita kot prej.

A po dežju se kaj voziš :giggle:
grnac94, sluk, FV-EV
Uporabniški avatar
warpedone
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 8338
Kraj: LJ
Avto: Tesla Model 3 LR 2019, 140k
5397
3529

Re: FSD je zunaj

Odgovor Napisal/-a warpedone »

>> tudi danes zjutraj je AP zaviral brez potrebe.

Kje točno?

>> A po dežju se kaj voziš

Zelo smešno.
govindam ādi-puruṣaṁ tam ahaṁ bhajāmi
Uporabniški avatar
matija
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 4582
Kraj: Slovenia
Avto: Tesla MY | VW eGolf
5861
7876

Re: FSD je zunaj

Odgovor Napisal/-a matija »

warpedone napisal/-a: 16 Sep 2021, 12:56 >> da bi sam od sebe brez razloga zaviral, pri Tesli se to dogaja.

Očitno že lep časa nisi peljal AP.

Kar izpostavi ključen problem: vsaka verzija AP (se lahko in občasno se) obnaša drugače. S tem vse primerjave in kritike izpred X časa pisane v sedanjiku (i.e. "so"), letijo skozi okno.
Vceraj sem imel konkreten phantom braking ko je naproti po pasu (pravilno) pripeljal traktor, cez crto ni bil. Imam 2021.24.5 zadnjih nekaj dni.

Phantom brakinga je sicer obcutno manj danes kot recimo leto nazaj, a se vedno kdaj. Imam pa raje to kot prejsnjega BMW, ki se je mirno zabil v Megana pred menoj. No, sicer je odgovornost 100% moja, ker sem gledal dol na knofe klime, ki so jih postavili nevarno zraven menjalnika ter nisem reagiral, ko avto ni.
Uporabniški avatar
warpedone
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 8338
Kraj: LJ
Avto: Tesla Model 3 LR 2019, 140k
5397
3529

Re: FSD je zunaj

Odgovor Napisal/-a warpedone »

Pol so očitno spucal ravno situacije, kjer se js dnevno drajsam, ker od zadnjega FW naprej niti enega takega dogodka več.
Prej pa tuneli, šleparji, velike prometene table ob cestah konstantno in zanesljivo.
Corpsevortex
govindam ādi-puruṣaṁ tam ahaṁ bhajāmi
Ogo
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3374
Avto: Tesla Model 3 LR
1849
1937

Re: FSD je zunaj

Odgovor Napisal/-a Ogo »

No, pri moji "kao primitivni" Koni EV, pa imam phantom braking samo v naseljih, ko je avto parkiran paralelno na cesto, tik ob cesti.
In to po mojem ne zaradi radarja, ampak ker ga kamera dejansko prepozna kot avto na cesti v katerega se bom zabil.

Tako da ni sedaj Tesla AI nekaj brezpogojno močnega.

Na Toyoti sem pa imel kar precej več teh fantomskih zadev kot na Hyundaiu.

Tudi Tesla AI manjka kontekstualno razumevanje situacij na cesti, poleg pomanjkljive senzorike, zato bo pot do resne avtonomije dolga ...
Vera v Električnega Jezusa je eno, realnost je pa druga.
grnac94
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 252
Kraj: Savinjska
Avto: Tesla M3 LR AWD
134
749

Re: FSD je zunaj

Odgovor Napisal/-a grnac94 »

Ko je ravno govora o FSDju bi izpostavil še eno moje opažanje, pa me zanimajo tudi izkušnje drugih. Prepoznavanje prometnih znakov za omejitve se mi zdi dokaj slabo.se mi večkrat zgodi (ena lokacija na moji dnevni poti vsakodnevno) da avto prebere omejitev druge ulice in potem to omejitev drži vse do konca naselja. Prav tako mi je čudno da avto zazna križišče ampak ne pobriše omejitve, včasih pa si omejitev malodane izmisli (nobenega prometnega znaka avto pa se odloči da je omejitev 70). Se pri omejitvah avto poleg svojega branja znakov zanaša tudi na neko bazo omejitev ali kaj podobnega?
mikrohard
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1229
Avto: ID.3
652
18

Re: FSD je zunaj

Odgovor Napisal/-a mikrohard »

Na testni vožnji Model Y nam je Tesla advisor povedal, da avto omejitve jemlje iz navigacijskih zemljevidov... ne preko zaznavanja znakov.
grnac94, BL_EV
sluk
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1306
Kraj: stajerska
Avto: negovan
770
612

Re: FSD je zunaj

Odgovor Napisal/-a sluk »

Pelji se iz severne obvoznice proti Sneberju. Na obvoznici je pri koncu 80 omejitev, ko pa se cesti križata na različnih nivojih, tesla iz 80 omejitve pospeši na 130, kljub temu, da je še vedno 80 omejitev in dokaj oster ovinek :clap: pač stvar navigacije+tesle
Apolon
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2293
Avto: Bicikl
784
793

Re: FSD je zunaj

Odgovor Napisal/-a Apolon »

mikrohard napisal/-a: 16 Sep 2021, 22:58 Na testni vožnji Model Y nam je Tesla advisor povedal, da avto omejitve jemlje iz navigacijskih zemljevidov... ne preko zaznavanja znakov.
To pa je fejst mimo. :(
Uporabniški avatar
prgrmr
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 824
Kraj: Dragomelj
Avto: i3, Y
607
568

Re: FSD je zunaj

Odgovor Napisal/-a prgrmr »

Kombinira oboje. Osnova je iz navigacije, potem pa če vidi znak, upošteva tega. Ampak seveda je težava, da ga ne upošteva samo do križišča, ampak do ... nevemkdaj. Da bi sistem res delal v redu, bi moral po mojem mnenju upoštevati samo znake, pri čemer bi moral prepoznavati tudi znake za vrsto ceste (avtocesta, hitra cesta) in za začetek in konec naselja. Za vsako državo bi potem moral vedeti samo, kakšne so splošne omejitve. Ker zdaj se zgodi, da zaradi znaka pred nekaj sto metri misli, da še vedno velja neka omejitev, ki ne velja več, zaradi česar autopilot noče voziti več kot 10 več (kot lahko nastaviš odstopanja), torej ne dovoli več kot npr. 60, čeprav je tam že 90.
Apolon, grnac94
Uporabniški avatar
warpedone
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 8338
Kraj: LJ
Avto: Tesla Model 3 LR 2019, 140k
5397
3529

Re: FSD je zunaj

Odgovor Napisal/-a warpedone »

Steamroller progressing unabated ...

Elon Musk@elonmusk Good feedback from F ... for iPhone
Ivan Escobosa @IvanEscobosa · Sep 17, 2021
Replying to @elonmusk
Will everyone get the beta right away or about how many upon beta request button?

Elon Musk @elonmusk
Beta button will request permission to assess driving behavior using Tesla insurance calculator. If driving behavior is good for 7 days, beta access will be granted.
8:25 AM · Sep 17, 2021
matija
govindam ādi-puruṣaṁ tam ahaṁ bhajāmi
Blindek
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 298
Kraj: Ljutomer
Avto: Enyaq iV
118
186

Re: FSD je zunaj

Odgovor Napisal/-a Blindek »

Slovenska zakonodaja o prenehanju omejitve pri križišču je tak nekaj čisto svojega...

Je pa zanimivo gledati razne videje o FSD in prikaz na displayu kaj vse avto vidi in mora upoštevati.
Nekateri sanjajo o pravi avtonomni vožnji v kratkem, ko pa premisliš na kaj vse moraš ob vožnji biti pozoren, kar človek dela podzavestno, ni kar tak
Ogo
Maybe
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 749
541
77

Re: FSD je zunaj

Odgovor Napisal/-a Maybe »

Da se omejitev v križišču neha je nekaj najbolj normalnega.
prgrmr
Ogo
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3374
Avto: Tesla Model 3 LR
1849
1937

Re: FSD je zunaj

Odgovor Napisal/-a Ogo »

Pri nas.
V tujini je do preklica z drugim znakom.
Blindek
Maybe
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 749
541
77

Re: FSD je zunaj

Odgovor Napisal/-a Maybe »

in ko nekdo zapelje na cesto s stranske ulice ve za omejitev kako?
aob01
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2089
Kraj: Metlika
Avto: C3
744
2

Re: FSD je zunaj

Odgovor Napisal/-a aob01 »

Povsod je, da križišče razveljavi znak pred njim, razen za območje omejitve 30.
Apolon
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2293
Avto: Bicikl
784
793

Re: FSD je zunaj

Odgovor Napisal/-a Apolon »

Maybe napisal/-a: 18 Sep 2021, 13:54 in ko nekdo zapelje na cesto s stranske ulice ve za omejitev kako?
Za križiščem mora biti nov znak za omejitev v nasprotnem velja splošna omejitev v naselju 50 izven naselja 90 km/h.
Odgovori

Vrni se na “Tesla”