FSD je zunaj
Re: FSD je zunaj
Kot je bilo že zapisano osnovni avtopilot pri Tesli ni nič drugega kot sistem za ohranjanje vožnje znotraj voznega pasu in radarski tempomat. Po moje je precej zavajajoče ime avtopilot.
Delovanje tega t.i. avtopilota je načeloma ok. Ampak mene zelo moti, da je razdalja do spredaj vozečega avtomobila ob enaki stopnji nastavljene razdalje in enaki hitrosti vedno drugačna. Ko avtomobil pred teboj pospeši avto rabi celo večnost, da se odzove na spremembo. Običajno "povozim" avtopilota in sam pospešujem, da skrajšam razdaljo do spredaj vozečega avtomobila. V golfu mk 7.5 radarski tempomat deluje bistveno boljše kot v Tesli. Razdalja funkcionira, lahko nastaviš tudi kako hitro bo avto pospeševal pri ohranjanju razdalje. Pri golfu se mi niti enkrat še ni zgodilo, da bi sam od sebe brez razloga zaviral, pri Tesli se to dogaja.
Sistem za ohranjanje vožnje znotraj voznega pasu deluje načeloma ok. Bi bil pa lahko boljši. V novem BMW serije 3 npr. sistem sam zazna zastoj in začne vzpostavljati sredinski reševalni pas. Poleg tega te sistem opozori, da bo čez x metrov omejitev hitrosti in lahko že pred omejitvijo potrdiš nastavitev na to omejitev. Tesla zavira šele od omejitve naprej. Je pa res, da Tesla po zavitih odsekih bolj suvereno drži smer znotraj voznega pasu kot BMW.
Bom pa zapisal še, da je sistem avtomatskega vklopa brisalcev popolnoma neuporaben. Če še nekako deluje, ko je dan, pa je ob mraku in rahlem dežju neuporaben. A
Delovanje tega t.i. avtopilota je načeloma ok. Ampak mene zelo moti, da je razdalja do spredaj vozečega avtomobila ob enaki stopnji nastavljene razdalje in enaki hitrosti vedno drugačna. Ko avtomobil pred teboj pospeši avto rabi celo večnost, da se odzove na spremembo. Običajno "povozim" avtopilota in sam pospešujem, da skrajšam razdaljo do spredaj vozečega avtomobila. V golfu mk 7.5 radarski tempomat deluje bistveno boljše kot v Tesli. Razdalja funkcionira, lahko nastaviš tudi kako hitro bo avto pospeševal pri ohranjanju razdalje. Pri golfu se mi niti enkrat še ni zgodilo, da bi sam od sebe brez razloga zaviral, pri Tesli se to dogaja.
Sistem za ohranjanje vožnje znotraj voznega pasu deluje načeloma ok. Bi bil pa lahko boljši. V novem BMW serije 3 npr. sistem sam zazna zastoj in začne vzpostavljati sredinski reševalni pas. Poleg tega te sistem opozori, da bo čez x metrov omejitev hitrosti in lahko že pred omejitvijo potrdiš nastavitev na to omejitev. Tesla zavira šele od omejitve naprej. Je pa res, da Tesla po zavitih odsekih bolj suvereno drži smer znotraj voznega pasu kot BMW.
Bom pa zapisal še, da je sistem avtomatskega vklopa brisalcev popolnoma neuporaben. Če še nekako deluje, ko je dan, pa je ob mraku in rahlem dežju neuporaben. A
Re: FSD je zunaj
>> da bi sam od sebe brez razloga zaviral, pri Tesli se to dogaja.
Očitno že lep časa nisi peljal AP.
Kar izpostavi ključen problem: vsaka verzija AP (se lahko in občasno se) obnaša drugače. S tem vse primerjave in kritike izpred X časa pisane v sedanjiku (i.e. "so"), letijo skozi okno.
Očitno že lep časa nisi peljal AP.
Kar izpostavi ključen problem: vsaka verzija AP (se lahko in občasno se) obnaša drugače. S tem vse primerjave in kritike izpred X časa pisane v sedanjiku (i.e. "so"), letijo skozi okno.
govindam ādi-puruṣaṁ tam ahaṁ bhajāmi
Re: FSD je zunaj
@mher no, to je uporaben komentar, ki bo služil tudi realnemu oblikovanju mnenja tako o Tesli kot o asistenčnih sistemih. Takšni prispevki so vedno dobrodošli, pa ne zaradi graje, ampak realnega opisa.
@matija sem te označil zgolj zato, ker me je v tvojem predprejšnjem prispevku zmotilo metanje vseh nas nelastnikov tesle v isti koš, torej ljudi, ki se vpičijo v zgolj en stavek kar je nekdo napisal in to vrtajo dalje, spregledajo pa ostalo zapisano prej ter potem. Sam se namreč nimam za slednjega. Predvsem pa me je to zbodlo ker ravno veliko lastnikov te znamke to počne pri grajah česarkoli povezanega s Teslo. Dober primer je tale warped tip al kaj je že... ki sem ga že dolgo tega blokiral ker so njegovi prispevki zgolj provociranje, pljuvanje po vsem kar ni Tesla in poniževanje vseh ki se z njim ne strinjajo. Z absolutisti je brezveze čas in voljo izgubljat.
Se pa drugače s tvojim zadnjim prispevkom v večini strinjam. Lepo zapisano, le v razmislek bi rekel, da poglej tudi iz druge strani koliko navideznih zidov se postavlja in izključuje vsakršno negativno mnenje o čemerkoli povezanim s Teslo. Stopiti korak nazaj velikokrat širi obzorja.
Drugo kar bi še dodal na to temo pa je pometanje pod preprogo. Predvsem imam občutek da Tesla novice, ki ji niso po godu enostavno prisilno izbriše. Bereš en dan o požaru pa potem novica izgine. Tesla zleti s ceste na avtopilotu, priča voznik, čez teden dni novice ni nikjer več. Pač dozdeva se mi, da se zadeve prisilno pometajo pod preprogo. Je pa to zgolj moj občutek ki osnuje na preteklih "corporate coverups" primerih iz drugih industrij (ni jih malo). Tesla kot vodilni na področju EV pa je sigurno v interesu da ostane neomadeževan, zaradi dobičkov seveda. Zgolj teorija seveda, moj sum. (da ne kdo dobi anevrizme od visokega pritiska)
@matija sem te označil zgolj zato, ker me je v tvojem predprejšnjem prispevku zmotilo metanje vseh nas nelastnikov tesle v isti koš, torej ljudi, ki se vpičijo v zgolj en stavek kar je nekdo napisal in to vrtajo dalje, spregledajo pa ostalo zapisano prej ter potem. Sam se namreč nimam za slednjega. Predvsem pa me je to zbodlo ker ravno veliko lastnikov te znamke to počne pri grajah česarkoli povezanega s Teslo. Dober primer je tale warped tip al kaj je že... ki sem ga že dolgo tega blokiral ker so njegovi prispevki zgolj provociranje, pljuvanje po vsem kar ni Tesla in poniževanje vseh ki se z njim ne strinjajo. Z absolutisti je brezveze čas in voljo izgubljat.
Se pa drugače s tvojim zadnjim prispevkom v večini strinjam. Lepo zapisano, le v razmislek bi rekel, da poglej tudi iz druge strani koliko navideznih zidov se postavlja in izključuje vsakršno negativno mnenje o čemerkoli povezanim s Teslo. Stopiti korak nazaj velikokrat širi obzorja.
Drugo kar bi še dodal na to temo pa je pometanje pod preprogo. Predvsem imam občutek da Tesla novice, ki ji niso po godu enostavno prisilno izbriše. Bereš en dan o požaru pa potem novica izgine. Tesla zleti s ceste na avtopilotu, priča voznik, čez teden dni novice ni nikjer več. Pač dozdeva se mi, da se zadeve prisilno pometajo pod preprogo. Je pa to zgolj moj občutek ki osnuje na preteklih "corporate coverups" primerih iz drugih industrij (ni jih malo). Tesla kot vodilni na področju EV pa je sigurno v interesu da ostane neomadeževan, zaradi dobičkov seveda. Zgolj teorija seveda, moj sum. (da ne kdo dobi anevrizme od visokega pritiska)
Re: FSD je zunaj
AP nazadnje uporabljal danes zjutraj in ja, tudi danes zjutraj je AP zaviral brez potrebe. Če odmislim to nepotrebno zaviranje je cca 40 km AC AP odpeljal suvereno.warpedone napisal/-a: ↑16 Sep 2021, 12:56 >> da bi sam od sebe brez razloga zaviral, pri Tesli se to dogaja.
Očitno že lep časa nisi peljal AP.
Kar izpostavi ključen problem: vsaka verzija AP (se lahko in občasno se) obnaša drugače. S tem vse primerjave in kritike izpred X časa pisane v sedanjiku (i.e. "so"), letijo skozi okno.
Nameščen je 2021.24.5, pred zadnjo posodobitvijo (cca teden dni nazaj) mi je gladko po desnem voznem pasu na AC zapeljal mimo avta na levem pasu, po posodobitvi po desni ne prehiti več.
Opažam razlike v delovanju AP glede na verzijo programske opreme, ampak v zadnjem času ne preveč v pozitivno smer. Odzivnost na spremembe hitrosti spredaj vozečih vozil je slabša, res pa je, da je manj sunkovita kot prej.
A po dežju se kaj voziš
Re: FSD je zunaj
>> tudi danes zjutraj je AP zaviral brez potrebe.
Kje točno?
>> A po dežju se kaj voziš
Zelo smešno.
Kje točno?
>> A po dežju se kaj voziš
Zelo smešno.
govindam ādi-puruṣaṁ tam ahaṁ bhajāmi
Re: FSD je zunaj
Vceraj sem imel konkreten phantom braking ko je naproti po pasu (pravilno) pripeljal traktor, cez crto ni bil. Imam 2021.24.5 zadnjih nekaj dni.warpedone napisal/-a: ↑16 Sep 2021, 12:56 >> da bi sam od sebe brez razloga zaviral, pri Tesli se to dogaja.
Očitno že lep časa nisi peljal AP.
Kar izpostavi ključen problem: vsaka verzija AP (se lahko in občasno se) obnaša drugače. S tem vse primerjave in kritike izpred X časa pisane v sedanjiku (i.e. "so"), letijo skozi okno.
Phantom brakinga je sicer obcutno manj danes kot recimo leto nazaj, a se vedno kdaj. Imam pa raje to kot prejsnjega BMW, ki se je mirno zabil v Megana pred menoj. No, sicer je odgovornost 100% moja, ker sem gledal dol na knofe klime, ki so jih postavili nevarno zraven menjalnika ter nisem reagiral, ko avto ni.
Re: FSD je zunaj
Pol so očitno spucal ravno situacije, kjer se js dnevno drajsam, ker od zadnjega FW naprej niti enega takega dogodka več.
Prej pa tuneli, šleparji, velike prometene table ob cestah konstantno in zanesljivo.
Prej pa tuneli, šleparji, velike prometene table ob cestah konstantno in zanesljivo.
govindam ādi-puruṣaṁ tam ahaṁ bhajāmi
Re: FSD je zunaj
No, pri moji "kao primitivni" Koni EV, pa imam phantom braking samo v naseljih, ko je avto parkiran paralelno na cesto, tik ob cesti.
In to po mojem ne zaradi radarja, ampak ker ga kamera dejansko prepozna kot avto na cesti v katerega se bom zabil.
Tako da ni sedaj Tesla AI nekaj brezpogojno močnega.
Na Toyoti sem pa imel kar precej več teh fantomskih zadev kot na Hyundaiu.
Tudi Tesla AI manjka kontekstualno razumevanje situacij na cesti, poleg pomanjkljive senzorike, zato bo pot do resne avtonomije dolga ...
Vera v Električnega Jezusa je eno, realnost je pa druga.
In to po mojem ne zaradi radarja, ampak ker ga kamera dejansko prepozna kot avto na cesti v katerega se bom zabil.
Tako da ni sedaj Tesla AI nekaj brezpogojno močnega.
Na Toyoti sem pa imel kar precej več teh fantomskih zadev kot na Hyundaiu.
Tudi Tesla AI manjka kontekstualno razumevanje situacij na cesti, poleg pomanjkljive senzorike, zato bo pot do resne avtonomije dolga ...
Vera v Električnega Jezusa je eno, realnost je pa druga.
Re: FSD je zunaj
Ko je ravno govora o FSDju bi izpostavil še eno moje opažanje, pa me zanimajo tudi izkušnje drugih. Prepoznavanje prometnih znakov za omejitve se mi zdi dokaj slabo.se mi večkrat zgodi (ena lokacija na moji dnevni poti vsakodnevno) da avto prebere omejitev druge ulice in potem to omejitev drži vse do konca naselja. Prav tako mi je čudno da avto zazna križišče ampak ne pobriše omejitve, včasih pa si omejitev malodane izmisli (nobenega prometnega znaka avto pa se odloči da je omejitev 70). Se pri omejitvah avto poleg svojega branja znakov zanaša tudi na neko bazo omejitev ali kaj podobnega?
Re: FSD je zunaj
Na testni vožnji Model Y nam je Tesla advisor povedal, da avto omejitve jemlje iz navigacijskih zemljevidov... ne preko zaznavanja znakov.
Re: FSD je zunaj
Pelji se iz severne obvoznice proti Sneberju. Na obvoznici je pri koncu 80 omejitev, ko pa se cesti križata na različnih nivojih, tesla iz 80 omejitve pospeši na 130, kljub temu, da je še vedno 80 omejitev in dokaj oster ovinek pač stvar navigacije+tesle
Re: FSD je zunaj
Kombinira oboje. Osnova je iz navigacije, potem pa če vidi znak, upošteva tega. Ampak seveda je težava, da ga ne upošteva samo do križišča, ampak do ... nevemkdaj. Da bi sistem res delal v redu, bi moral po mojem mnenju upoštevati samo znake, pri čemer bi moral prepoznavati tudi znake za vrsto ceste (avtocesta, hitra cesta) in za začetek in konec naselja. Za vsako državo bi potem moral vedeti samo, kakšne so splošne omejitve. Ker zdaj se zgodi, da zaradi znaka pred nekaj sto metri misli, da še vedno velja neka omejitev, ki ne velja več, zaradi česar autopilot noče voziti več kot 10 več (kot lahko nastaviš odstopanja), torej ne dovoli več kot npr. 60, čeprav je tam že 90.
Re: FSD je zunaj
Steamroller progressing unabated ...
Elon Musk@elonmusk Good feedback from F ... for iPhone
Elon Musk@elonmusk Good feedback from F ... for iPhone
Ivan Escobosa @IvanEscobosa · Sep 17, 2021
Replying to @elonmusk
Will everyone get the beta right away or about how many upon beta request button?
Elon Musk @elonmusk
Beta button will request permission to assess driving behavior using Tesla insurance calculator. If driving behavior is good for 7 days, beta access will be granted.
8:25 AM · Sep 17, 2021
govindam ādi-puruṣaṁ tam ahaṁ bhajāmi
Re: FSD je zunaj
Slovenska zakonodaja o prenehanju omejitve pri križišču je tak nekaj čisto svojega...
Je pa zanimivo gledati razne videje o FSD in prikaz na displayu kaj vse avto vidi in mora upoštevati.
Nekateri sanjajo o pravi avtonomni vožnji v kratkem, ko pa premisliš na kaj vse moraš ob vožnji biti pozoren, kar človek dela podzavestno, ni kar tak
Je pa zanimivo gledati razne videje o FSD in prikaz na displayu kaj vse avto vidi in mora upoštevati.
Nekateri sanjajo o pravi avtonomni vožnji v kratkem, ko pa premisliš na kaj vse moraš ob vožnji biti pozoren, kar človek dela podzavestno, ni kar tak
Re: FSD je zunaj
Za križiščem mora biti nov znak za omejitev v nasprotnem velja splošna omejitev v naselju 50 izven naselja 90 km/h.